Teatr 12/2010: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2010<br /> ---- '''Nagroda specjalna''' Tango profundo misterioso<br /> Z Jerzym Jukiem Kowa...”) |
Aktualna wersja na dzień 17:57, 17 mar 2012
Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2010
Nagroda specjalna
Tango profundo misterioso
Z Jerzym Jukiem Kowarskim rozmawia Dorota Buchwald
Powojnie
Umarli nie tylko z Jedwabnego
Rafał Węgrzyniak pisze o Naszej klasie z Teatru na Woli w Warszawie
Świat bez pytań
Wypowiedź Marii Prussak o premierze Naszej klasy
Słuszna sprawa
Nasza klasa w Teatrze na Woli w Warszawie piórem Krystyny Duniec i Joanny Krakowskiej
Opera obozowa
Sławomir Wieczorek opisuje Pasażerkę z warszawskiej Opery Narodowej
Fuga na głosy, czołgi i trabanta
Tekst Jolanty Kowalskiej o Szosie Wołokołamskiej z Teatru Polskiego we Wrocławiu
Po premierze
Jutro odchodzę na zawsze
Łukasz Maciejewski recenzuje Intymność z krakowskiego Teatru im. Słowackiego
Tańczący z demonami
O Głodzie Knuta Hamsuna, zrealizowanym na Scenie Prapremier InVitro w Lublinie pisze Ewa Partyga
Sztuka (z) umierania
Recenzja Jarosława Cymermana z Przejścia Sceny Plastycznej KUL
Uwagi na stronie
Pracownia Kantora
Felieton Rafała Węgrzyniaka
Iredyński
Mistrz, Małgorzata i ten trzeci
Tekst Kaliny Zalewskiej o Kreacji z Teatru Narodowego w Warszawie
Irek
Ireneusza Iredyńskiego wspomina Janusz Krasiński
Próba reaktywacji
O wydaniu Dzieł zebranych Ireneusza Iredyńskiego pisze Dariusz Nowacki
Radziwiłowicz
Niezłe adresy
Z Jerzym Radziwiłowiczem rozmawia Łukasz Maciejewski
Ciemna strona teatru
Mistrz
Felieton Michała Walczaka
Teatr ZAR
Anhelli wołający
Anhellego. Wołanie z Teatru ZAR we Wrocławiu omawia Halina Waszkiel
Czarna otchłań
Z Jarosławem Fretem rozmawia Tomasz Kubikowski
Demoludy
Małe opowieści o wielkiej Historii
IV Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Demoludy” podsumowuje Barbara Świąder
Musical
Rewia w kanałach
Les Misérables z warszawskiego Teatru Muzycznego Roma omawia Dorota Kozińska
Taniec
Komunikacja z prędkością światła
O Just say it Michaela Schumachera pisze Anna Królica
Butoh
Między buntem rozumu a pokorą istnienia
Jadwiga Majewska omawia polską recepcję butoh
Butoh, czyli o duchowym życiu ciała
Założenia tańca butoh analizuje Julia Hoczyk
Butoh w spotkaniu z Zachodem
O zachodnim postrzeganiu butoh pisze Katarzyna Julia Pastuszak
Japoński taniec przemiany – butoh w Polsce
Obecność butoh w Polsce omawia Magdalena Zamorska
Duchy tańczące butoh
Techniki tańca butoh opisuje Rui Ishihara
Elegia o Hijikacie
Katarzyna Bester recenzuje książkę Aleksandry Capigi Bunt Ciała. Butoh Hijikaty
Z dziejów „Teatru”
Azyl
Z Henrykiem Bieniewskim rozmawia Paweł Płoski
Dzienniki rowerowe
O niewiedzy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii
Kolejna część Dzienników rowerowych Piotra Cieplaka
Książki
Teatralna corporacja
Paweł Dobrowolski recenzuje książkę Luka van den Driesa Corpus Jan Fabre. Obserwacja procesu twórczego
Globisze
Janusz Majcherek omawia pracę Olgi Katafiasz Krzysztof Globisz: Notatki o skubaniu roli
Pęknięcia, nieciągłości, ambiwalencje
O książce Literatura świadomości. Samuel Beckett – podmiot – negatywność Jakuba Momro pisze Sebastian Duda