Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 2 (87) 2012: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2012 ---- okładka numeru <br /> 02/2012 <br /> <br...”)
 
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 4: Linia 4:
  
 
<br /><b> Frustracja | Agresja</b>
 
<br /><b> Frustracja | Agresja</b>
<br />
 
<br />
 
 
<br />
 
<br />
 
<br />Czy pan to będzie czytał na stałe? (fragmenty)  
 
<br />Czy pan to będzie czytał na stałe? (fragmenty)  
Linia 13: Linia 11:
 
<br />upowszechnienia zjawiska | Bronisław Misztal
 
<br />upowszechnienia zjawiska | Bronisław Misztal
 
<br />
 
<br />
<br />Kobiecość i przemoc. Próba rozpoznania  
+
<br />[[Opcje - Monika Glosowitz, KOBIECOŚĆ I PRZEMOC. PRÓBA ROZPOZNANIA|Kobiecość i przemoc. Próba rozpoznania  
<br />Monika Glosowitz
+
<br />Monika Glosowitz]]
 
<br />
 
<br />
 
<br />Plan pięcioletni niewykonany. O klęsce projektu
 
<br />Plan pięcioletni niewykonany. O klęsce projektu

Aktualna wersja na dzień 17:40, 15 gru 2012

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2012


okładka numeru
02/2012


Frustracja | Agresja

Czy pan to będzie czytał na stałe? (fragmenty)
Marzena Sadocha

Agresja. Socjologiczne i kulturowe aspekty
upowszechnienia zjawiska | Bronisław Misztal

Kobiecość i przemoc. Próba rozpoznania
Monika Glosowitz


Plan pięcioletni niewykonany. O klęsce projektu
„stosowanych sztuk społecznych” | Paweł Brożyński

Z bliska widok jest brzydki. Wokół „Z daleka
widok jest piękny” Wilhelma i Anny Sasnalów
Piotr Zawojski

Instytucjonalna partyzantka — z czym zmagają
się goryle? | Z Guerilla Girls rozmawia Ewa Opałka

Eksplozja, przemoc i piękno
Agata Stronciwilk

Bruityzm po polsku
Magdalena Dziadek

Narodziny frustracji.
Na marginesie „Trocin” Krzysztofa Vargi
Dariusz Nowacki

Anestetyka w twórczości filmowej Michaela Hanekego
Dawid Kujawa

Muzyka i frustracja, słowa i porażka
Mateusz Heinze

Acedia. Zrodzona z nienawiści i pożądania
Bernadeta Prandzioch

Poza nawiasem — przemoc w perspektywie Innego
Klaudia Pietrzykowska

RECENZJE

Lekkie, czyli ciężkie
Dariusz Nowacki
Anna Dziewit-Meller „Disko”

Odtajniony dziennik
Aldona Kopkiewicz
Miron Białoszewski „Tajny dziennik”

Za-istnienie Kresów
Marek Pacukiewicz
Andrzej Niewiadomski „Dzikie lilie”

Osobliwe kuracje Oparek
Dominika Kijek
Joanna Oparek „Czerwie”

To tylko glosa
Alina Świeściak
Katarzyna Fetlińska „Glossolalia”

Na powierzchni głębi
Piotr Fast
Ludmiła Ulicka „Daniel Stein — tłumacz”

Niewypowiadalne
Wojciech Rusinek
W.G. Sebald „Wojna powietrzna i literatura”

Historia filozofii politycznej i historycyści
warszawscy | Mirosław Tyl | Leo Strauss,
Joseph Cropsey „Historia filozofii politycznej”

Dzikie kino Nicolasa Windinga Refna
Magdalena Kempna-Pieniążek | „Valhalla:
Mroczny wojownik”, reż. Nicolas Winding Refn

Żałobny taniec między meczetem a kościołem
Justyna Budzik
„Dokąd teraz?”, reż. Nadine Labaki

Zemsta boga wojny
Przemysław Pieniążek
„Koriolan”, reż. Ralph Fiennes

Teatr we śnie
Aleksandra Konopko
„Słownik Chazarski. Dzieci snów”, reż. Milorad Palić

Zarys nieobecności
Jakub Derbisz
„Hans, Dora i Wilk”, reż. Michał Borczuch

Głos w sprawie sztuki niesłużebnej
Adriana Świątek
XIV Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje”

Operowa kpina
Adam Olaf Gibowski
„Dzień Świra”, reż. Igor Gorzkowski

Sztuka pianistyczna Vladimira de Pachmanna
Dominika Stopczyńska
„The complete Vladimir de Pachmann”

Feldfebel Jago i karne pompki albo rewia
mundurów i mód | Lesław Czapliński
Giuseppe Verdi: „Otello”, reż. Michał Znaniecki

POEZJA

Wiersze
Piotr Macierzyński

Wolę wiersz zbuntowany niż nijaki”
Z Piotrem Macierzyńskim rozmawia Alina Świeściak

Strefa debiutu

Wiersze
Adrian Witczak

FELIETON

Być jak intelektualista
Krzysztof Łęcki

Człowiek-Śmierć
Marek K.E. Baczewski

Smutny koniec legendy
Andrzej Gwóźdź

Wściekłość i wrzask
Jadwiga Sebesta

nadesłano nam, zaproszono nas