Opcje 2 (87) 2012: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2012 ---- okładka numeru <br /> 02/2012 <br /> <br...”) |
|||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 4: | Linia 4: | ||
<br /><b> Frustracja | Agresja</b> | <br /><b> Frustracja | Agresja</b> | ||
− | |||
− | |||
<br /> | <br /> | ||
<br />Czy pan to będzie czytał na stałe? (fragmenty) | <br />Czy pan to będzie czytał na stałe? (fragmenty) | ||
Linia 13: | Linia 11: | ||
<br />upowszechnienia zjawiska | Bronisław Misztal | <br />upowszechnienia zjawiska | Bronisław Misztal | ||
<br /> | <br /> | ||
− | <br />Kobiecość i przemoc. Próba rozpoznania | + | <br />[[Opcje - Monika Glosowitz, KOBIECOŚĆ I PRZEMOC. PRÓBA ROZPOZNANIA|Kobiecość i przemoc. Próba rozpoznania |
− | <br />Monika Glosowitz | + | <br />Monika Glosowitz]] |
<br /> | <br /> | ||
<br />Plan pięcioletni niewykonany. O klęsce projektu | <br />Plan pięcioletni niewykonany. O klęsce projektu |
Aktualna wersja na dzień 17:40, 15 gru 2012
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2012
Frustracja | Agresja
Czy pan to będzie czytał na stałe? (fragmenty)
Marzena Sadocha
Agresja. Socjologiczne i kulturowe aspekty
upowszechnienia zjawiska | Bronisław Misztal
Kobiecość i przemoc. Próba rozpoznania
Monika Glosowitz
Plan pięcioletni niewykonany. O klęsce projektu
„stosowanych sztuk społecznych” | Paweł Brożyński
Z bliska widok jest brzydki. Wokół „Z daleka
widok jest piękny” Wilhelma i Anny Sasnalów
Piotr Zawojski
Instytucjonalna partyzantka — z czym zmagają
się goryle? | Z Guerilla Girls rozmawia Ewa Opałka
Eksplozja, przemoc i piękno
Agata Stronciwilk
Bruityzm po polsku
Magdalena Dziadek
Narodziny frustracji.
Na marginesie „Trocin” Krzysztofa Vargi
Dariusz Nowacki
Anestetyka w twórczości filmowej Michaela Hanekego
Dawid Kujawa
Muzyka i frustracja, słowa i porażka
Mateusz Heinze
Acedia. Zrodzona z nienawiści i pożądania
Bernadeta Prandzioch
Poza nawiasem — przemoc w perspektywie Innego
Klaudia Pietrzykowska
RECENZJE
Lekkie, czyli ciężkie
Dariusz Nowacki
Anna Dziewit-Meller „Disko”
Odtajniony dziennik
Aldona Kopkiewicz
Miron Białoszewski „Tajny dziennik”
Za-istnienie Kresów
Marek Pacukiewicz
Andrzej Niewiadomski „Dzikie lilie”
Osobliwe kuracje Oparek
Dominika Kijek
Joanna Oparek „Czerwie”
To tylko glosa
Alina Świeściak
Katarzyna Fetlińska „Glossolalia”
Na powierzchni głębi
Piotr Fast
Ludmiła Ulicka „Daniel Stein — tłumacz”
Niewypowiadalne
Wojciech Rusinek
W.G. Sebald „Wojna powietrzna i literatura”
Historia filozofii politycznej i historycyści
warszawscy | Mirosław Tyl | Leo Strauss,
Joseph Cropsey „Historia filozofii politycznej”
Dzikie kino Nicolasa Windinga Refna
Magdalena Kempna-Pieniążek | „Valhalla:
Mroczny wojownik”, reż. Nicolas Winding Refn
Żałobny taniec między meczetem a kościołem
Justyna Budzik
„Dokąd teraz?”, reż. Nadine Labaki
Zemsta boga wojny
Przemysław Pieniążek
„Koriolan”, reż. Ralph Fiennes
Teatr we śnie
Aleksandra Konopko
„Słownik Chazarski. Dzieci snów”, reż. Milorad Palić
Zarys nieobecności
Jakub Derbisz
„Hans, Dora i Wilk”, reż. Michał Borczuch
Głos w sprawie sztuki niesłużebnej
Adriana Świątek
XIV Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje”
Operowa kpina
Adam Olaf Gibowski
„Dzień Świra”, reż. Igor Gorzkowski
Sztuka pianistyczna Vladimira de Pachmanna
Dominika Stopczyńska
„The complete Vladimir de Pachmann”
Feldfebel Jago i karne pompki albo rewia
mundurów i mód | Lesław Czapliński
Giuseppe Verdi: „Otello”, reż. Michał Znaniecki
POEZJA
Wiersze
Piotr Macierzyński
Wolę wiersz zbuntowany niż nijaki”
Z Piotrem Macierzyńskim rozmawia Alina Świeściak
Strefa debiutu
Wiersze
Adrian Witczak
FELIETON
Być jak intelektualista
Krzysztof Łęcki
Człowiek-Śmierć
Marek K.E. Baczewski
Smutny koniec legendy
Andrzej Gwóźdź
Wściekłość i wrzask
Jadwiga Sebesta
nadesłano nam, zaproszono nas