Kwartalnik Filmowy 79 (2012): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
m |
|||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[Kwartalnik Filmowy]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2012|Spisy treści 2012]]<br /> | Przejdź do [[Kwartalnik Filmowy]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2012|Spisy treści 2012]]<br /> | ||
---- | ---- | ||
− | [[Image: | + | [[Image:Kwartalnik_Filmowy_79_12.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 79 (2012)]] |
− | '''Wnętrza. O filmowej przestrzeni zamkniętej''' | + | '''Wnętrza. O filmowej przestrzeni zamkniętej'''<br /> |
+ | |||
Od redakcji<br /> | Od redakcji<br /> | ||
Linia 14: | Linia 15: | ||
KRZYSZTOF LIPKA | KRZYSZTOF LIPKA | ||
− | Estetyka fragmentu. Przestrzenne alegorie w filmie ''Kucharz, jego żona i jej kochanek'' Petera Greenawaya<br /> | + | Estetyka fragmentu. Przestrzenne alegorie w filmie ''Kucharz, złodziej, jego żona i jej kochanek'' Petera Greenawaya<br /> |
ELŻBIETA OSTROWSKA-CHMURA | ELŻBIETA OSTROWSKA-CHMURA | ||
Linia 21: | Linia 22: | ||
'''PRZESTRZEŃ KOBIECA'''<br /> | '''PRZESTRZEŃ KOBIECA'''<br /> | ||
− | + | Hollywoodzki gotyk i zamknięta przestrzeń ogniska domowego<br /> | |
PATRYCJA WŁODEK | PATRYCJA WŁODEK | ||
Linia 42: | Linia 43: | ||
Zamknięte przestrzenie Billa Violi<br /> | Zamknięte przestrzenie Billa Violi<br /> | ||
− | + | ANDRZEJ PITRUS | |
Przestrzeń zamknięta w tym, co widzialne<br /> | Przestrzeń zamknięta w tym, co widzialne<br /> | ||
AGATA CIASTOŃ | AGATA CIASTOŃ | ||
− | Wnętrze średniowiecznego klasztoru jako | + | Wnętrze średniowiecznego klasztoru jako przestrzeń mrocznych tajemnic<br /> |
IWONA KOLASIŃSKA-PASTERCZYK | IWONA KOLASIŃSKA-PASTERCZYK | ||
Aktualna wersja na dzień 13:47, 30 kwi 2013
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2012
Wnętrza. O filmowej przestrzeni zamkniętej
Od redakcji
SYMBOLIKA PRZESTRZENI ZAMKNIĘTEJ
Wesele Andrzeja Wajdy jako mandala
SEWERYN KUŚMIERCZYK
Wnętrze salonu - wnętrze piekieł?
Anioł zagłady Luisa Buñuela (1962)
KRZYSZTOF LIPKA
Estetyka fragmentu. Przestrzenne alegorie w filmie Kucharz, złodziej, jego żona i jej kochanek Petera Greenawaya
ELŻBIETA OSTROWSKA-CHMURA
Nieludzkie, arcyludzkie. Wnętrze ciała w twórczości Davida Cronenberga
KLAUDIA RACHUBIŃSKA
PRZESTRZEŃ KOBIECA
Hollywoodzki gotyk i zamknięta przestrzeń ogniska domowego
PATRYCJA WŁODEK
Zza zamkniętych drzwi. Spektakl kobiecości Petry von Kant
JOANNA CHLUDZIŃSKA
Wewnętrzny świat kobiet. Wczesna twórczość Chantal Akerman
RAFAŁ SYSKA
UWIĘZIENI
Projekt przerwanej inskrypcji. Relacje przestrzeni i jej aktorów w Listach z Fontainhas Pedra Costy
MACIEJ STASIOWSKI
Postindustrialny soul, czyli przestrzeń afroamerykańskiego getta w filmie
EWA DRYGALSKA
WNĘTRZA FILMOWE, WNĘTRZA KULTURY
Lubię moment przybycia do miasta i moment jego opuszczenia, wszystko pomiędzy nimi jest parszywe. O reorganizacji przestrzeni wewnętrznej w antywesternie
MATEUSZ SKOMOROWSKI
Zamknięte przestrzenie Billa Violi
ANDRZEJ PITRUS
Przestrzeń zamknięta w tym, co widzialne
AGATA CIASTOŃ
Wnętrze średniowiecznego klasztoru jako przestrzeń mrocznych tajemnic
IWONA KOLASIŃSKA-PASTERCZYK
Prostota i naturalność. Przestrzeń prywatna i przestrzeń publiczna w filmach Mizoguchiego i Ozu
KRZYSZTOF LOSKA
Tajemnice i pułapki chińskiego domu
ALICJA HELMAN
OKIEM I UCHEM
Genialna niemota
MARCIN GIŻYCKI
KSIĄŻKI O FILMIE
Obok kanonu, ale w centrum sprawy
ALICJA HELMAN
Wojna mile widziana
BARBARA LENA GIERSZEWSKA
Tak zwane kino klasyczne
MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK
NOTY O AUTORACH
SUMMARY
TABLE DES MATIÈRES