Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Fragile 4 (22) 2013: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „PRACA: ALIENACJA I KREACJA NR 4 (22) 2013 SPIS TREŚCI List od Redakcji Nieuprzywilejowane. Rozmowa z Dobrochną Kałwą i Zofią Łapniewską o kobietach na ...”)
 
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 +
Przejdź do [[Fragile]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2013|Spisy treści 2013]]<br />
 +
----
 +
[[Image:Fragile_4_13.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 4/2013]][[Kategoria:Spisy treści 2013]]
 +
 
PRACA: ALIENACJA I KREACJA NR 4 (22) 2013
 
PRACA: ALIENACJA I KREACJA NR 4 (22) 2013
  
 
SPIS TREŚCI
 
SPIS TREŚCI
 
  
  
 
List od Redakcji
 
List od Redakcji
 
  
  
Linia 12: Linia 14:
  
 
Netokracja, czyli praca i władza po kapitalizmie – Sławomir Czapnik
 
Netokracja, czyli praca i władza po kapitalizmie – Sławomir Czapnik
 
  
  
Linia 28: Linia 29:
  
 
Społeczeństwo korporacyjne i cyberqueer. Wokół Taksim Juana Sardy – Piotr Sobolczyk, przeł. Aleksander Błoniecki
 
Społeczeństwo korporacyjne i cyberqueer. Wokół Taksim Juana Sardy – Piotr Sobolczyk, przeł. Aleksander Błoniecki
 
  
  
Linia 44: Linia 44:
  
 
„Niezdecydowani to moja ulubiona grupa społeczna” – mówi Kornel Janczy, słucha Patrycja Cembrzyńska
 
„Niezdecydowani to moja ulubiona grupa społeczna” – mówi Kornel Janczy, słucha Patrycja Cembrzyńska
 
  
  

Aktualna wersja na dzień 09:07, 26 cze 2014

Przejdź do Fragile lub Spisy treści 2013


okładka numeru
4/2013

PRACA: ALIENACJA I KREACJA NR 4 (22) 2013

SPIS TREŚCI


List od Redakcji


Nieuprzywilejowane. Rozmowa z Dobrochną Kałwą i Zofią Łapniewską o kobietach na rynku pracy – Anna Gregorczyk, Agnieszka Kwiecień

Netokracja, czyli praca i władza po kapitalizmie – Sławomir Czapnik


Literatura

Prometejski ogień i łzy Erosa. Poza zasadą wydajności – Ewa Łukaszyk

Matka Polka dzisiaj? Kobieta pracująca XXI wieku – Aleksandra Byrska*

Od rozżalenia do upodlenia. Niby-praca jako leitmotiv polskiej prozy – Anna Figa

Chuck Palahniuk – Paulo Coelho Generacji X. Anarchista zaprogramowany, obrazoburca kontrolowany, nihilista z biznesplanem – Małgorzata Pawłowska

W biznesie wirtualnym. Wiktora Pielewina refleksja nad konsumpcją – Anna Kuchta

Społeczeństwo korporacyjne i cyberqueer. Wokół Taksim Juana Sardy – Piotr Sobolczyk, przeł. Aleksander Błoniecki


Sztuka

To co zrobić, aby przeżyć? Z Mikołajem Iwańskim rozmawia Agnieszka Kwiecień

Rozmowy z osobami pracującymi, sierpień – listopad 2013 – Agnieszka Piksa (oraz str.: 54, 58, 64, 69)

Ruch oporu. Rozmowa z Piotrem Cypryańskim, dyrektorem Galerii Bunkier Sztuki – Agnieszka Kwiecień

Artysta – prekariusz? Próba analizy pozycji artysty we współczesnym świecie – Daria Gosek*

Rozmowa ze Stanisławem Rukszą, kuratorem wystawy Workers of the Artworld Unite – Agnieszka Kwiecień, Krzysztof Siatka

„Niezdecydowani to moja ulubiona grupa społeczna” – mówi Kornel Janczy, słucha Patrycja Cembrzyńska


Muzyka

Formy – naturalna multimedialność (14): Praca na pustyni – Michał Górczyński

„Piszę muzykę, jakiej chciałbym słuchać”. 100. rocznica urodzin Witolda Lutosławskiego – Bogusław Tondera


Film

Od performatywności „nicnierobienia” do „agenta zmiany”. Jak zostać „whistleblowerem” według serialu Iluminacja – Grzegorz Stępniak

Sztuka jako ofiarowanie. Tarkowski/Rublow – Miłosz Stelmach*

Człowiek w kufajce. Praca i robotnik w polskiej komedii czasów PRL-u – Krzysztof Siwoń*


Antropologia

Czas po(st) pracy – Agata Goraj

Uwagi o nowomowie pracowniczej – Beniamin Bukowski*

Innowacyjność jako fetysz – Urszula Zbrzeźniak*

Społeczne (nie)konsekwencje pracy w Japonii – Katarzyna Żarnowska*


Z historii idei

Koncepcja pracy kolektywnej a kategoria wyzysku w doktrynie Pierre’a Josepha Proudhona oraz Piotra Kropotkina – Katarzyna Duda*

Wystąpienia zaprezentowane w ramach konferencji „Praca. Alienacja i kreacja”, która odbyła się 6 listopada 2013 roku w Krakowie.


Projekt okładki: Ewa Ciałowicz