Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 3 (96) 2014: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2014<br /> okładka numeru<br /> 3(96) 2014 [...”)
 
Linia 3: Linia 3:
 
[[Image:Opcje_3(96)_2014.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 3(96) 2014]]
 
[[Image:Opcje_3(96)_2014.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 3(96) 2014]]
  
 +
'''SPIS TREŚCI'''
 +
 +
'''Proza'''
 +
Eliza Moraczewska: Międzypiętrze
 +
 +
POPULAR CULTURE IN MID-EASTERN EUROPE
 +
KULTURA POPULARNA W KRAJACH EUROPY ŚRODKOWEJ
 +
 +
Rafał Cekiera: Termity redukcji, czyli Milan Kundera w świecie Twittera
 +
Michał Koziołek: Czyj jest Nohavica?
 +
Radosław Kobierski: Iva Bittova. Czeszka, której nie pokochała Polska
 +
Jan Blüml: Free Jazz Trio, czyli z dziejów jazzu w Czechosłowacji w czasach normalizacji (1969–1989) | Free Jazz Trio: the Cultural History of Czechoslovak Free Jazz during the Time of Normalization (1969–1989) (przeł. Piotr Plichta)
 +
Jan Přibil: Współczesna czeska scena jazzowa | Současná česká jazzová scéna (przeł. Anna Car)
 +
Lajos Pálfalvi: Mongolska wiosna. Nieustanna obecność Mihálya Víga
 +
László Milutinovits: Dlaczego nic się nie dzieje? Młodzi ludzie i bariery zaangażowania politycznego w Europie i na Węgrzech | Why Nothing Happens: Young People and the Barriers to Political Participation in Europe and Hungary (przeł. Piotr Plichta)
 +
Elena Knopová: Teatr lalkowy Gejzy Dezorza – lalkarze z undergroundu | Dezorzovo Lútkové Divadlo — Bábkari z Undergroundu (przeł. Anna Car)
 +
Jana Dudková: Film popularny na Słowacji | Populárny film na Slovensku? (przeł. Anna Car)
 +
Tomasz Rabsztyn: Niszowy wariat czy popkulturowy świr? Status Marka Koterskiego w polskiej kinematografii
 +
Aneta Głowacka: Krótka historia estetyki popkultury w polskim teatrze
 +
Wojciech Sitek: Zdzierając pasy z brązu
 +
Łukasz Wojciechowski, Juraj Maliček: Nekromancja we współczesnej popkulturze | Nekromancia v súčasnej popkultúre masových medií (przeł. Anna Car)
 +
 +
'''Poezja'''
 +
Maciej Mielecki: Wiersze
 +
O energii końca. Z Maciejem Meleckim rozmawia Alina Świeściak
 +
 +
'''RECENZJE'''
 +
'''Literatura'''
 +
Wojciech Rusinek: W cudzym imieniu, własnym głosem (Ignacy Karpowicz, Sońka)
 +
Jakub Skurtys: Luźne związki (Adam Wiedemann, Z ruchem)
 +
Piotr Fast: Archiwistyka na miarę przypowieści (Michaił Robinson, Losy elity akademickiej.
 +
Rosyjska slawistyka od 1917 roku do początku lat 30.)
 +
 +
'''Film'''
 +
Przemysław Pieniążek: Szpiegowski moralitet (Bardzo poszukiwany człowiek, reż. Anton Corbijn)
 +
Piotr Zawojski: Kubrick w Muzeum (Narodowym) (Stanley Kubrick. Wystawa)
 +
Sidey Myoo: Kolejna odsłona sztuki i technologii na Ars Electronica (Ars Electronica 2014.
 +
Festival for Art, Technology and Society)
 +
 +
'''Teatr'''
 +
Pola Sobaś-Mikołajczyk: „Kontakt” pięknej Mewy i 25671 wymazanych (22. Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Kontakt”)
 +
Aneta Głowacka: Towiańczycy, królowie popkultury (Towiańczycy, królowie chmur, reż. Wiktor Rubin)
 +
Katarzyna Niedurny: Co dziś mówi Ifigenia? (Eurypides: Ifigenia, reż. Paweł Wodziński)
 +
 +
'''Jazz'''
 +
Piotr Gorliński-Kucik: Podróż Varga (Burzum, The Ways of Yore)
 +
Wojciech Wiśniewski: Gdy bogowie stąpali po ziemi (Led Zeppelin, Led Zeppelin I, II, III)
 +
Przemysław Pieniążek: Muzyczne pocztówki z samotnej planety (Morrissey, World Peace is None of Your Business)
 +
 +
'''Muzyka'''
 +
Magdalena Dziadek: Utwory fortepianowe Stefana Kisielewskiego (Stefan Kisielewski, Utwory fortepianowe, fortepian — Magdalena Lisak)
 +
Krzysztof Stefański: Claudio Abbado. Ślady na śniegu (Wolfgang Amadeus Mozart, Piano Concertos K. 503 & 466, Martha Argerich — fortepian, Claudio Abbado — dyrygent)
 +
Michał Bruliński: Schumann dobrze utemperowany (Robert Schumann, Adagio und Allegro op. 70, Märchenbilder op. 113, Phantasiestücke op. 73, Fünf Stücke im Volkston op. 102, Drei Romanzen op. 94, Marcin Zdunik — wiolonczela, Aleksandra Świgut — fortepian)
 +
 +
'''Sztuka'''
 +
Monika Glosowitz: Przeciw wielkim narracjom, w służbie mikrointeresów (8. Berlin Biennale)
 +
 +
'''Socjologia'''
 +
Marcin Gacek: Być jak polski Machiavelli (Robert Krasowski, Czas gniewu. Rozkwit i upadek imperium SLD)
 +
 +
'''Strefa debiutu'''
 +
Anna Augustyniak: Wiersze
 +
Taka jestem? Z Anną Augustyniak rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
 +
 +
'''Felieton'''
 +
Karolina Lewestam: Być jak Lubicz
 +
Krzysztof Łęcki: Marginalia Sándora Máraiego
 +
Marek K.E. Baczewski: Jak komputeryzowałem się
 +
Andrzej Gwóźdź: Przyjeżdżaj i śnij
  
 
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]
 
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]

Wersja z 11:06, 29 lis 2014

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2014

okładka numeru
3(96) 2014

SPIS TREŚCI

Proza Eliza Moraczewska: Międzypiętrze

POPULAR CULTURE IN MID-EASTERN EUROPE KULTURA POPULARNA W KRAJACH EUROPY ŚRODKOWEJ

Rafał Cekiera: Termity redukcji, czyli Milan Kundera w świecie Twittera Michał Koziołek: Czyj jest Nohavica? Radosław Kobierski: Iva Bittova. Czeszka, której nie pokochała Polska Jan Blüml: Free Jazz Trio, czyli z dziejów jazzu w Czechosłowacji w czasach normalizacji (1969–1989) | Free Jazz Trio: the Cultural History of Czechoslovak Free Jazz during the Time of Normalization (1969–1989) (przeł. Piotr Plichta) Jan Přibil: Współczesna czeska scena jazzowa | Současná česká jazzová scéna (przeł. Anna Car) Lajos Pálfalvi: Mongolska wiosna. Nieustanna obecność Mihálya Víga László Milutinovits: Dlaczego nic się nie dzieje? Młodzi ludzie i bariery zaangażowania politycznego w Europie i na Węgrzech | Why Nothing Happens: Young People and the Barriers to Political Participation in Europe and Hungary (przeł. Piotr Plichta) Elena Knopová: Teatr lalkowy Gejzy Dezorza – lalkarze z undergroundu | Dezorzovo Lútkové Divadlo — Bábkari z Undergroundu (przeł. Anna Car) Jana Dudková: Film popularny na Słowacji | Populárny film na Slovensku? (przeł. Anna Car) Tomasz Rabsztyn: Niszowy wariat czy popkulturowy świr? Status Marka Koterskiego w polskiej kinematografii Aneta Głowacka: Krótka historia estetyki popkultury w polskim teatrze Wojciech Sitek: Zdzierając pasy z brązu Łukasz Wojciechowski, Juraj Maliček: Nekromancja we współczesnej popkulturze | Nekromancia v súčasnej popkultúre masových medií (przeł. Anna Car)

Poezja Maciej Mielecki: Wiersze O energii końca. Z Maciejem Meleckim rozmawia Alina Świeściak

RECENZJE Literatura Wojciech Rusinek: W cudzym imieniu, własnym głosem (Ignacy Karpowicz, Sońka) Jakub Skurtys: Luźne związki (Adam Wiedemann, Z ruchem) Piotr Fast: Archiwistyka na miarę przypowieści (Michaił Robinson, Losy elity akademickiej. Rosyjska slawistyka od 1917 roku do początku lat 30.)

Film Przemysław Pieniążek: Szpiegowski moralitet (Bardzo poszukiwany człowiek, reż. Anton Corbijn) Piotr Zawojski: Kubrick w Muzeum (Narodowym) (Stanley Kubrick. Wystawa) Sidey Myoo: Kolejna odsłona sztuki i technologii na Ars Electronica (Ars Electronica 2014. Festival for Art, Technology and Society)

Teatr Pola Sobaś-Mikołajczyk: „Kontakt” pięknej Mewy i 25671 wymazanych (22. Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Kontakt”) Aneta Głowacka: Towiańczycy, królowie popkultury (Towiańczycy, królowie chmur, reż. Wiktor Rubin) Katarzyna Niedurny: Co dziś mówi Ifigenia? (Eurypides: Ifigenia, reż. Paweł Wodziński)

Jazz Piotr Gorliński-Kucik: Podróż Varga (Burzum, The Ways of Yore) Wojciech Wiśniewski: Gdy bogowie stąpali po ziemi (Led Zeppelin, Led Zeppelin I, II, III) Przemysław Pieniążek: Muzyczne pocztówki z samotnej planety (Morrissey, World Peace is None of Your Business)

Muzyka Magdalena Dziadek: Utwory fortepianowe Stefana Kisielewskiego (Stefan Kisielewski, Utwory fortepianowe, fortepian — Magdalena Lisak) Krzysztof Stefański: Claudio Abbado. Ślady na śniegu (Wolfgang Amadeus Mozart, Piano Concertos K. 503 & 466, Martha Argerich — fortepian, Claudio Abbado — dyrygent) Michał Bruliński: Schumann dobrze utemperowany (Robert Schumann, Adagio und Allegro op. 70, Märchenbilder op. 113, Phantasiestücke op. 73, Fünf Stücke im Volkston op. 102, Drei Romanzen op. 94, Marcin Zdunik — wiolonczela, Aleksandra Świgut — fortepian)

Sztuka Monika Glosowitz: Przeciw wielkim narracjom, w służbie mikrointeresów (8. Berlin Biennale)

Socjologia Marcin Gacek: Być jak polski Machiavelli (Robert Krasowski, Czas gniewu. Rozkwit i upadek imperium SLD)

Strefa debiutu Anna Augustyniak: Wiersze Taka jestem? Z Anną Augustyniak rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak

Felieton Karolina Lewestam: Być jak Lubicz Krzysztof Łęcki: Marginalia Sándora Máraiego Marek K.E. Baczewski: Jak komputeryzowałem się Andrzej Gwóźdź: Przyjeżdżaj i śnij