Opcje 3 (96) 2014: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2014<br /> okładka numeru<br /> 3(96) 2014 [...”) |
|||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 3: | Linia 3: | ||
[[Image:Opcje_3(96)_2014.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 3(96) 2014]] | [[Image:Opcje_3(96)_2014.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 3(96) 2014]] | ||
+ | '''Proza'''<br /> | ||
+ | Eliza Moraczewska: Międzypiętrze | ||
+ | |||
+ | POPULAR CULTURE IN MID-EASTERN EUROPE<br /> | ||
+ | KULTURA POPULARNA W KRAJACH EUROPY ŚRODKOWEJ | ||
+ | |||
+ | Rafał Cekiera: Termity redukcji, czyli Milan Kundera w świecie Twittera<br /> | ||
+ | Michał Koziołek: Czyj jest Nohavica?<br /> | ||
+ | Radosław Kobierski: Iva Bittova. Czeszka, której nie pokochała Polska<br /> | ||
+ | Jan Blüml: Free Jazz Trio, czyli z dziejów jazzu w Czechosłowacji w czasach normalizacji (1969–1989)<br /> | ||
+ | Free Jazz Trio: the Cultural History of Czechoslovak Free Jazz during the Time of Normalization (1969–1989) (przeł. Piotr Plichta)<br /> | ||
+ | Jan Přibil: Współczesna czeska scena jazzowa | Současná česká jazzová scéna (przeł. Anna Car)<br /> | ||
+ | Lajos Pálfalvi: Mongolska wiosna. Nieustanna obecność Mihálya Víga<br /> | ||
+ | László Milutinovits: Dlaczego nic się nie dzieje? Młodzi ludzie i bariery zaangażowania politycznego w Europie i na Węgrzech<br /> | ||
+ | Why Nothing Happens: Young People and the Barriers to Political Participation in Europe and Hungary (przeł. Piotr Plichta)<br /> | ||
+ | Elena Knopová: Teatr lalkowy Gejzy Dezorza – lalkarze z undergroundu <br /> | ||
+ | Dezorzovo Lútkové Divadlo — Bábkari z Undergroundu (przeł. Anna Car)<br /> | ||
+ | Jana Dudková: Film popularny na Słowacji <br /> | ||
+ | Populárny film na Slovensku? (przeł. Anna Car)<br /> | ||
+ | Tomasz Rabsztyn: Niszowy wariat czy popkulturowy świr? Status Marka Koterskiego w polskiej kinematografii<br /> | ||
+ | Aneta Głowacka: Krótka historia estetyki popkultury w polskim teatrze<br /> | ||
+ | Wojciech Sitek: Zdzierając pasy z brązu<br /> | ||
+ | Łukasz Wojciechowski, Juraj Maliček: Nekromancja we współczesnej popkulturze<br /> Nekromancia v súčasnej popkultúre masových medií (przeł. Anna Car)<br /> | ||
+ | |||
+ | '''Poezja'''<br /> | ||
+ | Maciej Mielecki: Wiersze<br /> | ||
+ | O energii końca. Z Maciejem Meleckim rozmawia Alina Świeściak | ||
+ | |||
+ | '''RECENZJE'''<br /> | ||
+ | '''Literatura'''<br /> | ||
+ | Wojciech Rusinek: W cudzym imieniu, własnym głosem (Ignacy Karpowicz, Sońka)<br /> | ||
+ | Jakub Skurtys: Luźne związki (Adam Wiedemann, Z ruchem)<br /> | ||
+ | Piotr Fast: Archiwistyka na miarę przypowieści (Michaił Robinson, Losy elity akademickiej.<br /> | ||
+ | Rosyjska slawistyka od 1917 roku do początku lat 30.) | ||
+ | |||
+ | '''Film'''<br /> | ||
+ | Przemysław Pieniążek: Szpiegowski moralitet (Bardzo poszukiwany człowiek, reż. Anton Corbijn)<br /> | ||
+ | Piotr Zawojski: Kubrick w Muzeum (Narodowym) (Stanley Kubrick. Wystawa)<br /> | ||
+ | Sidey Myoo: Kolejna odsłona sztuki i technologii na Ars Electronica (Ars Electronica 2014.<br /> | ||
+ | Festival for Art, Technology and Society) | ||
+ | |||
+ | '''Teatr'''<br /> | ||
+ | Pola Sobaś-Mikołajczyk: „Kontakt” pięknej Mewy i 25671 wymazanych (22. Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Kontakt”)<br /> | ||
+ | Aneta Głowacka: Towiańczycy, królowie popkultury (Towiańczycy, królowie chmur, reż. Wiktor Rubin)<br /> | ||
+ | Katarzyna Niedurny: Co dziś mówi Ifigenia? (Eurypides: Ifigenia, reż. Paweł Wodziński) | ||
+ | |||
+ | '''Jazz'''<br /> | ||
+ | Piotr Gorliński-Kucik: Podróż Varga (Burzum, The Ways of Yore)<br /> | ||
+ | Wojciech Wiśniewski: Gdy bogowie stąpali po ziemi (Led Zeppelin, Led Zeppelin I, II, III)<br /> | ||
+ | Przemysław Pieniążek: Muzyczne pocztówki z samotnej planety (Morrissey, World Peace is None of Your Business) | ||
+ | |||
+ | '''Muzyka'''<br /> | ||
+ | Magdalena Dziadek: Utwory fortepianowe Stefana Kisielewskiego (Stefan Kisielewski, Utwory fortepianowe, fortepian — Magdalena Lisak)<br /> | ||
+ | Krzysztof Stefański: Claudio Abbado. Ślady na śniegu (Wolfgang Amadeus Mozart, Piano Concertos K. 503 & 466, Martha Argerich — fortepian, Claudio Abbado — dyrygent)<br /> | ||
+ | Michał Bruliński: Schumann dobrze utemperowany (Robert Schumann, Adagio und Allegro op. 70, Märchenbilder op. 113, Phantasiestücke op. 73, Fünf Stücke im Volkston op. 102, Drei Romanzen op. 94, Marcin Zdunik — wiolonczela, Aleksandra Świgut — fortepian) | ||
+ | |||
+ | '''Sztuka'''<br /> | ||
+ | Monika Glosowitz: Przeciw wielkim narracjom, w służbie mikrointeresów (8. Berlin Biennale) | ||
+ | |||
+ | '''Socjologia'''<br /> | ||
+ | Marcin Gacek: Być jak polski Machiavelli (Robert Krasowski, Czas gniewu. Rozkwit i upadek imperium SLD) | ||
+ | |||
+ | '''Strefa debiutu'''<br /> | ||
+ | Anna Augustyniak: Wiersze<br /> | ||
+ | Taka jestem? Z Anną Augustyniak rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak | ||
+ | |||
+ | '''Felieton'''<br /> | ||
+ | Karolina Lewestam: Być jak Lubicz<br /> | ||
+ | Krzysztof Łęcki: Marginalia Sándora Máraiego<br /> | ||
+ | Marek K.E. Baczewski: Jak komputeryzowałem się<br /> | ||
+ | Andrzej Gwóźdź: Przyjeżdżaj i śnij | ||
[[Kategoria:Spisy treści 2014]] | [[Kategoria:Spisy treści 2014]] |
Aktualna wersja na dzień 11:10, 29 lis 2014
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2014
Proza
Eliza Moraczewska: Międzypiętrze
POPULAR CULTURE IN MID-EASTERN EUROPE
KULTURA POPULARNA W KRAJACH EUROPY ŚRODKOWEJ
Rafał Cekiera: Termity redukcji, czyli Milan Kundera w świecie Twittera
Michał Koziołek: Czyj jest Nohavica?
Radosław Kobierski: Iva Bittova. Czeszka, której nie pokochała Polska
Jan Blüml: Free Jazz Trio, czyli z dziejów jazzu w Czechosłowacji w czasach normalizacji (1969–1989)
Free Jazz Trio: the Cultural History of Czechoslovak Free Jazz during the Time of Normalization (1969–1989) (przeł. Piotr Plichta)
Jan Přibil: Współczesna czeska scena jazzowa | Současná česká jazzová scéna (przeł. Anna Car)
Lajos Pálfalvi: Mongolska wiosna. Nieustanna obecność Mihálya Víga
László Milutinovits: Dlaczego nic się nie dzieje? Młodzi ludzie i bariery zaangażowania politycznego w Europie i na Węgrzech
Why Nothing Happens: Young People and the Barriers to Political Participation in Europe and Hungary (przeł. Piotr Plichta)
Elena Knopová: Teatr lalkowy Gejzy Dezorza – lalkarze z undergroundu
Dezorzovo Lútkové Divadlo — Bábkari z Undergroundu (przeł. Anna Car)
Jana Dudková: Film popularny na Słowacji
Populárny film na Slovensku? (przeł. Anna Car)
Tomasz Rabsztyn: Niszowy wariat czy popkulturowy świr? Status Marka Koterskiego w polskiej kinematografii
Aneta Głowacka: Krótka historia estetyki popkultury w polskim teatrze
Wojciech Sitek: Zdzierając pasy z brązu
Łukasz Wojciechowski, Juraj Maliček: Nekromancja we współczesnej popkulturze
Nekromancia v súčasnej popkultúre masových medií (przeł. Anna Car)
Poezja
Maciej Mielecki: Wiersze
O energii końca. Z Maciejem Meleckim rozmawia Alina Świeściak
RECENZJE
Literatura
Wojciech Rusinek: W cudzym imieniu, własnym głosem (Ignacy Karpowicz, Sońka)
Jakub Skurtys: Luźne związki (Adam Wiedemann, Z ruchem)
Piotr Fast: Archiwistyka na miarę przypowieści (Michaił Robinson, Losy elity akademickiej.
Rosyjska slawistyka od 1917 roku do początku lat 30.)
Film
Przemysław Pieniążek: Szpiegowski moralitet (Bardzo poszukiwany człowiek, reż. Anton Corbijn)
Piotr Zawojski: Kubrick w Muzeum (Narodowym) (Stanley Kubrick. Wystawa)
Sidey Myoo: Kolejna odsłona sztuki i technologii na Ars Electronica (Ars Electronica 2014.
Festival for Art, Technology and Society)
Teatr
Pola Sobaś-Mikołajczyk: „Kontakt” pięknej Mewy i 25671 wymazanych (22. Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Kontakt”)
Aneta Głowacka: Towiańczycy, królowie popkultury (Towiańczycy, królowie chmur, reż. Wiktor Rubin)
Katarzyna Niedurny: Co dziś mówi Ifigenia? (Eurypides: Ifigenia, reż. Paweł Wodziński)
Jazz
Piotr Gorliński-Kucik: Podróż Varga (Burzum, The Ways of Yore)
Wojciech Wiśniewski: Gdy bogowie stąpali po ziemi (Led Zeppelin, Led Zeppelin I, II, III)
Przemysław Pieniążek: Muzyczne pocztówki z samotnej planety (Morrissey, World Peace is None of Your Business)
Muzyka
Magdalena Dziadek: Utwory fortepianowe Stefana Kisielewskiego (Stefan Kisielewski, Utwory fortepianowe, fortepian — Magdalena Lisak)
Krzysztof Stefański: Claudio Abbado. Ślady na śniegu (Wolfgang Amadeus Mozart, Piano Concertos K. 503 & 466, Martha Argerich — fortepian, Claudio Abbado — dyrygent)
Michał Bruliński: Schumann dobrze utemperowany (Robert Schumann, Adagio und Allegro op. 70, Märchenbilder op. 113, Phantasiestücke op. 73, Fünf Stücke im Volkston op. 102, Drei Romanzen op. 94, Marcin Zdunik — wiolonczela, Aleksandra Świgut — fortepian)
Sztuka
Monika Glosowitz: Przeciw wielkim narracjom, w służbie mikrointeresów (8. Berlin Biennale)
Socjologia
Marcin Gacek: Być jak polski Machiavelli (Robert Krasowski, Czas gniewu. Rozkwit i upadek imperium SLD)
Strefa debiutu
Anna Augustyniak: Wiersze
Taka jestem? Z Anną Augustyniak rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Felieton
Karolina Lewestam: Być jak Lubicz
Krzysztof Łęcki: Marginalia Sándora Máraiego
Marek K.E. Baczewski: Jak komputeryzowałem się
Andrzej Gwóźdź: Przyjeżdżaj i śnij