Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 4 (97) 2014: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2014<br /> ----”)
 
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
Przejdź do [[Opcje]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2014|Spisy treści 2014]]<br />
 
Przejdź do [[Opcje]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2014|Spisy treści 2014]]<br />
 
----
 
----
 +
[[Image:Opcje_4_2013.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 4 (97) 2014]]
 +
 +
 +
'''HUMANISTYKA: REWIZJE'''<br />
 +
 +
Tadeusz Sławek:<br />
 +
Umysł sformatowany. Humanistyka i świat techno-biurobiurokracji
 +
 +
Etyka wzajemnego rozpoznania. O wyzwaniach współczesnej akademii z Lucy Irigaray rozmawiają Evelien Geerts i Maud Perrier
 +
 +
Dariusz Kosiński:<br />
 +
Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś?
 +
 +
Wojciech Sitek:<br />
 +
Horyzonty swarliwych mandarynów
 +
 +
Andrzej Niesporek:<br />
 +
Czy koniec socjologii, jaką znamy?
 +
 +
Krzysztof Łęcki:<br />
 +
Homo sociologicus
 +
 +
Eliza Szybowicz:<br />
 +
Urok (cudzej) traumy
 +
 +
Piotr Zdybał:<br />
 +
Humanizm i fotografia
 +
 +
Magdalena Dziadek:<br />
 +
Jak zabrnęliśmy w interpretację i jak z niej wybrnąć
 +
 +
Tomasz Gęsina:<br />
 +
Geopoetyka — nowe czytanie przestrzeni
 +
 +
Tomasz Rabsztyn:<br />
 +
Martin Scorsese i jego wynalazki, czyli jak reżyser przechytrzył Jeana Baudrillarda
 +
 +
Kalina Jaglarz:<br />
 +
Zwierzęce, czyli o tym, że puryzm w studiach o zwierzętach powinien być zabroniony
 +
 +
Roman Sirko:<br />
 +
Dźwięk w kontekście post- i transhumanizmu. Muzyka zwierząt, roślin i komputerów
 +
 +
Mikołaj Marcela:<br />
 +
Trzy (ś)lady Gagi. Rewizje
 +
 +
'''LITERATURA'''<br />
 +
Dariusz Nowacka:<br />
 +
Mann przepisany (Marcin Nowak Lubecki, „Łza i morze”)
 +
 +
Dariusz Nowacki:<br />
 +
Ostatnia lekcja pana Zygmunta (Zygmunt Miłoszewski „Gniew”)
 +
 +
Dawid Kujawa:<br />
 +
W gruncie rzeczy (Rafał Różewicz, „Product placement”)
 +
 +
Kuba Wojtaszczyk:<br />
 +
Pustka story (Krisztina Tóth, „Pixel”)
 +
 +
Jakub Skurtys:<br />
 +
Na przedmieścia (Dariusz Sośnicki, „Spóźniony owoc radiofonizacji”)
 +
 +
Grzegorz Olszański:<br />
 +
Inne okoliczności (Mariusz Grzebalski, „W innych okolicznościach”)
 +
 +
Piotr Fast:<br />
 +
Wszystko na sprzedaż (Wiktor Pielewin, Napój ananasowy dla pięknej pani)
 +
 +
Piotr Zaczkowski:<br />
 +
Paradoks o bramkarzu (Jonathan Wilson, „Bramkarz, czyli outsider”)
 +
 +
'''FILM'''<br />
 +
Adam Andrysek:<br />
 +
Fargo po Fargo (Fargo. TV Series, reż. Adam Bernstein, Colin Bucksey, Randall Einhorn, Matt Shakman, Scott Winant)
 +
 +
Roman Książek:<br />
 +
Dziewczyna bez tatuażu (Zaginiona dziewczyna, reż. David Fincher)
 +
 +
'''TEATR'''<br />
 +
Aneta Głowacka:<br />
 +
Wije, baśnie i horrory („Wij. Ukraiński horror”, reż. Łukasz Kos)
 +
 +
Lesław Czapliński:<br />
 +
Nasza powszednia apokalipsa (Paweł Demirski, „Serial teatralny ‘Klątwa, odcinki z czasu beznadziei””, reż. Monika Strzępka)
 +
 +
Pola Sobaś-Mikołajczyk:<br />
 +
Interpretacje: śladem Malcolma X, w klatce Córki Sztygara i w prostej linii od Matki Boskiej (XVI Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje”).
 +
 +
Katarzyna Niedurny:<br />
 +
(39. Krakowskie Reminiscencje Teatralne)
 +
 +
'''SZTUKA'''<br />
 +
Zawojski:<br />
 +
Architektura w Wenecji (ale na Biennale) (Fundamentals. Biennale Architettura 2014)
 +
 +
Paulina Chamczyk:<br />
 +
„Potrzeba nam czegoś więcej… Czegoś o nieznanych właściwościach” („Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca”, red. Sonia Nieśpiałowska-Owczarek, Katarzyna Słoboda)
 +
 +
'''MUZYKA POWAŻNA'''<br />
 +
Krzysztof Stefański:<br />
 +
Luks aeternam! (49. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans)
 +
 +
Michał Bruliński:<br />
 +
Schubert wysoce ambiwalentny (Franz Schubert, „Sonata A-dur”, „Fantazja C-dur” „Sonata A-moll”, Garrick Ohlsson: fortepian)
 +
 +
Michał Bruliński:<br />
 +
Cała paleta emocji, czyli Bostridge, Drake i Schubert („Songs by Schubert”, Ian Bostridge: tenor, Julius Drake: piano)
 +
 +
Marcelina Jędrzejczak:<br />
 +
Między ćwiartowaniem a tłumaczeniem muzykologii (Maciej Jabłoński, „Przeciw muzykologii niewrażliwej”)
 +
 +
'''JAZZ'''<br />
 +
Piotr Gorliński-Kucik:<br />
 +
Między jazzem a metalem (Merkabah, „Moloch”)
 +
 +
Przemysław Pieniążek:<br />
 +
Utracona niewinność (U2, „Songs of Innocence”)
 +
 +
Wojciech Wiśniewski:<br />
 +
Sardoniczny pean (Marianne Faithull, „Give My Love To London”)
 +
 +
Michał Koziołek:<br />
 +
Tradycja anarchii. Tymańskiego wybór osobisty (Tymon & The Transistors, „Rock’n’roll”)
 +
 +
'''SOCJOLOGIA'''<br />
 +
Jerzy Franczak:<br />
 +
Mapa bitewna (Peter Sloterdijk, „Gorliwość Boga. O walce trzech monoteizmów; Peter Sloterdijk, W cieniu góry Synaj. Przypis o źródłach i przemianach całkowitego członkostwa”)
 +
 +
Marcin Gacek:<br />
 +
Tajny plan naiwnych idiotów (Jonathan Walker, „Trzecia wojna światowa. Tajny plan wyrwania Polski z rąk Stalina”)
 +
 +
Marcin Hylewski:<br />
 +
Podglądanie historii albo demitologizacja wywiadu (Sławomir Koper, „Wielcy szpiedzy w PRL”)
 +
 +
'''POEZJA'''<br />
 +
Jerzy Jarniewicz: Wiersze
 +
 +
„Skądinąd”.<br />
 +
O awangardzie, wierszu jako dialogu i miłości ponowoczesnej z Jerzym Jarniewiczem rozmawia Alina Świeściak
 +
 +
'''STREFA DEBIUTU'''<br />
 +
Dominik Gac: Wiersze<br />
 +
 +
Zniewolenie.<br />
 +
Z Dominikiem Gacem rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
 +
 +
'''FELIETON'''<br />
 +
Krzysztof Łęcki:<br />
 +
Głupi i głupszy
 +
 +
Marek K.E. Baczewski:<br />
 +
Kortez i graffiti
 +
 +
Andrzej Gwóźdź:<br />
 +
Obywatel Stuhr
 +
 +
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]

Aktualna wersja na dzień 21:17, 14 paź 2015

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2014


okładka numeru
4 (97) 2014


HUMANISTYKA: REWIZJE

Tadeusz Sławek:
Umysł sformatowany. Humanistyka i świat techno-biurobiurokracji

Etyka wzajemnego rozpoznania. O wyzwaniach współczesnej akademii z Lucy Irigaray rozmawiają Evelien Geerts i Maud Perrier

Dariusz Kosiński:
Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś?

Wojciech Sitek:
Horyzonty swarliwych mandarynów

Andrzej Niesporek:
Czy koniec socjologii, jaką znamy?

Krzysztof Łęcki:
Homo sociologicus

Eliza Szybowicz:
Urok (cudzej) traumy

Piotr Zdybał:
Humanizm i fotografia

Magdalena Dziadek:
Jak zabrnęliśmy w interpretację i jak z niej wybrnąć

Tomasz Gęsina:
Geopoetyka — nowe czytanie przestrzeni

Tomasz Rabsztyn:
Martin Scorsese i jego wynalazki, czyli jak reżyser przechytrzył Jeana Baudrillarda

Kalina Jaglarz:
Zwierzęce, czyli o tym, że puryzm w studiach o zwierzętach powinien być zabroniony

Roman Sirko:
Dźwięk w kontekście post- i transhumanizmu. Muzyka zwierząt, roślin i komputerów

Mikołaj Marcela:
Trzy (ś)lady Gagi. Rewizje

LITERATURA
Dariusz Nowacka:
Mann przepisany (Marcin Nowak Lubecki, „Łza i morze”)

Dariusz Nowacki:
Ostatnia lekcja pana Zygmunta (Zygmunt Miłoszewski „Gniew”)

Dawid Kujawa:
W gruncie rzeczy (Rafał Różewicz, „Product placement”)

Kuba Wojtaszczyk:
Pustka story (Krisztina Tóth, „Pixel”)

Jakub Skurtys:
Na przedmieścia (Dariusz Sośnicki, „Spóźniony owoc radiofonizacji”)

Grzegorz Olszański:
Inne okoliczności (Mariusz Grzebalski, „W innych okolicznościach”)

Piotr Fast:
Wszystko na sprzedaż (Wiktor Pielewin, Napój ananasowy dla pięknej pani)

Piotr Zaczkowski:
Paradoks o bramkarzu (Jonathan Wilson, „Bramkarz, czyli outsider”)

FILM
Adam Andrysek:
Fargo po Fargo (Fargo. TV Series, reż. Adam Bernstein, Colin Bucksey, Randall Einhorn, Matt Shakman, Scott Winant)

Roman Książek:
Dziewczyna bez tatuażu (Zaginiona dziewczyna, reż. David Fincher)

TEATR
Aneta Głowacka:
Wije, baśnie i horrory („Wij. Ukraiński horror”, reż. Łukasz Kos)

Lesław Czapliński:
Nasza powszednia apokalipsa (Paweł Demirski, „Serial teatralny ‘Klątwa, odcinki z czasu beznadziei””, reż. Monika Strzępka)

Pola Sobaś-Mikołajczyk:
Interpretacje: śladem Malcolma X, w klatce Córki Sztygara i w prostej linii od Matki Boskiej (XVI Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje”).

Katarzyna Niedurny:
(39. Krakowskie Reminiscencje Teatralne)

SZTUKA
Zawojski:
Architektura w Wenecji (ale na Biennale) (Fundamentals. Biennale Architettura 2014)

Paulina Chamczyk:
„Potrzeba nam czegoś więcej… Czegoś o nieznanych właściwościach” („Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca”, red. Sonia Nieśpiałowska-Owczarek, Katarzyna Słoboda)

MUZYKA POWAŻNA
Krzysztof Stefański:
Luks aeternam! (49. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans)

Michał Bruliński:
Schubert wysoce ambiwalentny (Franz Schubert, „Sonata A-dur”, „Fantazja C-dur” „Sonata A-moll”, Garrick Ohlsson: fortepian)

Michał Bruliński:
Cała paleta emocji, czyli Bostridge, Drake i Schubert („Songs by Schubert”, Ian Bostridge: tenor, Julius Drake: piano)

Marcelina Jędrzejczak:
Między ćwiartowaniem a tłumaczeniem muzykologii (Maciej Jabłoński, „Przeciw muzykologii niewrażliwej”)

JAZZ
Piotr Gorliński-Kucik:
Między jazzem a metalem (Merkabah, „Moloch”)

Przemysław Pieniążek:
Utracona niewinność (U2, „Songs of Innocence”)

Wojciech Wiśniewski:
Sardoniczny pean (Marianne Faithull, „Give My Love To London”)

Michał Koziołek:
Tradycja anarchii. Tymańskiego wybór osobisty (Tymon & The Transistors, „Rock’n’roll”)

SOCJOLOGIA
Jerzy Franczak:
Mapa bitewna (Peter Sloterdijk, „Gorliwość Boga. O walce trzech monoteizmów; Peter Sloterdijk, W cieniu góry Synaj. Przypis o źródłach i przemianach całkowitego członkostwa”)

Marcin Gacek:
Tajny plan naiwnych idiotów (Jonathan Walker, „Trzecia wojna światowa. Tajny plan wyrwania Polski z rąk Stalina”)

Marcin Hylewski:
Podglądanie historii albo demitologizacja wywiadu (Sławomir Koper, „Wielcy szpiedzy w PRL”)

POEZJA
Jerzy Jarniewicz: Wiersze

„Skądinąd”.
O awangardzie, wierszu jako dialogu i miłości ponowoczesnej z Jerzym Jarniewiczem rozmawia Alina Świeściak

STREFA DEBIUTU
Dominik Gac: Wiersze

Zniewolenie.
Z Dominikiem Gacem rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak

FELIETON
Krzysztof Łęcki:
Głupi i głupszy

Marek K.E. Baczewski:
Kortez i graffiti

Andrzej Gwóźdź:
Obywatel Stuhr