Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Glissando: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Spisy treści)
(2017)
Linia 81: Linia 81:
 
=== 2017 ===
 
=== 2017 ===
 
[[ Glissando 30/2017 ]]<br />
 
[[ Glissando 30/2017 ]]<br />
 +
Intro – Jan Topolski
 +
 +
'''Reconnaissances'''
 +
 +
Kilenc null pont harom – Łukasz Kiczko
 +
 +
Pre-apocalyptic Pop culture: eastern european Hauntologies – Olga Drenda
 +
 +
Memory and Identity in the context of the History of Holiday Resorts. a Methodological sketch – Filip Lech
 +
 +
Spomeniki. A visual essay – Karolina Wojciechowska
 +
 +
The Left ear of the Volcano – Małgorzata Greszta
  
 
==  Omówienia z „Witryny” ==
 
==  Omówienia z „Witryny” ==

Wersja z 16:08, 22 mar 2018


Kategorie: Muzyka

sieciowe i papierowe kwartalniki
prenumerata krajowa

Spisy treści czasopism ukazujących się w latach: 2004 2005 2006 2007 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015


Spis treści

Kontakt z redakcją

kontakt:
www: http://www.glissando.pl/
e-mail: magazyn.glissando@gmail.com
redakcja:
red. nacz.: Jan Topolski
adres: ul. Kwiatowa 7/5, 02-579 Warszawa
tel:
fax:

Kontakt z wydawcą

wydawca: Fundacja 4.99
adres: ul. Kwiatowa 7/5, 02-579 Warszawa

ISSN: 1733-4098
rok założenia: 2004
periodyczność: kwartalniki
medium: sieciowe i papierowe
format: A4
objętość: 160 stron stron
nakład: 1500 egzemplarzy

Opis


Glissando jest popularyzatorskim pismem poświęconym wszystkim ambitnym zjawiskom muzyki współczesnej oraz innym sztukom prezentowanym w związku z nią. Naszą ofertę adresujemy do tych wszystkich, którzy szukają czegoś więcej niż sączącej się z komercyjnych rozgłośni papki lub akademickiej i konserwatywnej gatunkowej czystości – do miłośników nowości, oryginalności, przełamywania granic, współtworzenia wartości. Do młodych, elastycznych słuchaczy i odbiorców kultury. Redagowane przez młodych ludzi dla młodych, zrzesza najlepiej piszących melomanów, ludzi kochających muzykę, co odświeża hermetyczną atmosferę polskiej publicystyki muzycznej, przybliżyć ją Czytelnikowi i podać w atrakcyjnej formie. Staramy się przekazywać nasze opinie w sposób lekki, dowcipny, nienarzucający się, a jednocześnie drażniący i pobudzający do dyskusji. Nie ma dziś czegoś takiego, jak muzyka poważna (wysoka) i rozrywkowa (niska), nie ma granic i nie ma gatunków; wszędzie można znaleźć coś ciekawego i ambitnego. Trzeba tylko szukać. My chcemy szukać.

Magazyn „Glissando” istnieje obecnie od siedmiu lat i ma na koncie 17 wydanych numerów, w których pojawiło się ok. 400 artykułów na ponad 1800 stronach. Przez ten czas, oprócz 2-6 osób na stałe związanych z projektem, współpracowaliśmy z blisko 180 autorami, tłumaczami, grafikami i korektorami, i to ze wszystkimi w ramach wolontariatu. Zwiększyliśmy nakład z 500 do 1500 egzemplarzy, ilość stron z 96 do około 140-160, liczbę współpracowników na numer z 20 do około 45, ilość punktów dystrybucyjnych z 3 do blisko 50. W każdym numerze są dwa tematyczne bloki, w ramach których dane zjawiska są prezentowane w miarę wielostronnie i wyczerpująco. Nasze tradycyjne cykle to: „źródła” (tłumaczenie najważniejszych manifestów i esejów obcojęzycznych); „wodzenie za ucho” (arcydzieła muzyki współczesnej); „małe jest piękne” (niezależne oficyny płytowe); wywiady i sylwetki polskich twórców; małe bloki „muzyka i...” np. architektura, informatyka, polityka; relacje z najważniejszych wydarzeń muzycznych w Polsce i Europie.

Kwartalnik „Glissando” w wersji papierowej jest sprzedawany w salonach Empik w całym kraju, w wybranych księgarniach i galeriach oraz za pośrednictwem stron internetowych www.glissando.pl i www.serpent.pl. Część artykułów dostępna jest na stronach internetowych: własnej (www.glissando.pl) i zaprzyjaźnionych (m.in. www.diapazon.pl, www.uwolnijmuzyke.pl, http://free.art.pl/nowamuzyka, www.emd.pl/wiki). Na naszej stronie notujemy ponad 120.000 odwiedzin miesięcznie. Nakład wynosi 1500 egzemplarzy, a z 1000 sprzedawanych w Empiku egzemplarzy numeru 13-14 zeszło 899.

W redakcji na stałe pracują 2-6 osób, a współpracuje około 180 autorów. Są wśród nich znani muzycy (Marek Chołoniewski, Wojtek Kucharczyk, Antoni Łazarkiewicz, Kamil Antosiewicz), muzykolodzy (Iwona Lindstedt, Ewa Schreiber, Sławomir Wieczorek) oraz krytycy (Krzysztof Kwiatkowski, Grzegorz Filip, Michał Mendyk, Jacek Skolimowski, Daniel Cichy, Rafał Księżyk, Monika Pasiecznik, Ewa Szczecińska) związani z najważniejszymi mediami kulturalnymi w Polsce („Tygodnik Powszechny”, „Odra”, „Dziennik”, „Ruch Muzyczny”, „Playboy”, portale „Nowa Muzyka” i „Diapazon”, JazzRadio oraz Drugi Program Polskiego Radia, TVP Kultura). Magazyn „Glissando” prowadzi również wymianę tekstów z zagranicznymi pismami o muzyce współczesnej: niemieckimi „MusikTexte” i „neue musikzeitung”, amerykańskim „Contemporary Music Review”, czeskim „HIS Voice”, szwedzkim „Nutida Musik” i rosyjskim «Трибуна Современной Музыки».

Działania promocyjne wspomagające sprzedaż to m.in.: audycje w stacjach radiowych i telewizyjnych (Drugi Program Polskiego Radia, Radio Campus, TVP Kultura, TVN Warszawa), oraz klubach muzycznych i ośrodkach artystycznych na terenie całej Polski. Do tego banery i/lub informacje w czasopismach branżowych i kulturalnych („Hiro”, „Ha!Art”, „Notes na sześć tygodni”, „Ruch Muzyczny”, „Odra”, „Tygodnik Powszechny”, „HiFi i muzyka”); newsletter wśród naszych subskrybentów i gości (także na profilu Facebook z 1350 abonentów); odnośniki i informacje na ok. 30 stronach internetowych; informacje i egzemplarze do lektury w klubach muzycznych (Ucho w Gdańsku, Blue Note w Poznaniu, Alchemia i Re w Krakowie, Obiekt Znaleziony i Plan B w Warszawie, Rura i Firlej we Wrocławiu); patronaty i sprzedaż podczas festiwali muzycznych (cykl jaZZ i okolice, Off Festival w Katowicach, Audio ART. i Sacrum Profanum w Krakowie; Warszawska Jesień, Ad Libitum, Turning Sounds w Warszawie, Biennale WRO, Musica Polonica Nova, Musica Electronica Nova i Avant we Wrocławiu, CocART w Toruniu).

Prenumerata

Z racji nieregularności trybu wydawniczego nie prowadzi się aktualnie prenumeraty. Numery bieżące i archiwalne można zamówić z witryny Glissando i www.serpent.pl/glissando.

Spisy treści

2004

Glissando 1/2004
Glissando 2/2004

2005

Glissando 3/2005
Glissando 4/2005
Glissando 5-6/2005
Glissando 7/2005

2006

Glissando 8/2006
Glissando 9/2006

2007

Glissando 10-11/2007
Glissando 12/2007
Glissando 13-14/2007

2009

Glissando 15/2009

2010

Glissando 16/2010

2011

Glissando 17/2011
Glissando 18/2011

2012

Glissando 20/2012

2013

Glissando 21/2013
Glissando 22/2013

2014

Glissando 23/2014
Glissando 24/2014
Glissando 25/2014

2015

Glissando 26/2015
Glissando 27/2015

2016

Glissando 28/2016
Glissando 29/2016

2017

Glissando 30/2017
Intro – Jan Topolski

Reconnaissances

Kilenc null pont harom – Łukasz Kiczko
Pre-apocalyptic Pop culture: eastern european Hauntologies – Olga Drenda
Memory and Identity in the context of the History of Holiday Resorts. a Methodological sketch – Filip Lech

Spomeniki. A visual essay – Karolina Wojciechowska

The Left ear of the Volcano – Małgorzata Greszta

Omówienia z „Witryny”