Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Architektura-Murator 11/2007: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(spis treści)
 
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
Przejdź do [[Architektura-Murator]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2007|Spisy treści 2007]]<br />
 
Przejdź do [[Architektura-Murator]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2007|Spisy treści 2007]]<br />
 
----
 
----
 +
[[Image:ARCH_11_07.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 11/2007]]
 
'''PRZEKRÓJ — na marginesie architektury'''<br />
 
'''PRZEKRÓJ — na marginesie architektury'''<br />
  
Linia 12: Linia 13:
 
'''INFORUM — rozmowa, informacja, krytyka'''<br />
 
'''INFORUM — rozmowa, informacja, krytyka'''<br />
  
Zamknięcie formy otwartej
+
'''Zamknięcie formy otwartej''' – Paweł Jasica
  
Wielki remont gdyńskich okrętów
+
'''Wielki remont gdyńskich okrętów''' – Grzegorz Piątek
  
Sposób na modernizm
+
'''Sposób na modernizm''' – Tomasz Ogiński
  
Ciche rewolucje Jiříego Krohy
+
'''Ciche rewolucje Jiříego Krohy''' – Tomasz Ogiński
 +
'''
 +
Historia jednej wyspy''' – Tadeusz T. Głuszko
  
Historia jednej wyspy
+
'''Partytura gmachu Filharmonii Szczecińskiej''' – Jarosław Bondar
 +
'''
 +
Urbanistyczny portret Szwajcarii''' – recenzja – Hubert Trammer
  
Partytura gmachu Filharmonii Szczecińskiej
+
'''Tematyzacja przestrzeni miejskiej''' – recenzja – Michał Stangel
 
+
Urbanistyczny portret Szwajcarii
+
 
+
Tematyzacja przestrzeni miejskiej
+
  
  

Aktualna wersja na dzień 19:12, 8 lis 2007

Przejdź do Architektura-Murator lub Spisy treści 2007


okładka numeru
11/2007

PRZEKRÓJ — na marginesie architektury

  • Mokry pawilon
  • Deweloper potrafi
  • Miasto króla Abdullaha
  • Nagroda dla Bydgoszczy
  • Kawiarniany smak


INFORUM — rozmowa, informacja, krytyka

Zamknięcie formy otwartej – Paweł Jasica

Wielki remont gdyńskich okrętów – Grzegorz Piątek

Sposób na modernizm – Tomasz Ogiński

Ciche rewolucje Jiříego Krohy – Tomasz Ogiński Historia jednej wyspy – Tadeusz T. Głuszko

Partytura gmachu Filharmonii Szczecińskiej – Jarosław Bondar Urbanistyczny portret Szwajcarii – recenzja – Hubert Trammer

Tematyzacja przestrzeni miejskiej – recenzja – Michał Stangel


Z OKŁADKI: Przestrzeń. Młoda polska fotografia.

Aleksandra Went


NA PRZYKŁAD

BASIS


PEJZAŻE

Spieszmy się kochać domy – fala wyburzeń w polskich miastach


PREZENTACJE

Budynek biurowo-usługowo-kulturalny Centrum Praha w Warszawie
Autor projektu: Juvenes sp. z o.o., Krzysztof Tyszkiewicz, architekci Sławomir Stankiewicz, Michał Adamczyk

Wieżowiec mieszkalny M2 w Warszawie
Autor projektu: JEMS Architekci sp. o.o., Olgierd Jagiełło, Maciej Miłobędzki, Jerzy Szczepanik-Dzikowski, Marcin Sadowski, Paweł Majkusiak

Zespół mieszkaniowy w Wilanowie
Autor projektu: Grupa 5 sp. z o.o., architekci Roman Dziedziejko, Mariusz Jasiński, Michał Leszczyński, Mikołaj Kadłubowski, Krzysztof Mycielski

Budynek wielorodzinny w Krakowie
Autor projektu: Biuro Projektów Lewicki Łatak, architekci Piotr Lewicki, Kazimierz Łatak

Domy szeregowe w Krakowie
Autor projektu: Mobius Architekci, architekci Przemek Olczyk, Michał Guzikowski

Dom komunalny w Gliwicach
Autor projektu: An Archi Group i RS+, architekci Robert Skitek, Tomasz Kacprowicz, Konrad Odziomek, Katarzyna Kacprowicz, Dorota Baucz


TEORIE. 12 nowych spojrzeń na architekturę

Architektura w służbie polityki – Deyan Sudjic


WNĘTRZA

Renesans luksusu Autor projektu: Biuro Projektów i Ekspertyz Archikon, architekt Marcin Janowski


DESIGN

Ciepło


TECHNIKA

Efekty specjalne – konstrukcje drewniane:
Oranżeria przy zamku Chiddingstone w Wielkiej Brytanii, budynki mieszkalne w Trondheim w Norwegii, centrum naukowe na Spitzbergenie w Norwegii, hala sportowa w Misato w Japonii

Przybornik – nowe produkty i technologie dla architektów

Na rynku – oświetlenie


KOLUMNY STUDENCKIE

Relacja z III Rejsu Architektów

Projekt okładki: Jerzy Porębski z wykorzystaniem zdjęcia Aleksandry Went