Kwartalnik Filmowy 59 (2007): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[ Kwartalnik Filmowy ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2007|Spisy treści 2007]]<br /> | Przejdź do [[ Kwartalnik Filmowy ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2007|Spisy treści 2007]]<br /> | ||
---- | ---- | ||
− | [[Image:Kwartalnik_filmowy_59_07.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> | + | [[Image:Kwartalnik_filmowy_59_07.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 59 (2007)]] |
'''Autor w filmie (cz. I)''' | '''Autor w filmie (cz. I)''' |
Aktualna wersja na dzień 00:16, 24 lis 2007
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2007
Autor w filmie (cz. I)
W numerze m.in.:
Andrew Sarris, Uwagi o teorii autora w 1962 roku
Jean Collet, Autor
René Prédal, Co po śmierci autora?
Alicja Helman, Na tropach autora
Krzysztof Loska, Benshi jako współautor filmu
Marek Hendrykowski, Biografizm w kinie współczesnym
Maciej Stroiński, Tapeta z widokiem. Barton Fink jako adept i prekursor
Przemysław Kaniecki, „Salto” Tadeusza Konwickiego jako filmowa adaptacja własnej metody pisarskiej
Tadeusz Lubelski, Krewniacy z Litwy. Narodziny adaptacji z ducha wspólnoty
Sebastian Jagielski, Być w świecie, którego już nie ma. Kino Andrzeja Barańskiego
Alicja Helman, Szekspir i współczesność
Marcin Giżycki, Kino, komórka, obyczaje
Marcin Dulemba, Autorstwo „Ostatniego kuszenia Chrystusa”
Magdalena Kempna, Siedem razy siedem, czyli jak skonstruować horyzont sensotwórczy w siedmiu krokach na przykładzie siedmiu filmów Marka Koterskiego
Teresa Rutkowska, Realizm literacki a realizm filmowy