Teatr 12/2009: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Nowa strona: Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2009<br/> ----) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[Teatr]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2009|Spisy treści 2009]]<br/> | Przejdź do [[Teatr]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2009|Spisy treści 2009]]<br/> | ||
---- | ---- | ||
+ | [[Image:Teatr_12_09.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 12/2009]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Mistrzowie: Mikołajska''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Pamięć i anegdota | ||
+ | |||
+ | Rozmowa Michała Smolisa z Joanną Szczepkowską i Maciejem Prusem. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Mikołajska w Teatrze Narodowym | ||
+ | |||
+ | Joanna Krakowska pisze o Halinie Mikołajskiej w Teatrze Narodowym. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Zapiski starucha''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | La Scala | ||
+ | |||
+ | Kolejna część wspomnień Andrzeja Łapickiego. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Po premierze''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Widmo krachu | ||
+ | |||
+ | Rafał Węgrzyniak opisuje "Ziemię obiecaną" w reżyserii Jana Klaty. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Trzy "Ziemie obiecane" | ||
+ | |||
+ | Powieść Reymonta, film Wajdy i spektakl Klaty porównuje Tadeusz Lubelski. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Bez kontaktu? | ||
+ | |||
+ | Tekst Jagody Hernik-Spalińskiej o spektaklu "Solaris. Raport" z TR Warszawa | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Owczy pęd | ||
+ | |||
+ | Michał Mizera przybliża "Bramy raju" w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Fikołki Sofoklesa | ||
+ | |||
+ | O "Antygonie" zrealizowanej w Stowarzyszeniu Teatralnym Chorea pisze Marta Byczkowska | ||
+ | |||
+ | |||
+ | W poszukiwaniu straconego człowieczeństwa | ||
+ | |||
+ | Konrad Szczebiot prezentuje "Plastynatów" z supraskiego Teatru Wierszalin. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Wieczór w Bagdad Cafe | ||
+ | |||
+ | Bagdad Cafe" w reżyserii Krystyny Jandy opisuje Karolina Szczepanowska. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Demoludy''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | W piaskownicy Biljany Srbljanović | ||
+ | |||
+ | III Międzynarodowy Festiwal Teatralny "Demoludy" przybliża Łukasz Rudziński. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Moje pisanie jest jak malarstwo | ||
+ | |||
+ | Z Biljaną Srbljanović rozmawia Łukasz Rudziński. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Unhappy end, czyli bajka o nas wszystkich | ||
+ | |||
+ | Barbara Świąder porównuje "Wymieranie" oraz "Skórkę pomarańczową" zaprezentowane na III Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym "Demoludy". | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Ostania rozmowa z własnym rozumem | ||
+ | |||
+ | Kamila Łapicka pisze o "Kobiecie-Bombie" z olsztyńskiego Teatru im. Stefana Jaracza. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Festiwale''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Zysk i zmaza | ||
+ | |||
+ | Katarzyna Tokarska-Stangret omawia „Rechnitz (Anioła zagłady)” w reżyserii Jossiego Wielera pokazany na VIII Festiwalu Dialogu Czterech Kultur w Łodzi. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Przeklęte problemy i niebieskie nosy | ||
+ | |||
+ | Tekst Jarosława Cymermana o XIV Międzynarodowym Festiwalu "Konfrontacje Teatralne". | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Tu jest coś do zrobienia | ||
+ | |||
+ | Kamila Paprocka prezentuje VII Festiwal "Wioska Teatralna". | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Zagranica''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Garcia versus Garcia | ||
+ | |||
+ | Dominika Kopeć opisuje "Versus" Rodriga Garcii pokazany 3 i 4 października 2009 w Nowym Teatrze w Warszawie | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Jedność w wielości | ||
+ | |||
+ | Aleksandra Rembowska przybliża "Sense Fi", "Conquassabit", w choreografii Cesca Gelaberta. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Teatr na obrzeżach''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | W Krzywym Zwierciadle | ||
+ | |||
+ | Katarzyna Rączka pisze o Teatrze w Krzywym Zwierciadle ze Zgierza. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Mapa teatralna: Szczecin''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Ciąg dalszy i bliższy | ||
+ | |||
+ | Szczeciński krajobraz teatralny prezentuje Artur D. Liskowacki. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Nie idę na wojnę | ||
+ | |||
+ | Z Anną Augustynowicz rozmawia Paweł Sztarbowski. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Słowacki wielokrotnie''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Lilla Weneda" Juliusza Słowackiego | ||
+ | |||
+ | Notatki reżyserskie Anny Augustynowicz do \"Lilli Wenedy\" Juliusza Słowackiego. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Dlaczego przywoływać | ||
+ | |||
+ | Waldemar Raźniak analizuje nowoczesność Juliusza Słowackiego. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Kufer z książkami''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Celnik | ||
+ | |||
+ | Felieton Tomasza Różyckiego. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Książki''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Suma światów | ||
+ | |||
+ | Katarzyna Bester recenzuje książkę "Boski dwumian" Jadwigi M. Rodowicz | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Sztuka przetrwania | ||
+ | |||
+ | Tekst Pawła Płoskiego o książce Łukasza Maciejewskiego "Przygoda myśli". | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Błoński na etacie w teatrze | ||
+ | |||
+ | Tadeusz Nyczek pisze o "Lekturach użytecznych" Jana Błońskiego | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Polemiki''' | ||
+ | |||
+ | Jak skonstruowałem V-dowcip, czyli śmiech śmiechem zwyciężaj | ||
+ | |||
+ | Wypowiedź Łukasza Drewniaka na temat żartów w krytyce teatralnej. | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Spisy treści 2009]] |
Aktualna wersja na dzień 20:07, 31 gru 2009
Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2009
Mistrzowie: Mikołajska
Pamięć i anegdota
Rozmowa Michała Smolisa z Joanną Szczepkowską i Maciejem Prusem.
Mikołajska w Teatrze Narodowym
Joanna Krakowska pisze o Halinie Mikołajskiej w Teatrze Narodowym.
Zapiski starucha
La Scala
Kolejna część wspomnień Andrzeja Łapickiego.
Po premierze
Widmo krachu
Rafał Węgrzyniak opisuje "Ziemię obiecaną" w reżyserii Jana Klaty.
Trzy "Ziemie obiecane"
Powieść Reymonta, film Wajdy i spektakl Klaty porównuje Tadeusz Lubelski.
Bez kontaktu?
Tekst Jagody Hernik-Spalińskiej o spektaklu "Solaris. Raport" z TR Warszawa
Owczy pęd
Michał Mizera przybliża "Bramy raju" w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej.
Fikołki Sofoklesa
O "Antygonie" zrealizowanej w Stowarzyszeniu Teatralnym Chorea pisze Marta Byczkowska
W poszukiwaniu straconego człowieczeństwa
Konrad Szczebiot prezentuje "Plastynatów" z supraskiego Teatru Wierszalin.
Wieczór w Bagdad Cafe
Bagdad Cafe" w reżyserii Krystyny Jandy opisuje Karolina Szczepanowska.
Demoludy
W piaskownicy Biljany Srbljanović
III Międzynarodowy Festiwal Teatralny "Demoludy" przybliża Łukasz Rudziński.
Moje pisanie jest jak malarstwo
Z Biljaną Srbljanović rozmawia Łukasz Rudziński.
Unhappy end, czyli bajka o nas wszystkich
Barbara Świąder porównuje "Wymieranie" oraz "Skórkę pomarańczową" zaprezentowane na III Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym "Demoludy".
Ostania rozmowa z własnym rozumem
Kamila Łapicka pisze o "Kobiecie-Bombie" z olsztyńskiego Teatru im. Stefana Jaracza.
Festiwale
Zysk i zmaza
Katarzyna Tokarska-Stangret omawia „Rechnitz (Anioła zagłady)” w reżyserii Jossiego Wielera pokazany na VIII Festiwalu Dialogu Czterech Kultur w Łodzi.
Przeklęte problemy i niebieskie nosy
Tekst Jarosława Cymermana o XIV Międzynarodowym Festiwalu "Konfrontacje Teatralne".
Tu jest coś do zrobienia
Kamila Paprocka prezentuje VII Festiwal "Wioska Teatralna".
Zagranica
Garcia versus Garcia
Dominika Kopeć opisuje "Versus" Rodriga Garcii pokazany 3 i 4 października 2009 w Nowym Teatrze w Warszawie
Jedność w wielości
Aleksandra Rembowska przybliża "Sense Fi", "Conquassabit", w choreografii Cesca Gelaberta.
Teatr na obrzeżach
W Krzywym Zwierciadle
Katarzyna Rączka pisze o Teatrze w Krzywym Zwierciadle ze Zgierza.
Mapa teatralna: Szczecin
Ciąg dalszy i bliższy
Szczeciński krajobraz teatralny prezentuje Artur D. Liskowacki.
Nie idę na wojnę
Z Anną Augustynowicz rozmawia Paweł Sztarbowski.
Słowacki wielokrotnie
Lilla Weneda" Juliusza Słowackiego
Notatki reżyserskie Anny Augustynowicz do \"Lilli Wenedy\" Juliusza Słowackiego.
Dlaczego przywoływać
Waldemar Raźniak analizuje nowoczesność Juliusza Słowackiego.
Kufer z książkami
Celnik
Felieton Tomasza Różyckiego.
Książki
Suma światów
Katarzyna Bester recenzuje książkę "Boski dwumian" Jadwigi M. Rodowicz
Sztuka przetrwania
Tekst Pawła Płoskiego o książce Łukasza Maciejewskiego "Przygoda myśli".
Błoński na etacie w teatrze
Tadeusz Nyczek pisze o "Lekturach użytecznych" Jana Błońskiego
Polemiki
Jak skonstruowałem V-dowcip, czyli śmiech śmiechem zwyciężaj
Wypowiedź Łukasza Drewniaka na temat żartów w krytyce teatralnej.