Czas Kultury 1/2014: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[Czas Kultury]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2014|Spisy treści 2014]]<br /> | Przejdź do [[Czas Kultury]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2014|Spisy treści 2014]]<br /> | ||
− | [[Image: | + | [[Image:Czas_kultur_1_14.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 1/2014]] |
[[Kategoria:Spisy treści 2014]] | [[Kategoria:Spisy treści 2014]] | ||
Aktualna wersja na dzień 13:21, 30 maj 2014
Przejdź do Czas Kultury lub Spisy treści 2014
Kim jest Bruno Schulz XXI wieku? W „Czasie Kultury” zastanawiamy się, na czym polega fenomen popularności drohobyckiego autora. Jego artystyczna aktualność realizuje się nie tylko w podejmowanych dyskusjach krytyczno-akademickich i niezliczonych tłumaczeniach twórczości Schulza na języki obce, ale także w ciągle odnawianej obecności prozy i samej postaci pisarza w polskiej i zagranicznej kulturze najnowszej. Inspirowane Schulzem obrazy, fotografie, dzieła literackie i filmowe, projekty muzyczne, a nawet gry komputerowe przywracają go w wciąż nowych odsłonach, domagających się kolejnych interpretacji. Autorzy numeru sprawdzają, jak najnowsze dyskursy humanistyczne wpływają na odczytanie twórczości Schulza. Arkadiusz Kalin przygląda się schulzowskiemu życiu po życiu i próbuje odpowiedzieć na pytanie: po co nam schulzologia? Agata Rosochacka stawia prowokującą tezę, że Schulz jest posthumanistą, a Agata Araszkiewicz dokonuje współczesnej reinterpretacji masochizmu Schulzowskiego. Na możliwości cyfrowych adaptacji prozy autora „Sklepów cynamonowych” zwraca uwagę Mariusz Pisarski.
Ponadto w numerze prezentowany jest blok tekstów przypominających postać Zuzanny Ginczanki, o której piszą dla nas: Ireny Gross-Grudzińskiej, Marka Bieńczyka, Allesandra Amenty, a także rozmowy: z Ludwiką Stauber – jedną z ostatnich żyjących osób, które znały Ginczankę – oraz z Tadeuszem Dąbrowskim – redaktorem tomu jej poezji „Wniebowstąpienie ziemi” (2014).