Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 4 (93) 2013: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 2: Linia 2:
 
----
 
----
 
[[Image:Opcje_04_13.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 4 (93) 2013]]
 
[[Image:Opcje_04_13.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 4 (93) 2013]]
 +
 +
Proza<br />
 +
Monika Gnieciak Oddział
 +
 +
'''ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI'''<br />
 +
Piotr Mierzwa:<br />
 +
Dom, odmienny stan świadomości: ustalenia wstępne
 +
 +
Małgorzata Sugiera:<br />
 +
Fabryka cielesności i znaków
 +
 +
Łukasz Białkowski:<br />
 +
Psychopatologia myślenia
 +
 +
Dariusz Nowacki:<br />
 +
Uczesać Shutego
 +
 +
Jarosław Fazan:<br />
 +
„Szaleństwo jest zaraźliwe”. Motyw obłędu w 2666 Roberta Bolaña
 +
 +
Piotr Zawojski:<br />
 +
Twarz Innej. Marina Abramović w MoMA
 +
 +
Bartosz Kłoda-Staniecko:<br />
 +
Odmienne stany cielesności
 +
 +
Jarosław Nowosad:<br />
 +
Śnij, Alicjo
 +
 +
Piotr Gorliński-Kucik:<br />
 +
Drone-medytacje
 +
 +
Martyna Ludwig:<br />
 +
(Nie)rzeczywistość w perspektywie socjologicznej. Wariacje na temat Don Kichota i problemu rzeczywistości Alfreda Schütza
 +
 +
Anna Wróblewska:<br />
 +
Ja (on) i on (ja). Dr Jackell i Mr Hyde
 +
 +
Jacek Szerszenowicz:<br />
 +
Dźwiękowidztwo i światłosłyszenie
 +
 +
Gabriel Kaczmarek:<br />
 +
Czy te nuty mogą kłamać?
 +
 +
Piotr Kulas:<br />
 +
Postinteligencja
 +
 +
'''LITERATURA'''<br />
 +
Monika Glosowitz:<br />
 +
Realizm i glamour
 +
 +
Marek Olszewski:<br />
 +
In translation (Jacek Dehnel, „Języki obce”)
 +
 +
Dawid Kujawa:<br />
 +
Pascal i Kot w butach (Jacques Jouet, „Mój piękny autobus. Powieść”)
 +
 +
Hanna Ratuszna:<br />
 +
„I żyć będziemy pięknie, tak jak każdy człowiek” (Angelika Kuźniak, Papusza)
 +
 +
'''FILM'''<br />
 +
Tomasz Rabsztyn:<br />
 +
Wenus w futrze — nierówny pojedynek? („Wenus w futrze”, reż. Roman Polański)
 +
 +
Wojciech Sitek:<br />
 +
Społeczne fantasmagorie („Elizjum”, reż. Neill Blomkamp)
 +
 +
Sidey Myoo:<br />
 +
execute: „Total Recall”. Ars Electronica 2013
 +
 +
Eliza Szybowicz:<br />
 +
Powrót kobiet z kamerą (Monika Talarczyk-Gubała, „Wszystko o Ewie. Filmy
 +
Barbary Sass a kino kobiet w drugiej połowie XX wieku”, „Biały mazur. Kino kobiet w polskiej kinematografii”)
 +
 +
Justyna Budzik:<br />
 +
Pytanie o Sens: w dialogu między tradycją a postmodernizmem (Magdalena Kempna-Pieniążek, „Formuły duchowości w kinie najnowszym”)
 +
 +
'''TEATR'''<br />
 +
Pola Sobaś-Mikołajczyk:<br />
 +
Lewa ręka lokalnej tożsamości (Ursula Le Guin, „Lewa ręka ciemności”, reż. Jonathan Walters)
 +
 +
Aneta Głowacka:<br />
 +
Co po gwałcie? (Dialog — Wrocław. Międzynarodowy Festiwal Teatralny)
 +
Pola Sobaś-Mikołajczyk: Nazizm jako śmiertelna choroba blokująca drogę płciową („Kabaret warszawski”, reż. Krzysztof Warlikowski)
 +
 +
Magdalena Figzał:<br />
 +
Bez iluminacji (August Strindberg, „Do Damaszku”, reż. Jan Klata)
 +
 +
Jakub Derbisz:<br />
 +
Zamknięty margines (Bernard-Marie Koltes, „Zachodnie wybrzeże. Powrót na pustynię”, reż. Michał Borczuch)
 +
 +
'''JAZZ'''<br />
 +
Mateusz Heinze:<br />
 +
Biały na czarnym (Sokół i Marysia Starosta, „Czarna biała magia”)
 +
 +
Przemysław Pieniążek:<br />
 +
Wierność samemu sobie (Tricky, „False Idols”)
 +
 +
Michał Koziołek:<br />
 +
Wygasanie (Bill Callahan, Dream River)
 +
 +
 +
'''MUZYKA POWAŻNA'''<br />
 +
Magdalena Dziadek:<br />
 +
Opera pod szkiełkiem socjologa (Marcin Bogucki, „Teatr operowy Petera Sellarsa. Inscenizacje Händla i Mozarta z lat 80. XX wieku”)
 +
 +
Dominika Stopczyńska:<br />
 +
Nowe oblicza bel canto (Simone Kermes, „Bel canto, from Monteverdi to Verdi”)
 +
 +
Krzysztof Stefański:<br />
 +
Odchudzone diabły („Diabły z Loudun”, dyr. Lionel Friend, reż. Keith Warner)
 +
 +
'''POEZJA'''<br />
 +
Pełnia.<br />
 +
Z Edą Ostrowską rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
 +
 +
Eda Ostrowska: wiersze
 +
 +
'''STREFA DEBIUTU'''<br />
 +
Justyna Kałuża: wiersze
 +
 +
'''FELIETON'''<br />
 +
Krzysztof Łęcki:<br />
 +
Inaczej
 +
Marek K.E. Baczewski:<br />
 +
Spacery filozofa
 +
 +
Andrzej Gwóźdź:<br />
 +
Co ich kręci?
 +
 +
[[Kategoria:Spisy treści 2013]]

Aktualna wersja na dzień 20:55, 14 paź 2015

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2013


okładka numeru
4 (93) 2013

Proza
Monika Gnieciak Oddział

ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI
Piotr Mierzwa:
Dom, odmienny stan świadomości: ustalenia wstępne

Małgorzata Sugiera:
Fabryka cielesności i znaków

Łukasz Białkowski:
Psychopatologia myślenia

Dariusz Nowacki:
Uczesać Shutego

Jarosław Fazan:
„Szaleństwo jest zaraźliwe”. Motyw obłędu w 2666 Roberta Bolaña

Piotr Zawojski:
Twarz Innej. Marina Abramović w MoMA

Bartosz Kłoda-Staniecko:
Odmienne stany cielesności

Jarosław Nowosad:
Śnij, Alicjo

Piotr Gorliński-Kucik:
Drone-medytacje

Martyna Ludwig:
(Nie)rzeczywistość w perspektywie socjologicznej. Wariacje na temat Don Kichota i problemu rzeczywistości Alfreda Schütza

Anna Wróblewska:
Ja (on) i on (ja). Dr Jackell i Mr Hyde

Jacek Szerszenowicz:
Dźwiękowidztwo i światłosłyszenie

Gabriel Kaczmarek:
Czy te nuty mogą kłamać?

Piotr Kulas:
Postinteligencja

LITERATURA
Monika Glosowitz:
Realizm i glamour

Marek Olszewski:
In translation (Jacek Dehnel, „Języki obce”)

Dawid Kujawa:
Pascal i Kot w butach (Jacques Jouet, „Mój piękny autobus. Powieść”)

Hanna Ratuszna:
„I żyć będziemy pięknie, tak jak każdy człowiek” (Angelika Kuźniak, Papusza)

FILM
Tomasz Rabsztyn:
Wenus w futrze — nierówny pojedynek? („Wenus w futrze”, reż. Roman Polański)

Wojciech Sitek:
Społeczne fantasmagorie („Elizjum”, reż. Neill Blomkamp)

Sidey Myoo:
execute: „Total Recall”. Ars Electronica 2013

Eliza Szybowicz:
Powrót kobiet z kamerą (Monika Talarczyk-Gubała, „Wszystko o Ewie. Filmy Barbary Sass a kino kobiet w drugiej połowie XX wieku”, „Biały mazur. Kino kobiet w polskiej kinematografii”)

Justyna Budzik:
Pytanie o Sens: w dialogu między tradycją a postmodernizmem (Magdalena Kempna-Pieniążek, „Formuły duchowości w kinie najnowszym”)

TEATR
Pola Sobaś-Mikołajczyk:
Lewa ręka lokalnej tożsamości (Ursula Le Guin, „Lewa ręka ciemności”, reż. Jonathan Walters)

Aneta Głowacka:
Co po gwałcie? (Dialog — Wrocław. Międzynarodowy Festiwal Teatralny) Pola Sobaś-Mikołajczyk: Nazizm jako śmiertelna choroba blokująca drogę płciową („Kabaret warszawski”, reż. Krzysztof Warlikowski)

Magdalena Figzał:
Bez iluminacji (August Strindberg, „Do Damaszku”, reż. Jan Klata)

Jakub Derbisz:
Zamknięty margines (Bernard-Marie Koltes, „Zachodnie wybrzeże. Powrót na pustynię”, reż. Michał Borczuch)

JAZZ
Mateusz Heinze:
Biały na czarnym (Sokół i Marysia Starosta, „Czarna biała magia”)

Przemysław Pieniążek:
Wierność samemu sobie (Tricky, „False Idols”)

Michał Koziołek:
Wygasanie (Bill Callahan, Dream River)


MUZYKA POWAŻNA
Magdalena Dziadek:
Opera pod szkiełkiem socjologa (Marcin Bogucki, „Teatr operowy Petera Sellarsa. Inscenizacje Händla i Mozarta z lat 80. XX wieku”)

Dominika Stopczyńska:
Nowe oblicza bel canto (Simone Kermes, „Bel canto, from Monteverdi to Verdi”)

Krzysztof Stefański:
Odchudzone diabły („Diabły z Loudun”, dyr. Lionel Friend, reż. Keith Warner)

POEZJA
Pełnia.
Z Edą Ostrowską rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak

Eda Ostrowska: wiersze

STREFA DEBIUTU
Justyna Kałuża: wiersze

FELIETON
Krzysztof Łęcki:
Inaczej Marek K.E. Baczewski:
Spacery filozofa

Andrzej Gwóźdź:
Co ich kręci?