Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Rita Baum 42 (2016): Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Rita Baum lub Spisy treści 2016<br /> okładka numeru 42 2016 Numer...”)
 
 
Linia 3: Linia 3:
 
[[Image:Ritabaum_42(2016).jpeg|thumb|160px|okładka numeru 42 2016]]
 
[[Image:Ritabaum_42(2016).jpeg|thumb|160px|okładka numeru 42 2016]]
  
Numer poświęcony roślinom i zwierzętom, i o tym, w jakich relacjach ludzie żyją z bytami pozaludzkimi. Prezentujemy ekologicznie świadome relacje artystów z ich własnym otoczeniem (zwłaszcza w poezji i sztukach wizualnych), gdzie zwierzę i roślina zajmuje naczelne miejsce, a na drugim biegunie: tradycję zabijania zwierząt przez myśliwych. Ukazujemy także, jak świadomy posthumanizmu człowiek może wyobrażać sobie byt pozaludzki, na tle tradycji wyobrażeń zwierząt. W dziale literackim krótkie prozy Jarosława Klejnberga oraz wiersze Grzegorza Wróblewskiego, Justyny Sieniuć, Ilony Witkowskiej i Przemka Witkowskiego; ostatnich dwoje podejmuje w swojej twórczości tematykę zwierząt i roślin w sposób szczególny.
+
Numer poświęcony roślinom i zwierzętom, i o tym, w jakich relacjach ludzie żyją z bytami pozaludzkimi. Prezentujemy ekologicznie świadome relacje artystów z ich własnym otoczeniem (zwłaszcza w poezji i sztukach wizualnych), gdzie zwierzę i roślina zajmuje naczelne miejsce, a na drugim biegunie: tradycję zabijania zwierząt przez myśliwych. Ukazujemy także, jak świadomy posthumanizmu człowiek może wyobrażać sobie byt pozaludzki, na tle tradycji wyobrażeń zwierząt. W '''dziale literackim''' krótkie prozy Jarosława Klejnberga oraz wiersze Grzegorza Wróblewskiego, Justyny Sieniuć, Ilony Witkowskiej i Przemka Witkowskiego; ostatnich dwoje podejmuje w swojej twórczości tematykę zwierząt i roślin w sposób szczególny.
W dziale teatralnym przypominamy słynny dramat Helmuta Kajzara pt. „Koniec półświni”, dotyczący etyki mięsożerców z perspektywy tytułowej świni.
+
W '''dziale teatralnym''' przypominamy słynny dramat Helmuta Kajzara pt. „Koniec półświni”, dotyczący etyki mięsożerców z perspektywy tytułowej świni.
 
W numerze do obejrzenia także niezwykłe fotografie szczęśliwych zwierząt autorstwa Daniela Filipka: świni, kozy czy cielęcia, uratowanych przez dolnośląskie schronisko dla zwierząt „Tara”. Już dla samych tych zdjęć warto kupić nowy numer „Rity Baum”.
 
W numerze do obejrzenia także niezwykłe fotografie szczęśliwych zwierząt autorstwa Daniela Filipka: świni, kozy czy cielęcia, uratowanych przez dolnośląskie schronisko dla zwierząt „Tara”. Już dla samych tych zdjęć warto kupić nowy numer „Rity Baum”.
  
 
[[Kategoria:Spisy treści 2016]]
 
[[Kategoria:Spisy treści 2016]]

Aktualna wersja na dzień 17:00, 24 maj 2017

Przejdź do Rita Baum lub Spisy treści 2016

okładka numeru 42 2016

Numer poświęcony roślinom i zwierzętom, i o tym, w jakich relacjach ludzie żyją z bytami pozaludzkimi. Prezentujemy ekologicznie świadome relacje artystów z ich własnym otoczeniem (zwłaszcza w poezji i sztukach wizualnych), gdzie zwierzę i roślina zajmuje naczelne miejsce, a na drugim biegunie: tradycję zabijania zwierząt przez myśliwych. Ukazujemy także, jak świadomy posthumanizmu człowiek może wyobrażać sobie byt pozaludzki, na tle tradycji wyobrażeń zwierząt. W dziale literackim krótkie prozy Jarosława Klejnberga oraz wiersze Grzegorza Wróblewskiego, Justyny Sieniuć, Ilony Witkowskiej i Przemka Witkowskiego; ostatnich dwoje podejmuje w swojej twórczości tematykę zwierząt i roślin w sposób szczególny. W dziale teatralnym przypominamy słynny dramat Helmuta Kajzara pt. „Koniec półświni”, dotyczący etyki mięsożerców z perspektywy tytułowej świni. W numerze do obejrzenia także niezwykłe fotografie szczęśliwych zwierząt autorstwa Daniela Filipka: świni, kozy czy cielęcia, uratowanych przez dolnośląskie schronisko dla zwierząt „Tara”. Już dla samych tych zdjęć warto kupić nowy numer „Rity Baum”.