Opcje 2 (63) 2006: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
m |
m |
||
Linia 22: | Linia 22: | ||
<br />Casanova i jego Franciszka, czyli trzy razy o ucieczce lekkoducha | <br />Casanova i jego Franciszka, czyli trzy razy o ucieczce lekkoducha | ||
<br /> | <br /> | ||
− | <br />Katarzyna Ewa Zdanowicz | + | <br />[[Zdanowicz-Cyganiak Katarzyna | Katarzyna Ewa Zdanowicz]] |
<br />Gry strategiczne (uwodzenie w literaturze) | <br />Gry strategiczne (uwodzenie w literaturze) | ||
<br /> | <br /> | ||
Linia 85: | Linia 85: | ||
<br />(Piotr Szewc: Całkiem prywatnie) | <br />(Piotr Szewc: Całkiem prywatnie) | ||
<br /> | <br /> | ||
− | <br />Katarzyna E. Zdanowicz | + | <br />[[Zdanowicz-Cyganiak Katarzyna | Katarzyna E. Zdanowicz]] |
<br />Wygrany casting | <br />Wygrany casting | ||
<br />(Jerzy Jarniewicz: Oranżada) | <br />(Jerzy Jarniewicz: Oranżada) |
Aktualna wersja na dzień 23:33, 9 lut 2009
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2006
PROZA
Tomasz Stawiszyński
Drzewo Bogów
UWODZENIE
Karolina Wojtasik
Rzecz o władzy absolutnej, bo wszystkiemu można się oprzeć
z wyjątkiem pokusy
Szczepan Twardoch
Forma związków niebezpiecznych
Fragmenty dyskursu uwodzenia
Karolina Lewestam
Casanova i jego Franciszka, czyli trzy razy o ucieczce lekkoducha
Katarzyna Ewa Zdanowicz
Gry strategiczne (uwodzenie w literaturze)
Marcin Sikora
Kulisy życia erotycznego bohaterów polskiej powieści sensacyjno-kryminalnej
Słowa nie są ważne. Z Mają Kleczewską rozmawia Paweł Sztarbowski
Joanna Derkaczew
Teatr jak oferta
Jarosław Mianowski
Vademecum operowego uwodzenia
Anita Skwara
Widzę, więc jestem? O uwodzonym podglądaczu
Jędrzej Siwek
Książę, Symbol i uwodzenie
Roman Książek
T. h. e. e. n. d.
Jakub Łuka
Uwodzenie hałasem
FILM
Joanna Aleksandrowicz
Pomiędzy płótnem, ekranem a kartką papieru, czyli
o dziewczynach i perłach
SZTUKA
Kłębek kurzu nie jest czymś błahym. Z Grzegorzem Sztwiertnią rozmawia Roman Lewandowski
JAZZ
Łukasz Folda
Epigoni i protoplaści Bristol Sound
RECENZJE
Bernadetta Darska
Koniec, czyli wszystko od początku
(Mikołaj Łoziński: Reisefieber)
Jakub Żuchowski
Menedżer Basia poleca
(Adam Kaczanowski: Bez końca)
Daria Weps
Dom śmierci, dom życia
(Hubert Klimko-Dobrzaniecki: Dom Róży. Krýsuvík)
Magdalena Boczkowska
Dziesięć tysięcy mężczyzn
(Valerie Tasso: Dziennik nimfomanki)
Sławomir Buryła
Nieco inaczej
(Piotr Szewc: Całkiem prywatnie)
Katarzyna E. Zdanowicz
Wygrany casting
(Jerzy Jarniewicz: Oranżada)
Alina Świeściak
„jak pierwsza miłość, jak ostatnia posługa”
(Anna A. Tomaszewska: Lokomotywy, wagony, sukienki)
Piotr Fast
„Przed jego pamięcią chylę niepokorną głowę…”
(Witalij Ruczinski: Powrót Wolanda albo nowa diaboliada)
Karolina Wojtasik
Albowiem decydował pozór i mistrzowskie nim władanie
(Jean Baudrillard: O uwodzeniu)
Jagoda Skarżeńska
Społeczeństwo oblężone (po)wtórnie
(Zygmunt Bauman: Społeczeństwo w stanie oblężenia)
Agnieszka Nieracka-Ćwikiel
A jak Alegoria?
(V jak Vendetta (V for Vendetta), reż. James McTeigue)
Krzysztof Ociepa
Przypowieść z afrykańskich slumsów
(Tsotsi, scen. i reż. Gavin Hood)
Piotr Zawojski
Opowieść o miłości (nie)możliwej
(Tajemnica Brokeback Mountain, reż. Ang Lee)
Joanna Malicka
Kino przewidywalne
(59. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes)
Joanna Pyrcz
Nie ślubowała Szekspirowi wierności
(Sen nocy letniej według Williama Szekspira, adapt. i reż. Maja Kleczewska)
Maciej Szklarczyk
Ślisko. To tylko teatr
(Delirium, scen. i reż. Lukas Bangerter. Lód; Wspólne czytanie książki z pomocą wyobraźni w Rydze, adapt., reż. i scenogr. Alvis Hermanis)
Alicja Pawlikowska
Interpretacje „Interpretacji”
(VIII Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje”
w Katowicach)
Anna Koczorowska
Na początku był rytm
(Igor Strawiński: Święto wiosny, choreogr. Heddy Maalem)
Aneta Głowacka
Molier wiecznie żywy
(Tartuffe, reż. Jacques Lassalle; Tartuffe, reż. Mikołaj Grabowski)
Stanisław Ruksza
„Kasandra w świecie mediów”
(Bad news. Kronika. Bytom)
Magdalena Dziadek
Muzyka fortepianowa Mariana Sawy
(Marian Sawa: Utwory fortepianowe)
Teresa Dorożała-Brodniewicz
Strzały nie zawsze celne
(Carl M. von Weber: Wolny strzelec, reż. Maria Sartowa)
Michał Burczyk
Koniec sezonu w Krakowie
(Koncert symfoniczny Filharmonii Krakowskiej)
POEZJA
Jerzy Jarniewicz
Wiersze
Piotr Macierzyński
Wiersze
FELIETONY
Krzysztof Łęcki
Felieton
Andrzej Gwóźdź
Ciszej o tym filmie
Andrzej Kalinowski
Cztery płyty roku
Marek K. E. Baczewski
Tako rzecze Cambronne
Wojciech Wilczyk
Myśląc panoramicznie