Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 64 (2008): Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Nowa strona: Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2008 ---- okładka numeru<br/>64/2008<br/>...)
 
 
Linia 17: Linia 17:
  
 
WOJCIECH MICHERA <br/>
 
WOJCIECH MICHERA <br/>
Obraz w Powiększeniu – problem fokalizacji   
+
Obraz w ''Powiększeniu'' – problem fokalizacji   
  
 
IGOR JEWŁAMPIJEW<br/>
 
IGOR JEWŁAMPIJEW<br/>
Linia 23: Linia 23:
  
 
PIOTR JAKUBOWSKI <br/>
 
PIOTR JAKUBOWSKI <br/>
Poszukiwacze <i>Trzeciego sensu</i>– obraz filmowy w teorii (i praktyce) Andrieja Tarkowskiego jako przyczynek do estetyki <i>Rolandes’a Barthes’a</i>
+
Poszukiwacze <i>Trzeciego sensu</i> – obraz filmowy w teorii (i praktyce) Andrieja Tarkowskiego jako przyczynek do estetyki <i>Rolandes’a Barthes’a</i>
 
   
 
   
 
ŁUCJA DEMBY<br/>
 
ŁUCJA DEMBY<br/>

Aktualna wersja na dzień 22:05, 1 kwi 2009

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2008


okładka numeru
64/2008


OBRAZ FILMOWY, OBRAZ W FILMIE (cz. I)

POTOMKOWIE BENJAMINA

MARCIN MARON
Benjamin i surrealizm

LUTZ KOEPNICK
Aura widziana na nowo. Benjamin i współczesna kultura wizualna

TEORIA VERSUS PRAKTYKA

WOJCIECH MICHERA
Obraz w Powiększeniu – problem fokalizacji

IGOR JEWŁAMPIJEW
Obraz Jezusa Chrystusa w filmach Andrieja Tarkowskiego

PIOTR JAKUBOWSKI
Poszukiwacze Trzeciego sensu – obraz filmowy w teorii (i praktyce) Andrieja Tarkowskiego jako przyczynek do estetyki Rolandes’a Barthes’a

ŁUCJA DEMBY
Obrazy twórcze, obrazy (nie)pamięci. O fascynacji obrazem

JOANNA SPALIŃSKA MAZUR
Anamorfoza wg Timothy i Stephena Quayów

ANDRZEJ PITRUS
The Reflecting Pool Billa Violi – wymiary obrazu wideo

FILM I PSYCHOANALIZA. NOWE SPOJRZENIE

EMILIA WALCZAK
Od Brechta do Jelinek. Michael Haneke: antyspektakularna trauma Realnego

ANTONI MICHNIK
Filmowe źródła Trylogii drogi Davida Lyncha

JACEK KOZŁOWSKI
Lacan, Žižek i Foucault oglądają Skazanego na śmierć. Próba (psycho)analizy serialu

POLSKIE OBRAZY

PAULINA KWIATKOWSKA
Krystalizacja uczuć w obrazie filmowym. O Nikt nie woła Kazimierza Kutza

SEBASTIAN JAGIELSKI
Formy obcości. O stylu filmów Andrzeja Barańskiego

Filmowcy u bram
Z Arturem Żmijewskim rozmawia Łukasz Maciejewski

Z ANTROPOLOGII OBRAZU

Przeznaczenie mnie niosło...
Z Andrzejem Dybczakiem o Guagrze rozmawiają Karolina Dudek i Sławomir Sikora

SŁAWOMIR SIKORA
Gugara, kilka uwag w przypisie

OKIEM I UCHEM

MARCIN GIŻYCKI
Kino anegdoty i obrazu

KSIĄŻKI O FILMIE

JOANNA PREIZNER
Wajdy portret podwójny

PIOTR ZWIERZCHOWSKI
Mapa polskiego kina