Didaskalia 96 (2010): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Nowa strona: Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2010<br /> ---- okładka numeru<br /> 96/2010) |
|||
| Linia 2: | Linia 2: | ||
---- | ---- | ||
[[Image:Didaskalia_96_10.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 96/2010]] | [[Image:Didaskalia_96_10.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 96/2010]] | ||
| + | |||
| + | |||
| + | '''persona''' | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Maryla Zielińska | ||
| + | |||
| + | narodziny i śmierć postaci | ||
| + | |||
| + | Teatr Dramatyczny w Warszawie: Persona. Ciało Simone, reż. Krystian Lupa | ||
| + | |||
| + | |||
| + | postać musi się zainstalować | ||
| + | |||
| + | z Małgorzatą Braunek rozmawia Julia Kluzowicz | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Marcin Kościelniak | ||
| + | |||
| + | obszary negocjacji. factory 2; persona. marilyn; persona. ciało simone | ||
| + | |||
| + | |||
| + | widzowie do zmiany | ||
| + | |||
| + | z Leszkiem Kolankiewiczem rozmawia Monika Kwaśniewska | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Anna Zalewska-Uberman | ||
| + | |||
| + | słownik krystiana lupy. perspektywa reżysera | ||
| + | |||
| + | |||
| + | |||
| + | '''witkacy. transhumancja''' | ||
| + | |||
| + | |||
| + | trupy, automaty, potwory | ||
| + | |||
| + | rozmawiają Paweł Dybel i Łucja Iwanczewska | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Łucja Iwanczewska | ||
| + | |||
| + | z niej i przeciw niej – matki wyobraźni witkacego i sade’a | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Andrzej Leder | ||
| + | |||
| + | szewcy: wy-łonienie podmiotu cynizmu | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Ewa Domańska | ||
| + | |||
| + | transhumanacja jako transhumancja, czyli przepędzanie prochów witkacego | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Monika Bakke | ||
| + | |||
| + | posthumanistyczne rekonfiguracje ciał | ||
| + | |||
| + | |||
| + | '''żmijewski''' | ||
| + | |||
| + | |||
| + | demokracje | ||
| + | |||
| + | z Arturem Żmijewskim rozmawia Piotr Kosiewski | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Karol Sienkiewicz | ||
| + | |||
| + | artur żmijewski w poszukiwaniu nagiego życia | ||
| + | |||
| + | |||
| + | '''libera''' | ||
| + | |||
| + | |||
| + | artysta nie wie wszystkiego ani o sobie, ani o swojej pracy | ||
| + | |||
| + | ze Zbigniewem Liberą rozmawia Piotr Kosiewski | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Katarzyna Fazan | ||
| + | |||
| + | artysta (nie) musi (się) tłumaczyć. zbigniew libera ze schizmą w tle | ||
| + | |||
| + | |||
| + | '''tramwaj''' | ||
| + | |||
| + | Georges Banu | ||
| + | |||
| + | elegia i horyzont | ||
| + | |||
| + | Odéon-Théâtre de l’Europe w Paryżu i Nowy Teatr w Warszawie: Tramwaj, reż. Krzysztof Warlikowski | ||
| + | |||
| + | |||
| + | na polach elizejskich | ||
| + | |||
| + | z Piotrem Gruszczyńskim rozmawia Renata Derejczyk | ||
| + | |||
| + | |||
| + | '''opera''' | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Tadeusz Kornaś | ||
| + | |||
| + | kantata polska | ||
| + | |||
| + | Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Oresteia, reż. Michał Zadara | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Joanna Targoń | ||
| + | |||
| + | violetta von teese | ||
| + | |||
| + | Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Traviata, reż. Mariusz Treliński | ||
| + | |||
| + | |||
| + | '''repertuar''' | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Monika Kwaśniewska | ||
| + | |||
| + | matki, żony, rzeźniczki i świnie | ||
| + | |||
| + | Teatr Współczesny w Szczecinie: Migrena, reż. Anna Augustynowicz | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Żelisław Żelisławski | ||
| + | |||
| + | w pułapce obrazu | ||
| + | |||
| + | Teatr Polski w Bydgoszczy: Babel, reż. Maja Kleczewska | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Monika Żółkoś | ||
| + | |||
| + | słowacki w teatrze wyobraźni | ||
| + | |||
| + | Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni: Fantazy, reż. Piotr Cieplak | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Paweł Schreiber | ||
| + | |||
| + | słowacki w kawałkach | ||
| + | |||
| + | Teatr Polski w Bydgoszczy: Słowacki. 5 dramatów. Rekonstrukcja historyczna, reż. Paweł Wodziński | ||
| + | |||
| + | |||
| + | |||
| + | '''zagranica''' | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Joanna Walaszek | ||
| + | |||
| + | przeciw naszym własnym słabościom | ||
| + | |||
| + | C.I.C.T./ Théâtre Bouffes du Nord, Paris, barbicanbite10, London, | ||
| + | Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław: 11 and 12, reż. Peter Brook | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Thomas Irmer | ||
| + | |||
| + | eksplodująca scena | ||
| + | |||
| + | Thalia Theater w Hamburgu: Po próbie, reż. Luk Perceval | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Renata Derejczyk | ||
| + | |||
| + | itaka, hades, all inclusive | ||
| + | |||
| + | Odyssee Europa, RUHR.2010 | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Friederike Felbeck | ||
| + | |||
| + | w sam środek mitu | ||
| + | |||
| + | Schauspiel Essen: Areteia, reż. Grzegorz Jarzyna; Düsseldorfer Schauspielhaus: | ||
| + | Shoot/Get Treasure/Repeat, reż. Jan Klata | ||
| + | |||
| + | |||
| + | '''historie teatru''' | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Jan Michalik | ||
| + | |||
| + | gawęda o szkole krakowskiej | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Krystyna Duniec, Joanna Krakowska | ||
| + | |||
| + | historia teatru polskiego. vademecum zdrowia i urody | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Agnieszka Marszałek | ||
| + | |||
| + | skromne racje montmorency’ego | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Grzegorz Niziołek | ||
| + | |||
| + | kantor i „żydzi | ||
| + | |||
| + | |||
| + | '''teatr w książkach''' | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Agnieszka Jakimiak | ||
| + | |||
| + | teatralność w przemianie | ||
| + | |||
| + | Samuel Weber, Teatralność jako medium | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Jarosław Wójtowicz | ||
| + | |||
| + | pochwała błędu | ||
| + | |||
| + | Jan Balbierz, Nowy kosmos. Strindberg, nauka i znaki | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Agnieszka Marszałek | ||
| + | |||
| + | próby z ostateczności | ||
| + | |||
| + | Katarzyna Fazan, Projekty intymnego teatru śmierci. Wyspiański, Leśmian, Kantor | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Joanna Jopek | ||
| + | |||
| + | nie idee rzeczy, ale sama rzecz | ||
| + | |||
| + | Ewa Krakowska, Szkice z pamięci | ||
| + | |||
| + | |||
| + | |||
| + | '''noty o książkach''' | ||
| + | |||
| + | |||
| + | [[Kategoria:Spisy treści 2010]] | ||
Aktualna wersja na dzień 10:57, 9 maj 2010
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2010
persona
Maryla Zielińska
narodziny i śmierć postaci
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Persona. Ciało Simone, reż. Krystian Lupa
postać musi się zainstalować
z Małgorzatą Braunek rozmawia Julia Kluzowicz
Marcin Kościelniak
obszary negocjacji. factory 2; persona. marilyn; persona. ciało simone
widzowie do zmiany
z Leszkiem Kolankiewiczem rozmawia Monika Kwaśniewska
Anna Zalewska-Uberman
słownik krystiana lupy. perspektywa reżysera
witkacy. transhumancja
trupy, automaty, potwory
rozmawiają Paweł Dybel i Łucja Iwanczewska
Łucja Iwanczewska
z niej i przeciw niej – matki wyobraźni witkacego i sade’a
Andrzej Leder
szewcy: wy-łonienie podmiotu cynizmu
Ewa Domańska
transhumanacja jako transhumancja, czyli przepędzanie prochów witkacego
Monika Bakke
posthumanistyczne rekonfiguracje ciał
żmijewski
demokracje
z Arturem Żmijewskim rozmawia Piotr Kosiewski
Karol Sienkiewicz
artur żmijewski w poszukiwaniu nagiego życia
libera
artysta nie wie wszystkiego ani o sobie, ani o swojej pracy
ze Zbigniewem Liberą rozmawia Piotr Kosiewski
Katarzyna Fazan
artysta (nie) musi (się) tłumaczyć. zbigniew libera ze schizmą w tle
tramwaj
Georges Banu
elegia i horyzont
Odéon-Théâtre de l’Europe w Paryżu i Nowy Teatr w Warszawie: Tramwaj, reż. Krzysztof Warlikowski
na polach elizejskich
z Piotrem Gruszczyńskim rozmawia Renata Derejczyk
opera
Tadeusz Kornaś
kantata polska
Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Oresteia, reż. Michał Zadara
Joanna Targoń
violetta von teese
Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Traviata, reż. Mariusz Treliński
repertuar
Monika Kwaśniewska
matki, żony, rzeźniczki i świnie
Teatr Współczesny w Szczecinie: Migrena, reż. Anna Augustynowicz
Żelisław Żelisławski
w pułapce obrazu
Teatr Polski w Bydgoszczy: Babel, reż. Maja Kleczewska
Monika Żółkoś
słowacki w teatrze wyobraźni
Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni: Fantazy, reż. Piotr Cieplak
Paweł Schreiber
słowacki w kawałkach
Teatr Polski w Bydgoszczy: Słowacki. 5 dramatów. Rekonstrukcja historyczna, reż. Paweł Wodziński
zagranica
Joanna Walaszek
przeciw naszym własnym słabościom
C.I.C.T./ Théâtre Bouffes du Nord, Paris, barbicanbite10, London, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław: 11 and 12, reż. Peter Brook
Thomas Irmer
eksplodująca scena
Thalia Theater w Hamburgu: Po próbie, reż. Luk Perceval
Renata Derejczyk
itaka, hades, all inclusive
Odyssee Europa, RUHR.2010
Friederike Felbeck
w sam środek mitu
Schauspiel Essen: Areteia, reż. Grzegorz Jarzyna; Düsseldorfer Schauspielhaus: Shoot/Get Treasure/Repeat, reż. Jan Klata
historie teatru
Jan Michalik
gawęda o szkole krakowskiej
Krystyna Duniec, Joanna Krakowska
historia teatru polskiego. vademecum zdrowia i urody
Agnieszka Marszałek
skromne racje montmorency’ego
Grzegorz Niziołek
kantor i „żydzi
teatr w książkach
Agnieszka Jakimiak
teatralność w przemianie
Samuel Weber, Teatralność jako medium
Jarosław Wójtowicz
pochwała błędu
Jan Balbierz, Nowy kosmos. Strindberg, nauka i znaki
Agnieszka Marszałek
próby z ostateczności
Katarzyna Fazan, Projekty intymnego teatru śmierci. Wyspiański, Leśmian, Kantor
Joanna Jopek
nie idee rzeczy, ale sama rzecz
Ewa Krakowska, Szkice z pamięci
noty o książkach
