Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Sztuka i Filozofia 37/2010: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

Linia 1: Linia 1:
 +
Przejdź do [[Sztuka i Filozofia]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2010|Spisy treści 2010]]<br />
 +
----
 +
[[Image:Sztuka i Filozofia_37_09.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 37/2010]]
 +
 
Od redakcji
 
Od redakcji
  
=Perspektywy=
+
'''Perspektywy'''
  
 
Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki
 
Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki
Linia 15: Linia 19:
 
Arnold Berleant: Notatka na temat ontologii
 
Arnold Berleant: Notatka na temat ontologii
  
=Wędrówki=
+
'''Wędrówki'''
  
 
Arnold Berleant: Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki
 
Arnold Berleant: Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki
Linia 23: Linia 27:
 
Mara Miller: Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo
 
Mara Miller: Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo
  
=Ucieleśnienia=
+
'''Ucieleśnienia'''
  
 
Arnold Berleant: O czym milczą tytuły
 
Arnold Berleant: O czym milczą tytuły
Linia 31: Linia 35:
 
Lilianna Bieszczad: „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej?
 
Lilianna Bieszczad: „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej?
  
==Recenzje i sprawozdania==
+
'''Recenzje i sprawozdania'''
  
 
Anna Chęćka Gotkowicz: Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta
 
Anna Chęćka Gotkowicz: Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta
Linia 41: Linia 45:
 
Informacje dla autorów
 
Informacje dla autorów
 
   
 
   
==== Table of contents ====
+
'''Table of contents'''
  
 
Editorial
 
Editorial
  
=Perspectives=
+
'''Perspectives'''
  
 
Arnold Berleant: Sensibility: The Growth of an Aesthetic
 
Arnold Berleant: Sensibility: The Growth of an Aesthetic
Linia 59: Linia 63:
 
Arnold Berleant: A Note on Ontology
 
Arnold Berleant: A Note on Ontology
  
=Peregrinations=
+
'''Peregrinations'''
  
 
Arnold Berleant: Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics
 
Arnold Berleant: Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics
Linia 67: Linia 71:
 
Mara Miller: Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo
 
Mara Miller: Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo
  
=Embodiments=
+
'''Embodiments'''
  
 
Arnold Berleant: What Titles Don’t Tell
 
Arnold Berleant: What Titles Don’t Tell
Linia 75: Linia 79:
 
Lilianna Bieszczad: Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance?
 
Lilianna Bieszczad: Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance?
  
==Reviews and reports==
+
'''Reviews and reports'''
  
 
Anna Gotkowska-Chęćka: Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World
 
Anna Gotkowska-Chęćka: Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World
Linia 84: Linia 88:
  
 
Notes for Contributors
 
Notes for Contributors
 +
 +
[[Kategoria:Spisy treści 2010]]

Wersja z 12:29, 28 maj 2011

Przejdź do Sztuka i Filozofia lub Spisy treści 2010


Plik:Sztuka i Filozofia 37 09.jpg
okładka numeru
37/2010

Od redakcji

Perspektywy

Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki

Cheryl Foster: Bezinteresowność i pogarda a recepcja głównych koncepcji Berleanta

Cheng Xiangzhan: Estetyka środowiskowa a estetyka ekologiczna: wpływ Arnolda Berleanta na estetykę ekologiczną w Chinach

Krystyna Wilkoszewska: Arnolda Berleanta projekt estetyki postkantowskiej

Crispin Sartwell: Otwarcie Berleanta

Arnold Berleant: Notatka na temat ontologii

Wędrówki

Arnold Berleant: Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki

Yuriko Saito: Rola estetyki w kształtowaniu świata

Mara Miller: Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo

Ucieleśnienia

Arnold Berleant: O czym milczą tytuły

Alicja Kuczyńska: Falowanie materii w sztuce. Brancusi

Lilianna Bieszczad: „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej?

Recenzje i sprawozdania

Anna Chęćka Gotkowicz: Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta

Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma non troppo

Noty o autorach

Informacje dla autorów

Table of contents

Editorial

Perspectives

Arnold Berleant: Sensibility: The Growth of an Aesthetic

Cheryl Foster: Disinterestedness, Disdain and the Reception of Berleant’s Major Ideas

Cheng Xiangzhan: Environmental Aesthetics and Ecological Aesthetics: Arnold Berleant’s Impact on Ecological Aesthetics in China

Krystyna Wilkoszewska: Arnold Berleant’s Project of Post-kantian Aesthetics

Crispin Sartwell: Berleant’s Opening

Arnold Berleant: A Note on Ontology

Peregrinations

Arnold Berleant: Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics

Yuriko Saito: The Role of Aesthetics in World-Making

Mara Miller: Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo

Embodiments

Arnold Berleant: What Titles Don’t Tell

Alicja Kuczyńska: Heave of Matter in Art. Brancusi

Lilianna Bieszczad: Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance?

Reviews and reports

Anna Gotkowska-Chęćka: Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World

Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma Non Troppo

Authors‘ Information

Notes for Contributors