Sztuka i Filozofia 37/2010: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | Przejdź do [[Sztuka i Filozofia]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2010|Spisy treści 2010]]<br /> | ||
+ | ---- | ||
+ | [[Image:Sztuka i Filozofia_37_09.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 37/2010]] | ||
+ | |||
Od redakcji | Od redakcji | ||
− | + | '''Perspektywy''' | |
Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki | Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki | ||
Linia 15: | Linia 19: | ||
Arnold Berleant: Notatka na temat ontologii | Arnold Berleant: Notatka na temat ontologii | ||
− | + | '''Wędrówki''' | |
Arnold Berleant: Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki | Arnold Berleant: Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki | ||
Linia 23: | Linia 27: | ||
Mara Miller: Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo | Mara Miller: Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo | ||
− | + | '''Ucieleśnienia''' | |
Arnold Berleant: O czym milczą tytuły | Arnold Berleant: O czym milczą tytuły | ||
Linia 31: | Linia 35: | ||
Lilianna Bieszczad: „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej? | Lilianna Bieszczad: „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej? | ||
− | + | '''Recenzje i sprawozdania''' | |
Anna Chęćka Gotkowicz: Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta | Anna Chęćka Gotkowicz: Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta | ||
Linia 41: | Linia 45: | ||
Informacje dla autorów | Informacje dla autorów | ||
− | + | '''Table of contents''' | |
Editorial | Editorial | ||
− | + | '''Perspectives''' | |
Arnold Berleant: Sensibility: The Growth of an Aesthetic | Arnold Berleant: Sensibility: The Growth of an Aesthetic | ||
Linia 59: | Linia 63: | ||
Arnold Berleant: A Note on Ontology | Arnold Berleant: A Note on Ontology | ||
− | + | '''Peregrinations''' | |
Arnold Berleant: Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics | Arnold Berleant: Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics | ||
Linia 67: | Linia 71: | ||
Mara Miller: Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo | Mara Miller: Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo | ||
− | + | '''Embodiments''' | |
Arnold Berleant: What Titles Don’t Tell | Arnold Berleant: What Titles Don’t Tell | ||
Linia 75: | Linia 79: | ||
Lilianna Bieszczad: Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance? | Lilianna Bieszczad: Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance? | ||
− | + | '''Reviews and reports''' | |
Anna Gotkowska-Chęćka: Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World | Anna Gotkowska-Chęćka: Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World | ||
Linia 84: | Linia 88: | ||
Notes for Contributors | Notes for Contributors | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Spisy treści 2010]] |
Wersja z 12:29, 28 maj 2011
Przejdź do Sztuka i Filozofia lub Spisy treści 2010
Od redakcji
Perspektywy
Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki
Cheryl Foster: Bezinteresowność i pogarda a recepcja głównych koncepcji Berleanta
Cheng Xiangzhan: Estetyka środowiskowa a estetyka ekologiczna: wpływ Arnolda Berleanta na estetykę ekologiczną w Chinach
Krystyna Wilkoszewska: Arnolda Berleanta projekt estetyki postkantowskiej
Crispin Sartwell: Otwarcie Berleanta
Arnold Berleant: Notatka na temat ontologii
Wędrówki
Arnold Berleant: Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki
Yuriko Saito: Rola estetyki w kształtowaniu świata
Mara Miller: Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo
Ucieleśnienia
Arnold Berleant: O czym milczą tytuły
Alicja Kuczyńska: Falowanie materii w sztuce. Brancusi
Lilianna Bieszczad: „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej?
Recenzje i sprawozdania
Anna Chęćka Gotkowicz: Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta
Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma non troppo
Noty o autorach
Informacje dla autorów
Table of contents
Editorial
Perspectives
Arnold Berleant: Sensibility: The Growth of an Aesthetic
Cheryl Foster: Disinterestedness, Disdain and the Reception of Berleant’s Major Ideas
Cheng Xiangzhan: Environmental Aesthetics and Ecological Aesthetics: Arnold Berleant’s Impact on Ecological Aesthetics in China
Krystyna Wilkoszewska: Arnold Berleant’s Project of Post-kantian Aesthetics
Crispin Sartwell: Berleant’s Opening
Arnold Berleant: A Note on Ontology
Peregrinations
Arnold Berleant: Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics
Yuriko Saito: The Role of Aesthetics in World-Making
Mara Miller: Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo
Embodiments
Arnold Berleant: What Titles Don’t Tell
Alicja Kuczyńska: Heave of Matter in Art. Brancusi
Lilianna Bieszczad: Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance?
Reviews and reports
Anna Gotkowska-Chęćka: Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World
Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma Non Troppo
Authors‘ Information
Notes for Contributors