Sztuka i Filozofia 36/2010: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Sztuka i Filozofia lub Spisy treści 2010<br /> ---- '''Tradycja estetyczna a współczesność''' Teresa Pękala, T...”) |
|||
Linia 13: | Linia 13: | ||
Adam Górniak, O „świecie” poezji | Adam Górniak, O „świecie” poezji | ||
− | Agnieszka Gralińska-Toborek, O dystansie estetycznym i konsekwencjach | + | Agnieszka Gralińska-Toborek, O dystansie estetycznym i konsekwencjach jego braku |
− | + | ||
Wioletta Kazimierska-Jerzyk, Współczesna odmiana estetyzmu jako zasadnicza perspektywa badawcza kampu | Wioletta Kazimierska-Jerzyk, Współczesna odmiana estetyzmu jako zasadnicza perspektywa badawcza kampu |
Aktualna wersja na dzień 13:49, 28 maj 2011
Przejdź do Sztuka i Filozofia lub Spisy treści 2010
Tradycja estetyczna a współczesność
Teresa Pękala, Tradycja i innowacja w estetyce polskiej
Grzegorz Stabiński, Oddefiniowanie artysty
Kazimierz Piotrowski, Estetyka jako asteiologia
Krzysztof Lipka, Przedmiot intencjonalny w ponowoczesnej pułapce
Adam Górniak, O „świecie” poezji
Agnieszka Gralińska-Toborek, O dystansie estetycznym i konsekwencjach jego braku
Wioletta Kazimierska-Jerzyk, Współczesna odmiana estetyzmu jako zasadnicza perspektywa badawcza kampu
Paulina Sztabińska, Zmiany relacji między artystą, dziełem i odbiorcą w sztuce współczesnej
Sztuka – architektura, technologia, objawienie
Zuzanna Dziuban, Pragnienie erotyczne. Anish Kapoor, wejście do stacji metra Universita w Neapolu
Magdalena Borowska, Ku post-formalnej dynamice przestrzeni architektonicznej – dalej czy bliżej do natury?
Patrícia Castello Branco, The Difficult Task of Art in the Technological Era: Gerhard Richter’s and Martin Heidegger’s transcendence without a transcendent
Alicja Sawicka, Objawienie w sztuce – objawienie sztuki
Recenzje
Krystyna Wilkoszewska, Richard Shusterman, Body Consciousness. A Philosophy of Mindfulness and Somaesthetics
Greta Wierzbińska, Peter Kivy, Introduction to philosophy of music
Karol Hryniewicz, Estetyka i filozofia sztuki w świetle tradycji, przecięć i perspektyw