Didaskalia 78 (2007): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
m |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
Przejdź do [[ Didaskalia ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2007|Spisy treści 2007]] | Przejdź do [[ Didaskalia ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2007|Spisy treści 2007]] | ||
---- | ---- | ||
− | [[Image:14_2007-05-01.jpg|thumb|160px|okładka numeru 78 (2007)]]<br /> | + | [[Image:14_2007-05-01.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 78 (2007)]]<br /> |
<br /> | <br /> | ||
<b>król roger</b> | <b>król roger</b> |
Aktualna wersja na dzień 16:39, 28 lis 2007
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2007
król roger
Agnieszka Marszałek
z króla człowiek
Opera Wrocławska: Karol Szymanowski Król Roger,
kier. muz. Ewa Michnik, reż. Krzysztof Warlikowski
Tomasz Cyz
po premierze
wasiljew
Katarzyna Osińska
„półtoraoki strzelec” z ulicy srietienka
nie żałuję, że zbudowałem ten teatr
Z Anatolijem Wasiljewem rozmawia Katarzyna Osińska
dramaturdzy
intelektualiści czy artyści
Z Krystianem Lupą, Pawłem Miśkiewiczem, Janem Klatą, Michałem Zadarą, Wiktorem Rubinem rozmawiają Iga Dzieciuchowicz, Anna Herbut, Joanna Targoń
repertuar
Dorota Jarząbek
niewinni młodzi czarodzieje
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Georg Büchner Leonce i Lena, reż. Michał Borczuch
teatr nie z solennej powagi
Z Michałem Borczuchem rozmawia Magda Stojowska
Ewa Guderian-Czaplińska
z mojej kuchni
Teatr Polski w Poznaniu: Tadeusz Różewicz Wyszedł z domu,
reż. Marek Fiedor
Marcin Maćkowiak
po premierze
Tadeusz Kornaś
dobroć w dole
Teatr Polski w Bydgoszczy: William Szekspir Tymon Ateńczyk, reż. Maciej Prus
Maria Prussak
dwie stare kobiety
Teatr Narodowy w Warszawie: Tadeusz Różewicz Stara kobieta wysiaduje, reż. Stanisław Różewicz
Jolanta Kowalska
polska, czyli coś do śmiechu
Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Paweł Demirski Był sobie Polak, Polak, Polak i diabeł, reż. Monika Strzępka
Monika Kwaśniewska
(nie)wielki teatr świata
Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Juliusz Słowacki Lilla Weneda,
reż. Wiktor Rubin
plusy i minusy
Gabriela Detka, Alicja Jasiók, Joanna Jopek, Agnieszka Olczyk
sonda
Marcin Bosak, Beata Fudalej, Jan Peszek, Kazimiera Szczuka
plastyka w teatrze
Tadeusz Kornaś
racja przeciw umarłym – replika józefa szajny
Gabriela Detka
twarzą w wodzie
Scena Plastyczna KUL w Lublinie: Bruzda, reż. Leszek Mądzik
ku światłu
Z Leszkiem Mądzikiem rozmawia Tadeusz Kornaś
Henryk Jurkowski
spectacles de décors
przekłady
Jean-Pierre Sarrazac
impersona. odczytując na nowo „kryzys postaci”
zagranica
Dorota Krzywicka
transcendencja
Burgtheater w Wiedniu: Grzegorz Jarzyna Medea, reż. Grzegorz Jarzyna
Thomas Irmer
układanie klocków według gorkiego
Maxim Gorki Theater w Berlinie: Maksym Gorki Ozonkinder,
reż. Michał Zadara
Thomas Irmer
niezabłąkana postdramatyczność
Berliner Ensemble w Berlinie: Peter Handke Ślady zabłąkanych, reż. Claus Peymann
Piotr Olkusz
jak stworzyć wrażenie bycia w teatrze
Théâtre de la Ville / Théâtre des Abbesses: Un homme en faillite, tekst i reż. David Lescot
Marta Keil
prawda: całkowity paraliż sumienia
Fabriktheater Rote Fabrik w Zurichu, mikeska:plus:blendwerk: Rashomon. Truth lies next door; reż. Bernhard Mikeska
orient
Karolina Szwed
gotipua
opera
Tomasz Cyz
rytuały muzyki
Staatsoper Unter den Linden w Berlinie: Claudio Monteverdi, Vespro della beata vergine. Combattimenti di Tancredi e Clorinda, dyrygent: René Jacobs, reż. Luk Perceval; Claudio Monteverdi, L’Orfeo, dyrygent: René Jacobs, reż. Barrie Kosky
taniec
Katarzyna Nocuń
ciało wszechobecne
Ballet Preljocaj & Granular Synthesis, N, choreogr. Angelin Preljocaj
inny teatr
Paul Allain
„makbet” pieśni kozła
Agnieszka Marszałek
miejsce dla głosu
Majsternia Pisni: W niedzielę rano…, reż. Serhij Kowałewycz
festiwale
Magdalena Bartnik
zatańczyć mszę
Olsztyńskie Spotkania Teatralne
Anna Herbut
dialogi z ziemią
Muzyka i Świat. Festiwal Filmów Dokumentalnych w Krakowie
grotowski
Zbigniew Osiński
notatki ze spotkań z jerzym grotowskim
teatr w książkach
Jakub Momro
poetyka kryzysu
Jean-Pierre Sarrazac, Słownik dramatu nowoczesnego
i najnowszego
noty o książkach