Didaskalia 79-80 (2007): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(spis treści) |
m |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[ Didaskalia ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2007|Spisy treści 2007]] | Przejdź do [[ Didaskalia ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2007|Spisy treści 2007]] | ||
---- | ---- | ||
− | [[Image:Didaskalia_79_07.jpg|thumb|160px|okładka numeru 79-80 (2007)]]<br /> | + | [[Image:Didaskalia_79_07.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 79-80 (2007)]]<br /> |
'''cieplak'''<br /> | '''cieplak'''<br /> |
Aktualna wersja na dzień 16:40, 28 lis 2007
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2007
cieplak
Maria Prussak
„nie zeszła jeszcze noc”
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Albośmy to jacy, tacy... według Wyspiańskiego, reż. Piotr Cieplak
„jesceśmy nie lada jacy!”
z Piotrem Cieplakiem rozmawia Marta Uszyńska
Tadeusz Kornaś
po premierze
kontakt
Grzegorz Niziołek
gryzienie w palec
Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu
Julia Kluzowicz
zwykłe/niezwykłe historie hermanisa
Jaunais Rigas Tea-tris: Opowieści łotewskie, reż. Alvis Hermanis
przepisywałem Grotowskiego
z Alvisem Hermanisem rozmawia Julia Kluzowicz
Joanna Targoń
cieplarnia
Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie: Arthur Miller Śmierć komiwojażera, reż. Luk Perceval
Tadeusz Kornaś
faustas – metafory
Meno Fortas w Wilnie: J. W. Goethe Faust, reż. Eimuntas Nekrošius
Piotr Gruszczyński
i drżenie
Les Ballets C. de la B. w Gandawie: Alain Platel Vsprs, reż. Alain Platel
théâtre du soleil
Łukasz Grabuś
gapcie się tak romantycznie
Théâtre du Soleil: Les Éphémères, reż. Ariane Mnouchkine
ariane jest wizjonerką
z Virginie Colemyn, Delphine Cottu i Maurice’em Durozierem rozmawia Magdalena Hasiuk
Magdalena Hasiuk
corrida największych namiętności
gardzienice
Agnieszka Marszałek
piękno niedopełnienia
Ośrodek Praktyk Teatralnych „Gardzienice”: Ifigenia w Aulidzie wg Eurypidesa, reż. Włodzimierz Staniewski
Ewa Miodońska-Brookes
po premierze
repertuar
Joanna Targoń
czy będziesz wiedział, co zagrałeś?
TR Warszawa: René Pollesch Ragazzo dell’Europa, reż. René Pollesch
teatr nie-reprezentacji
z René Polleschem rozmawia Renata Derejczyk
Małgorzata Ruda
peer nieocalony
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Peer Gynt. Szkice z dramatu Henryka Ibsena, reż. Paweł Miśkiewicz
Agnieszka Fryz-Więcek
krew to farba
Stary Teatr w Krakowie: Sarah Kane Zbombardowani, reż. Maja Kleczewska
Joanna Jopek
chłopcy idą na wojnę
Teatr Narodowy (Teatr Mały) w Warszawie: Ferenc Molnár Chłopcy z Placu Broni, reż. Michał Zadara
Gabriela Detka
zupa z proszku
Teatr Narodowy w Warszawie: Amanita Muskaria Daily Soup, reż. Małgorzata Bogajewska
Agnieszka Olczyk
lekcja magii harry’ego h.
Wrocławski Teatr Współczesny: Christo Bojczew Orkiestra „Titanic”, reż. Krystyna Meissner
Ewelina Godlewska
laboratorium (nie)zwykłości
Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie: Georg Büchner Woyzeck, reż. Karolina Maciejaszek
plusy i minusy
Gabriela Detka, Marzena Gabryk, Monika Kwaśniewska
sonda: co państwo widzieli ostatnio w teatrze?
Piotr Cyrwus, Jan Klata, Krystyna Meissner, Andrzej Strzelecki, Małgorzata Szumowska
teatr mechaniczny i futurystyczny
Henryk Jurkowski
android nadzieją teatru
Filippo Tommaso Marinetti
deklamacja dynamiczna i synoptyczna
człowiek zmultiplikowany i królestwo maszyny
Tomasz Kireńczuk
poetyka maszyny i teatralna rewolucja
taniec
Anna Herbut
uwolnić magię
Compagnie Kafig w Lyonie: Dzikie pole, choreografia Mourad Merzouki
Jadwiga Majewska
podtrzymać ciągłość
zagranica
Piotr Olkusz
robert wilson francuski
Théâtre du Châtelet (koprodukcja z Operą Wileńską): La passion selon saint Jean, reż. Robert Wilson
Fanni Nánay
brak moralnego piękna. o przedstawieniach kornéla mundruczó
Maryla Zielińska
rusłana
Tydzień Teatru Ukraińskiego w Warszawie
Mateusz Borowski
opowiadanie – gra – doświadczenie
Kinga Witek
minstrel show – „czarno biała” rozrywka przeszłości?
festiwale
Tomasz Kireńczuk
rzeczywistość wyobrażona
XI Europe Theatre Prize, IX Europe Prize New Theatrical Realities, Saloniki
Marta Kurowska
piękno bezrobotnego boga
Theatertreffen w Berlinie
Monika Kwaśniewska
klasyka o współczesności?
XXXII Opolskie Konfrontacje Teatralne Klasyka Polska
Alicja Binder
postpolis kraków
32. Krakowskie Reminiscencje Teatralne
Marcin Kościelniak
dwa festiwale
XLII Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt
Anna Herbut
szczypta iluzji
III Środkowoeuropejskie Spotkania Teatralno-Cyrkowe we Wrocławiu
orient
Estera Żeromska
kabuki. aktor
inny teatr
Magdalena Hasiuk
wszystko o swojej matce
Odin Teatret: Księga Estery, reż. Iben Nagel Rasmussen
Weronika Szczawińska
pustka po ilji
Teatr Wierszalin w Supraślu: Włodzimierz Pawluczuk Wierszalin. Reportaż końcu świata, reż. Piotr Tomaszuk
Agnieszka Jakimiak
między słowem a ciałem
Studium Teatralne w Warszawie: Bramy raju. Krucjata dziecięca, reż. Paweł Passini
grotowski
Stanisław Obirek
bóg u grotowskiego, czyli poszukiwanie świetlistego
Roger F. Repohl
liturgia jako wehikuł
teatr w książkach
Katarzyna Fazan
oficjalne scenografie kantora, czyli śladem ręki innego „ja”
Tadeusz Kantor Scenografie dla teatrów oficjalnych
Anna R. Burzyńska
woda z różnych źródeł
Tomasz Cyz Arioso