Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 79-80 (2007): Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(spis treści)
 
m
 
Linia 1: Linia 1:
 
Przejdź do [[ Didaskalia ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2007|Spisy treści 2007]]
 
Przejdź do [[ Didaskalia ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2007|Spisy treści 2007]]
 
----
 
----
[[Image:Didaskalia_79_07.jpg|thumb|160px|okładka numeru 79-80 (2007)]]<br />
+
[[Image:Didaskalia_79_07.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 79-80 (2007)]]<br />
  
 
'''cieplak'''<br />
 
'''cieplak'''<br />

Aktualna wersja na dzień 16:40, 28 lis 2007

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2007


okładka numeru
79-80 (2007)

cieplak

Maria Prussak
„nie zeszła jeszcze noc”
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Albośmy to jacy, tacy... według Wyspiańskiego, reż. Piotr Cieplak

„jesceśmy nie lada jacy!”
z Piotrem Cieplakiem rozmawia Marta Uszyńska

Tadeusz Kornaś
po premierze


kontakt

Grzegorz Niziołek
gryzienie w palec
Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu

Julia Kluzowicz
zwykłe/niezwykłe historie hermanisa
Jaunais Rigas Tea-tris: Opowieści łotewskie, reż. Alvis Hermanis

przepisywałem Grotowskiego
z Alvisem Hermanisem rozmawia Julia Kluzowicz

Joanna Targoń
cieplarnia
Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie: Arthur Miller Śmierć komiwojażera, reż. Luk Perceval

Tadeusz Kornaś
faustas – metafory
Meno Fortas w Wilnie: J. W. Goethe Faust, reż. Eimuntas Nekrošius

Piotr Gruszczyński
i drżenie
Les Ballets C. de la B. w Gandawie: Alain Platel Vsprs, reż. Alain Platel


théâtre du soleil

Łukasz Grabuś
gapcie się tak romantycznie
Théâtre du Soleil: Les Éphémères, reż. Ariane Mnouchkine

ariane jest wizjonerką
z Virginie Colemyn, Delphine Cottu i Maurice’em Durozierem rozmawia Magdalena Hasiuk

Magdalena Hasiuk
corrida największych namiętności


gardzienice

Agnieszka Marszałek
piękno niedopełnienia
Ośrodek Praktyk Teatralnych „Gardzienice”: Ifigenia w Aulidzie wg Eurypidesa, reż. Włodzimierz Staniewski

Ewa Miodońska-Brookes
po premierze


repertuar

Joanna Targoń
czy będziesz wiedział, co zagrałeś?
TR Warszawa: René Pollesch Ragazzo dell’Europa, reż. René Pollesch

teatr nie-reprezentacji
z René Polleschem rozmawia Renata Derejczyk

Małgorzata Ruda
peer nieocalony
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Peer Gynt. Szkice z dramatu Henryka Ibsena, reż. Paweł Miśkiewicz

Agnieszka Fryz-Więcek
krew to farba
Stary Teatr w Krakowie: Sarah Kane Zbombardowani, reż. Maja Kleczewska

Joanna Jopek
chłopcy idą na wojnę
Teatr Narodowy (Teatr Mały) w Warszawie: Ferenc Molnár Chłopcy z Placu Broni, reż. Michał Zadara

Gabriela Detka
zupa z proszku
Teatr Narodowy w Warszawie: Amanita Muskaria Daily Soup, reż. Małgorzata Bogajewska

Agnieszka Olczyk
lekcja magii harry’ego h.
Wrocławski Teatr Współczesny: Christo Bojczew Orkiestra „Titanic”, reż. Krystyna Meissner

Ewelina Godlewska
laboratorium (nie)zwykłości
Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie: Georg Büchner Woyzeck, reż. Karolina Maciejaszek


plusy i minusy
Gabriela Detka, Marzena Gabryk, Monika Kwaśniewska

sonda: co państwo widzieli ostatnio w teatrze?
Piotr Cyrwus, Jan Klata, Krystyna Meissner, Andrzej Strzelecki, Małgorzata Szumowska


teatr mechaniczny i futurystyczny

Henryk Jurkowski
android nadzieją teatru

Filippo Tommaso Marinetti
deklamacja dynamiczna i synoptyczna
człowiek zmultiplikowany i królestwo maszyny

Tomasz Kireńczuk
poetyka maszyny i teatralna rewolucja


taniec

Anna Herbut
uwolnić magię
Compagnie Kafig w Lyonie: Dzikie pole, choreografia Mourad Merzouki

Jadwiga Majewska
podtrzymać ciągłość


zagranica

Piotr Olkusz
robert wilson francuski
Théâtre du Châtelet (koprodukcja z Operą Wileńską): La passion selon saint Jean, reż. Robert Wilson

Fanni Nánay
brak moralnego piękna. o przedstawieniach kornéla mundruczó

Maryla Zielińska
rusłana
Tydzień Teatru Ukraińskiego w Warszawie

Mateusz Borowski
opowiadanie – gra – doświadczenie

Kinga Witek
minstrel show – „czarno biała” rozrywka przeszłości?


festiwale

Tomasz Kireńczuk
rzeczywistość wyobrażona
XI Europe Theatre Prize, IX Europe Prize New Theatrical Realities, Saloniki

Marta Kurowska
piękno bezrobotnego boga
Theatertreffen w Berlinie

Monika Kwaśniewska
klasyka o współczesności?
XXXII Opolskie Konfrontacje Teatralne Klasyka Polska

Alicja Binder
postpolis kraków
32. Krakowskie Reminiscencje Teatralne

Marcin Kościelniak
dwa festiwale
XLII Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt

Anna Herbut
szczypta iluzji
III Środkowoeuropejskie Spotkania Teatralno-Cyrkowe we Wrocławiu


orient
Estera Żeromska
kabuki. aktor


inny teatr

Magdalena Hasiuk
wszystko o swojej matce
Odin Teatret: Księga Estery, reż. Iben Nagel Rasmussen

Weronika Szczawińska
pustka po ilji
Teatr Wierszalin w Supraślu: Włodzimierz Pawluczuk Wierszalin. Reportaż końcu świata, reż. Piotr Tomaszuk

Agnieszka Jakimiak
między słowem a ciałem
Studium Teatralne w Warszawie: Bramy raju. Krucjata dziecięca, reż. Paweł Passini


grotowski

Stanisław Obirek
bóg u grotowskiego, czyli poszukiwanie świetlistego

Roger F. Repohl
liturgia jako wehikuł


teatr w książkach

Katarzyna Fazan
oficjalne scenografie kantora, czyli śladem ręki innego „ja”
Tadeusz Kantor Scenografie dla teatrów oficjalnych

Anna R. Burzyńska
woda z różnych źródeł
Tomasz Cyz Arioso