Teksty Drugie 3 (111) 2008: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Nowa strona: Przejdź do Teksty Drugie lub Spisy treści 2008<br /> ---- okładka numeru <br />3 (111) 2008 '''...) |
|||
| Linia 14: | Linia 14: | ||
Tomasz MAJEWSKI <br /> Modernizmy i ich losy<br /> | Tomasz MAJEWSKI <br /> Modernizmy i ich losy<br /> | ||
| − | Bożena KARWOWSKA <br /> | + | Bożena KARWOWSKA <br /> Baśka, Barbara, Barbarita.
Wygnanie w powojennej emigracyjnej prozie kobiecej<br /> |
Marian BIELECKI <br /> Dlaczego Gustaw Herling-Grudziński bał się spotkać z Witoldem Gombrowiczem?<br /> | Marian BIELECKI <br /> Dlaczego Gustaw Herling-Grudziński bał się spotkać z Witoldem Gombrowiczem?<br /> | ||
| Linia 21: | Linia 21: | ||
'''Roztrząsania i rozbiory'''<br /> | '''Roztrząsania i rozbiory'''<br /> | ||
| − | Jerzy FRANCZAK <br /> Koleje | + | Jerzy FRANCZAK <br /> Koleje nowoczesności<br /> |
| − | Patrycja BUĆKO <br /> (Re)wizje | + | Patrycja BUĆKO <br /> (Re)wizje nowoczesności<br /> |
Anna CZABANOWSKA-WRÓBEL <br /> Dziwne płaszcze Micińskiego<br /> | Anna CZABANOWSKA-WRÓBEL <br /> Dziwne płaszcze Micińskiego<br /> | ||
| − | Piotr | + | Piotr ŚNIEDZIEWSKI <br /> Nieistniejący gatunek<br /> |
| Linia 34: | Linia 34: | ||
Sara DANIUS <br /> Silnik Prousta Przeł. J. Balbierz<br /> | Sara DANIUS <br /> Silnik Prousta Przeł. J. Balbierz<br /> | ||
| − | Jan BALBIERZ <br /> | + | Jan BALBIERZ <br /> „Granica przejrzystości w”. O zmysłach modernizmu<br /> |
| Linia 55: | Linia 55: | ||
Paulina MAŁOCHLEB <br /> Sztyletnicy postania styczniowego<br /> | Paulina MAŁOCHLEB <br /> Sztyletnicy postania styczniowego<br /> | ||
| − | Anna POCHŁÓDKA Życie kulturalne krakowskich mieszczan przełomu XIX i XX wieku | + | Anna POCHŁÓDKA<br /> Życie kulturalne krakowskich mieszczan przełomu XIX i XX wieku w zapiskach autobiograficznych - zarys problematyki<br /> |
| − | w zapiskach autobiograficznych - | + | |
'''Przechadzki'''<br /> | '''Przechadzki'''<br /> | ||
| − | Izabela JAROSIŃSKA <br /> Jamie Olivier vs. reszta | + | Izabela JAROSIŃSKA <br /> Jamie Olivier vs. reszta świata<br /> |
'''Archiwum'''<br /> | '''Archiwum'''<br /> | ||
| − | Klementyna CZERNICKA-SUCHANOW <br /> Proces | + | Klementyna CZERNICKA-SUCHANOW <br /> Proces „ferdydurkizacji” Argentyny<br /> |
Aktualna wersja na dzień 22:42, 5 sty 2009
Przejdź do Teksty Drugie lub Spisy treści 2008
Wstęp
Dorota KRAWCZYŃSKA
Obrazki z wystawy
Szkice
Teresa WALAS
Wyspiański jako problem polskiego modernizmu
Andrzej ZAWADZKI
Słaba ontologia w nowoczesnej literaturze polskiej. Rekonesans
Tomasz MAJEWSKI
Modernizmy i ich losy
Bożena KARWOWSKA
Baśka, Barbara, Barbarita.
Wygnanie w powojennej emigracyjnej prozie kobiecej
Marian BIELECKI
Dlaczego Gustaw Herling-Grudziński bał się spotkać z Witoldem Gombrowiczem?
Roztrząsania i rozbiory
Jerzy FRANCZAK
Koleje nowoczesności
Patrycja BUĆKO
(Re)wizje nowoczesności
Anna CZABANOWSKA-WRÓBEL
Dziwne płaszcze Micińskiego
Piotr ŚNIEDZIEWSKI
Nieistniejący gatunek
Prezentacje
Sara DANIUS
Silnik Prousta Przeł. J. Balbierz
Jan BALBIERZ
„Granica przejrzystości w”. O zmysłach modernizmu
Opinie
Henryk MARKIEWICZ
Ingarden nieobecny?
Danuta ULICKA
Jak to: zachwyca, kiedy nie zachwyca?
Hanna KONICKA
Przeżycie literackie w dobie kultury medialnej. Kognitywistyczne przesłanki komunikacji
Komentarze
Ewa KOŁODZIEJCZYK
Poezja w poszukiwaniu intymności
Przyczynki
Paulina MAŁOCHLEB
Sztyletnicy postania styczniowego
Anna POCHŁÓDKA
Życie kulturalne krakowskich mieszczan przełomu XIX i XX wieku w zapiskach autobiograficznych - zarys problematyki
Przechadzki
Izabela JAROSIŃSKA
Jamie Olivier vs. reszta świata
Archiwum
Klementyna CZERNICKA-SUCHANOW
Proces „ferdydurkizacji” Argentyny
Noty o autorach
