Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Teksty Drugie 5 (113) 2008: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Nowa strona: Przejdź do Teksty Drugie lub Spisy treści 2008<br /> ---- okładka numeru <br />5 (113) 2008 '...)
 
Linia 13: Linia 13:
 
Mateusz SKUCHA <br /> Męski artefakt i tajemniczy poeta. Wokół teorii''queer''<br />
 
Mateusz SKUCHA <br /> Męski artefakt i tajemniczy poeta. Wokół teorii''queer''<br />
  
Piotr OCZKO <br /> Dlaczego nie chcę pisaæ o staropolskich samcołożnikach? Przyczynek do „archeologii”” ''gay studies'' w Polsce
+
Piotr OCZKO <br /> Dlaczego nie chcę pisać o staropolskich samcołożnikach? Przyczynek do „archeologii” ''gay studies'' w Polsce
  
Piotr Seweryn ROSÓŁ <br /> Masochistyczna homohistoria. Lektura berliñskiego Schwules Museum<br />
+
Piotr Seweryn ROSÓŁ <br /> Masochistyczna homohistoria. Lektura berlińskiego Schwules Museum<br />
  
Wojciech ŚŒMIEJA <br /> Boy i homoseksualizm. Literatura, prawo i ten przerażający homoerota we własnej osobie<br />
+
Wojciech ŚMIEJA <br /> Boy i homoseksualizm. Literatura, prawo i ten przerażający homoerota we własnej osobie<br />
  
  
 
'''Roztrząsania i rozbiory'''<br />
 
'''Roztrząsania i rozbiory'''<br />
  
Andrzej KARCZ <br /> W poszukiwaniu płci, seksualnoœści i etyki w prozie polskiej<br />
+
Andrzej KARCZ <br /> W poszukiwaniu płci, seksualności i etyki w prozie polskiej<br />
  
 
Wojciech TOMASIK <br /> Socrealizm albo milczenie kobiet<br />
 
Wojciech TOMASIK <br /> Socrealizm albo milczenie kobiet<br />
  
Katarzyna TOKARSKA <br /> Róg obfitośœci
+
Katarzyna TOKARSKA <br /> Róg obfitości
  
 
Sławomir BURYŁA <br /> O komizmie poważnie<br />
 
Sławomir BURYŁA <br /> O komizmie poważnie<br />
Linia 33: Linia 33:
 
'''Prezentacje'''<br />
 
'''Prezentacje'''<br />
  
Hélène CIXOUS <br /> Ku teorii krucy-fikcji.'' Przeł''. Agnieszka Stobierska-Reverchon<br />
+
Hélène CIXOUS <br /> Ku teorii krucy-fikcji. Przeł. Agnieszka Stobierska-Reverchon<br />
  
  
Linia 40: Linia 40:
 
Ewa KRASKOWSKA <br /> Ojcowska żałoba Karola Irzykowskiego<br />
 
Ewa KRASKOWSKA <br /> Ojcowska żałoba Karola Irzykowskiego<br />
  
Wojciech KUDYBA <br /> Nagoœść księdza. Poezja kapłańska jako dyskurs mniejszośœci?<br />
+
Wojciech KUDYBA <br /> Nagość księdza. Poezja kapłańska jako dyskurs mniejszości?<br />
  
Pau Freixa TERRADAS <br /> Kilka uwag na temat prowokacji erotycznej, męskiego podmiotu i polskiej tradycji na przykładzie powieœci ''Kabaret metafizyczny'' Manueli Gretkowskiej<br />
+
Pau Freixa TERRADAS <br /> Kilka uwag na temat prowokacji erotycznej, męskiego podmiotu i polskiej tradycji na przykładzie powieści ''Kabaret metafizyczny'' Manueli Gretkowskiej<br />
  
 
Irena JOKIEL <br /> Między strażnikiem i kloszardem. O ''Gołębiu'' Patricka Süskinda<br />
 
Irena JOKIEL <br /> Między strażnikiem i kloszardem. O ''Gołębiu'' Patricka Süskinda<br />
Linia 54: Linia 54:
 
'''Opinie'''<br />
 
'''Opinie'''<br />
  
Wokół Traktatu moralnego Czesława Miłosza i wątpliwoœści Henryka Markiewicza wyrażonych w szkicu ''Czego nie rozumiem w „„Traktacie moralnym””?'', „„Teksty Drugie”” 2006 nr 5
+
Wokół Traktatu moralnego Czesława Miłosza i wątpliwości Henryka Markiewicza wyrażonych w szkicu ''Czego nie rozumiem w „Traktacie moralnym”?'', „Teksty Drugie” 2006 nr 5
  
Aleksander FIUT <br /> Panu Profesorowi Henrykowi Markiewiczowi
+
Aleksander FIUT <br /> Panu Profesorowi Henrykowi Markiewiczowi w odpowiedzi<br />
– w odpowiedzi<br />
+
  
Joanna ZACH <br /> Traktat moralny: poezja jako „„akt umysłu””<br />
+
Joanna ZACH <br /> Traktat moralny: poezja jako „akt umysłu”<br />
  
 
Łukasz TISCHNER <br /> Glosa do artykułu prof. Henryka
 
Łukasz TISCHNER <br /> Glosa do artykułu prof. Henryka
Markiewicza ''Czego nie rozumiem w „„Traktacie moralnym””?<br />
+
Markiewicza ''Czego nie rozumiem w „Traktacie moralnym”?<br />
  
 
Magdalena LUBELSKA <br /> Czcigodny Panie Profesorze!<br />
 
Magdalena LUBELSKA <br /> Czcigodny Panie Profesorze!<br />
  
Henryk MARKIEWICZ <br /> OdpowiedŸ miłoszologom<br />
+
Henryk MARKIEWICZ <br /> Odpowiedź miłoszologom<br />
  
  

Wersja z 17:53, 9 sty 2009

Przejdź do Teksty Drugie lub Spisy treści 2008


okładka numeru
5 (113) 2008

Wstęp

Anna NASIŁOWSKA
Kłopoty z genderem


Szkice

German RITZ
Gender studies dziśœ. Budowanie teorii i wędrowanie teorii

Mateusz SKUCHA
Męski artefakt i tajemniczy poeta. Wokół teoriiqueer

Piotr OCZKO
Dlaczego nie chcę pisać o staropolskich samcołożnikach? Przyczynek do „archeologii” gay studies w Polsce

Piotr Seweryn ROSÓŁ
Masochistyczna homohistoria. Lektura berlińskiego Schwules Museum

Wojciech ŚMIEJA
Boy i homoseksualizm. Literatura, prawo i ten przerażający homoerota we własnej osobie


Roztrząsania i rozbiory

Andrzej KARCZ
W poszukiwaniu płci, seksualności i etyki w prozie polskiej

Wojciech TOMASIK
Socrealizm albo milczenie kobiet

Katarzyna TOKARSKA
Róg obfitości

Sławomir BURYŁA
O komizmie poważnie


Prezentacje

Hélène CIXOUS
Ku teorii krucy-fikcji. Przeł. Agnieszka Stobierska-Reverchon


Interpretacje

Ewa KRASKOWSKA
Ojcowska żałoba Karola Irzykowskiego

Wojciech KUDYBA
Nagość księdza. Poezja kapłańska jako dyskurs mniejszości?

Pau Freixa TERRADAS
Kilka uwag na temat prowokacji erotycznej, męskiego podmiotu i polskiej tradycji na przykładzie powieści Kabaret metafizyczny Manueli Gretkowskiej

Irena JOKIEL
Między strażnikiem i kloszardem. O Gołębiu Patricka Süskinda


Świadectwa

Claudia SCHOPPMAN
Czas maskowania. O sytuacji lesbijek w narodowym socjalizmie. Przeł. Joanna Ostrowska


Opinie

Wokół Traktatu moralnego Czesława Miłosza i wątpliwości Henryka Markiewicza wyrażonych w szkicu Czego nie rozumiem w „Traktacie moralnym”?, „Teksty Drugie” 2006 nr 5

Aleksander FIUT
Panu Profesorowi Henrykowi Markiewiczowi – w odpowiedzi

Joanna ZACH
Traktat moralny: poezja jako „akt umysłu”

Łukasz TISCHNER
Glosa do artykułu prof. Henryka Markiewicza Czego nie rozumiem w „Traktacie moralnym”?

Magdalena LUBELSKA
Czcigodny Panie Profesorze!

Henryk MARKIEWICZ
Odpowiedź miłoszologom


Rozmowy

Wojna stuletnia, czyli cały wiek psychoanalizy. Z Elisabeth Roudinesco rozmawia Anna Turczyn


Noty o autorach

Sprostowanie