Przegląd Filozoficzno-Literacki 2 (23) 2009: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
m (formatowanie) |
|||
Linia 4: | Linia 4: | ||
[[Image:Okladka23.jpg|thumb|right|160 × 233 pixel|okładka numeru<br /> 1 (22) 2009]] | [[Image:Okladka23.jpg|thumb|right|160 × 233 pixel|okładka numeru<br /> 1 (22) 2009]] | ||
− | Ewa Paczoska - Słowo wstępne | + | Ewa Paczoska - Słowo wstępne |
'''ROZMOWA''' | '''ROZMOWA''' | ||
− | Monopol Europy na żałobę (Peter Sloterdijk w rozmowie z Hansem Jürgenem Heinrichsem) (przeł. J. Kulas) | + | Monopol Europy na żałobę (Peter Sloterdijk w rozmowie z Hansem Jürgenem Heinrichsem) (przeł. J. Kulas) |
− | + | ||
'''KLASYKA''' | '''KLASYKA''' | ||
− | Adalbert Stifter - Przedmowa do tomu opowiadań Kolorowe kamienie (przeł. A. Mazur | + | Adalbert Stifter - Przedmowa do tomu opowiadań Kolorowe kamienie (przeł. A. Mazur) |
− | Aneta Mazur - Anatomia "łagodnego prawa" - między literaturą a filozofią | + | Aneta Mazur - Anatomia "łagodnego prawa" - między literaturą a filozofią |
− | Wayne C. Booth - Domyślni autorzy jako przyjaciele i pretendenci (przeł. M. Bokiniec | + | Wayne C. Booth - Domyślni autorzy jako przyjaciele i pretendenci (przeł. M. Bokiniec) |
− | + | ||
− | + | ||
+ | Monika Bokiniec - "Praktyka, która nie chce zaniknąć" czyli krytyka etyczna narracji według Wayne'a C. Bootha | ||
'''ROZPRAWY''' | '''ROZPRAWY''' | ||
− | Lena Magnone - Herosi wewnętrznej kolonizacji. Rola myśli etycznej Kanta w epoce pozytywizmu i Młodej Polski | + | Lena Magnone - Herosi wewnętrznej kolonizacji. Rola myśli etycznej Kanta w epoce pozytywizmu i Młodej Polski |
− | Dawid Maria Osiński - Świętochowski etylizujący. W poszukiwaniu formuły obecności | + | Dawid Maria Osiński - Świętochowski etylizujący. W poszukiwaniu formuły obecności |
− | Łukasz Książyk - Pesymistyczny epikurejczyk. Dumania pesymisty czyli notatki z podziemia Aleksandra Świętochowskiego | + | Łukasz Książyk - Pesymistyczny epikurejczyk. Dumania pesymisty czyli notatki z podziemia Aleksandra Świętochowskiego |
− | Ewa Paczoska - Jak zostałem pisarzem? Aspekty etyczne polskich autobiografii literackich XIX i XX w. | + | Ewa Paczoska - Jak zostałem pisarzem? Aspekty etyczne polskich autobiografii literackich XIX i XX w. |
− | Urszula Kowalczuk - Etyka wykluczenia. Brzozowski i Conrad | + | Urszula Kowalczuk - Etyka wykluczenia. Brzozowski i Conrad |
− | Ewelina Lesisz - Bolesława Prusa i Stefana Żeromskiego czytanie Świątyni Opatrzności | + | Ewelina Lesisz - Bolesława Prusa i Stefana Żeromskiego czytanie Świątyni Opatrzności |
− | Urszula Górska - Retoryka ekspresji i etyczny problem asymilacji. Rozważania wokół eseju Josepha Rotha Juden auf Wanderschaft | + | Urszula Górska - Retoryka ekspresji i etyczny problem asymilacji. Rozważania wokół eseju Josepha Rotha Juden auf Wanderschaft |
− | Krystyna Ruta-Rutkowska - Etyczność historii PRL w dramatach Wojciecha Tomczyka | + | Krystyna Ruta-Rutkowska - Etyczność historii PRL w dramatach Wojciecha Tomczyka |
− | Joanna Jasińska - Paradoksy myśli utopijnej Aleksandra Świętochowskiego | + | Joanna Jasińska - Paradoksy myśli utopijnej Aleksandra Świętochowskiego |
'''RECENZJE''' | '''RECENZJE''' | ||
− | Iwona E. Rusek - „Spazmem rozwścieczonego satyra wierzgnę" czyli Przybyszewskiego świadomość śmierci (recenzja Wieczności w człowieku Hanny Ratusznej | + | Iwona E. Rusek - „Spazmem rozwścieczonego satyra wierzgnę" czyli Przybyszewskiego świadomość śmierci (recenzja Wieczności w człowieku Hanny Ratusznej) |
− | Noty o autorach | + | Noty o autorach |
Wstęp, wybór i opracowanie Ewa Paczoska, projekt graficzny okładki i stron tytułowych Mirosław R. Makowski. W numerze wkładka artystyczna: „Portret Damy" - Juliusz Langer, 1874 r. (technika olejna, podobrazie lniane); własność prywatna - obraz konserwowany przez Radosława Dębniaka pod kier. Iwony Szmelter na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Warszawie. | Wstęp, wybór i opracowanie Ewa Paczoska, projekt graficzny okładki i stron tytułowych Mirosław R. Makowski. W numerze wkładka artystyczna: „Portret Damy" - Juliusz Langer, 1874 r. (technika olejna, podobrazie lniane); własność prywatna - obraz konserwowany przez Radosława Dębniaka pod kier. Iwony Szmelter na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Warszawie. | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria: Spisy treści 2009]] |
Wersja z 16:56, 14 cze 2009
Przejdź do Przegląd Filozoficzno-Literacki lub Spisy treści 2009
Ewa Paczoska - Słowo wstępne
ROZMOWA
Monopol Europy na żałobę (Peter Sloterdijk w rozmowie z Hansem Jürgenem Heinrichsem) (przeł. J. Kulas)
KLASYKA
Adalbert Stifter - Przedmowa do tomu opowiadań Kolorowe kamienie (przeł. A. Mazur)
Aneta Mazur - Anatomia "łagodnego prawa" - między literaturą a filozofią
Wayne C. Booth - Domyślni autorzy jako przyjaciele i pretendenci (przeł. M. Bokiniec)
Monika Bokiniec - "Praktyka, która nie chce zaniknąć" czyli krytyka etyczna narracji według Wayne'a C. Bootha
ROZPRAWY
Lena Magnone - Herosi wewnętrznej kolonizacji. Rola myśli etycznej Kanta w epoce pozytywizmu i Młodej Polski
Dawid Maria Osiński - Świętochowski etylizujący. W poszukiwaniu formuły obecności
Łukasz Książyk - Pesymistyczny epikurejczyk. Dumania pesymisty czyli notatki z podziemia Aleksandra Świętochowskiego
Ewa Paczoska - Jak zostałem pisarzem? Aspekty etyczne polskich autobiografii literackich XIX i XX w.
Urszula Kowalczuk - Etyka wykluczenia. Brzozowski i Conrad
Ewelina Lesisz - Bolesława Prusa i Stefana Żeromskiego czytanie Świątyni Opatrzności
Urszula Górska - Retoryka ekspresji i etyczny problem asymilacji. Rozważania wokół eseju Josepha Rotha Juden auf Wanderschaft
Krystyna Ruta-Rutkowska - Etyczność historii PRL w dramatach Wojciecha Tomczyka
Joanna Jasińska - Paradoksy myśli utopijnej Aleksandra Świętochowskiego
RECENZJE
Iwona E. Rusek - „Spazmem rozwścieczonego satyra wierzgnę" czyli Przybyszewskiego świadomość śmierci (recenzja Wieczności w człowieku Hanny Ratusznej)
Noty o autorach
Wstęp, wybór i opracowanie Ewa Paczoska, projekt graficzny okładki i stron tytułowych Mirosław R. Makowski. W numerze wkładka artystyczna: „Portret Damy" - Juliusz Langer, 1874 r. (technika olejna, podobrazie lniane); własność prywatna - obraz konserwowany przez Radosława Dębniaka pod kier. Iwony Szmelter na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Warszawie.