Didaskalia 91 (2009): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Nowa strona: Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2009 <br /> ---- okładka numeru<br/> 91/2009) '''persona''' W...) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[Didaskalia]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2009|Spisy treści 2009]] <br /> | Przejdź do [[Didaskalia]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2009|Spisy treści 2009]] <br /> | ||
---- | ---- | ||
− | [[Image:Didaskalia_91_09.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br/> 91/2009 | + | [[Image:Didaskalia_91_09.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br/> 91/2009]] |
'''persona''' | '''persona''' | ||
Aktualna wersja na dzień 19:42, 17 cze 2009
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2009
persona
Waldemar Wasztyl
screen test. marilyn
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Persona, reż. Krystian Lupa
ikona
z Krystianem Lupą rozmawiają Anna R. Burzyńska i Marcin Kościelniak
Sandra Korzeniak
człowiek okaleczony jest święty
warlikowski
Joanna Targoń
podróż
Teatr Nowy w Warszawie: (A)pollonia, reż. Krzysztof Warlikowski
Karolina Gębska
izraelskie prace krzysztofa warlikowskiego i małgorzaty szczęśniak
grotowski
Beata Guczalska
polskie środowisko teatralne wobec grotowskiego
Grzegorz Niziołek
auschwitz – wawel – akropolis. niewczesny montaż
Jarosław Wójtowicz
odnaleźć ratunek przed końcem świata
grotowski i dwóch
z Romanem Dziadkiewiczem i Grzegorzem Sztwiertnią rozmawia Piotr Kosiewski
Grzegorz Sztwiertnia
historia teatru polskiego 2008
Roman Dziadkiewicz
c–d–g. obiekty, kolaże, fotografie, rysunki, teksty, dokumenty, materiały ikonograficzne, cytaty, 1993-2009
repertuar
Monika Kwaśniewska
polska jest kobietą
Teatr Polski we Wrocławiu: Szajba, reż. Jan Klata
Edyta Kubikowska
masłowska bezmięsna
Schaubühne Berlin i TR Warszawa: Między nami dobrze jest, reż. Grzegorz Jarzyna
Isabella Waszina
polska autoironia na niemieckiej scenie
Dorota Jarząbek
teatr bez słów
Teatr Nowy im. K. Dejmka w Łodzi: Przed południem, przed zmierzchem, reż. Piotr Cieplak; Teatr Montownia w Warszawie: Utwór sentymentalny na czterech aktorów, reż. Piotr Cieplak
sarmatyzm
Tomasz Nastulczyk
re_wizje/sarmatyzm – kilka uwag z perspektywy badacza literatury dawnej
Marta Bryś
bariera językowa
Stary Teatr w Krakowie: Pijacy, reż. Barbara Wysocka; Kupiec Mikołaja Reja, reż. Michał Zadara
Agnieszka Marszałek
po premierze
festiwale
Jakub Moroz
głosy współbrzmiące
34. Krakowskie Reminiscencje Teatralne
Joanna Braun
i need company
Olga Katafiasz
dostrzec (lub nie) widza
Premio Europa per il teatro we Wrocławiu
Agnieszka Jakimiak
iluzja kontra fantazja
44. Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie
Jarosław Wójtowicz
postibsenowskie paradoksy
Re-kreakcje Ibsen, Teatr Nowy w Krakowie
zagranica
Anna R. Burzyńska
niedomknięta powieka
Münchner Kammerspiele: Hiob, reż. Johan Simons; Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie, Anatol, reż. Luk Perceval
Thomas Irmer
pleple przeciw fałszywemu romantyzmowi
Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie: Kean, reż. Frank Castorf
Paweł Schreiber
klasyka na surowo
Théâtre des Bouffes du Nord / Cheek by Jowl: Andromacha, reż. Declan Donnellan
dante
Tomasz Kireńczuk
między słowami
zagubione drogi teatru
z Emmą Dante rozmawia Tomasz Kireńczuk
taniec
Jadwiga Majewska
jak nas piszą, tak nas tańczą
Happyproject i Happy The Show, choreografia: Nigel Charnock
Julia Hoczyk
zaklinacze / szamani tańca i muzyki
poLY-RHY-tm, choreografia i wykonanie: Mikołaj Mikołajczyk; Le sacre du pritemps, wykonanie: Xavier LeRoy
lalki
Dorota Jarząbek
nos einsteina
Festiwal Cieni, Teatr Groteska w Krakowie
Monika Kwaśniewska
czarodzieje światła
Teatr Figur Kraków, Zapach słoni po deszczu
Marek Waszkiel
kukła – lalka – animowana forma. polski teatr lalek po 1945, część druga
Zbigniew Mich
a theatre you can make!
teatr w książkach
Maryla Zielińska
widma. czekają
Małgorzata Dziewulska, Inna obecność
Mateusz Borowski
spojrzenie zaangażowane
Paweł Mościcki, Polityka teatru. Eseje o sztuce angażującej
noty o książkach