Nowa Krytyka 22-23 (2009): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 2: | Linia 2: | ||
---- | ---- | ||
[[Image:Nowa_Krytyka_22-23_09.jpg|thumb|160px||okładka numeru<br/>22-23 (2009)]]<br/> | [[Image:Nowa_Krytyka_22-23_09.jpg|thumb|160px||okładka numeru<br/>22-23 (2009)]]<br/> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | SPIS TREŚCI | ||
+ | |||
+ | JERZY KOCHAN | ||
+ | |||
+ | Filozofia w matriksie | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | GILLES DELEUZE | ||
+ | |||
+ | O czterech formułach poetyckich, mogących stanowić podsumowanie filozofii kantowskiej | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | JAN KUROWICKI | ||
+ | |||
+ | To, co żadne | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | PIOTR JAN PRZYBYSZ | ||
+ | |||
+ | Sztuka a paidea. Rekonstrukcja stanowiska Stefana Morawskiego | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | JERZY KOCHAN | ||
+ | |||
+ | Konsumpcja: między terroryzmem a znawstwem | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | JEAN-LUC NANCY | ||
+ | |||
+ | Nota o sztuce i powtórzeniu | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | TOMASZ ZAŁUSKI | ||
+ | |||
+ | Wspólnota bez immanencji | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | MAŁGORZTA BURNECKA | ||
+ | |||
+ | Teoria Niklasa Luhmanna w systemie nauki. Obserwacje odniesień | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | MAREK WIĘCŁAW | ||
+ | |||
+ | Co mężczyzna o genderowych koncepcjach nauki wiedzieć powinien? (notatki na marginesie literatury kobiecej) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | TOMASZ TUROWSKI | ||
+ | |||
+ | Petera Singera koncepcja bioetyki | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | BARTOSZ KORZENIOWSKI | ||
+ | |||
+ | Pamięć o holokauście a granice interpretacji w postpolitycznym świecie | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | MAGDALENA WOJEWODA | ||
+ | |||
+ | Pojęcie nirwany w buddyzmie tybetańskim | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | PAWEŁ ZAŁĘSKI | ||
+ | |||
+ | Społeczeństwo cywilne wobec społeczeństwa politycznego w dobie romantyzmu | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | JACEK UGLIK | ||
+ | |||
+ | Idealizm etyczny Johanna Gottlieba Fichtego jako wprowadzenie do filozofii negacji Michała Bakunina | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | PAWEŁ PIENIĄŻEK | ||
+ | |||
+ | Wokół autentycznego sceptycyzmu. Sceptycyzm i życie u Hume’a i Nietzschego | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | HALINA WALENTOWICZ | ||
+ | |||
+ | Max Horkheimer a tradycja filozoficzna | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | BŁAŻEJ BASZCZAK | ||
+ | |||
+ | Paul Ricoeur – ku metaforze żywej | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | MARTA SZABAT | ||
+ | |||
+ | Problematyczność podmiotu wcielonego | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | BARTOSZ ŻUKOWSKI | ||
+ | |||
+ | Antropologia poststrukturalna | ||
+ | |||
+ | |||
+ | /Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 / | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | MARTA KASZTELAN | ||
+ | |||
+ | Znakowy poziom analizy wiedzy. M. Foucaulta archeologia nauk humanistycznych | ||
+ | |||
+ | |||
+ | / Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 / / | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | MARTA KANIA | ||
+ | |||
+ | Piękna historia brzydoty | ||
+ | |||
+ | |||
+ | /Umberto Eco, , Historia piękna, tłum. A. Kuciak, Poznań 2005.i Eco, Umberto, Historia brzydoty, tłum. zbiorowe, Poznań 2007, s. 10/ |
Wersja z 14:07, 14 paź 2009
Przejdź do Nowa Krytyka lub Spisy treści 2009
SPIS TREŚCI
JERZY KOCHAN
Filozofia w matriksie
GILLES DELEUZE
O czterech formułach poetyckich, mogących stanowić podsumowanie filozofii kantowskiej
JAN KUROWICKI
To, co żadne
PIOTR JAN PRZYBYSZ
Sztuka a paidea. Rekonstrukcja stanowiska Stefana Morawskiego
JERZY KOCHAN
Konsumpcja: między terroryzmem a znawstwem
JEAN-LUC NANCY
Nota o sztuce i powtórzeniu
TOMASZ ZAŁUSKI
Wspólnota bez immanencji
MAŁGORZTA BURNECKA
Teoria Niklasa Luhmanna w systemie nauki. Obserwacje odniesień
MAREK WIĘCŁAW
Co mężczyzna o genderowych koncepcjach nauki wiedzieć powinien? (notatki na marginesie literatury kobiecej)
TOMASZ TUROWSKI
Petera Singera koncepcja bioetyki
BARTOSZ KORZENIOWSKI
Pamięć o holokauście a granice interpretacji w postpolitycznym świecie
MAGDALENA WOJEWODA
Pojęcie nirwany w buddyzmie tybetańskim
PAWEŁ ZAŁĘSKI
Społeczeństwo cywilne wobec społeczeństwa politycznego w dobie romantyzmu
JACEK UGLIK
Idealizm etyczny Johanna Gottlieba Fichtego jako wprowadzenie do filozofii negacji Michała Bakunina
PAWEŁ PIENIĄŻEK
Wokół autentycznego sceptycyzmu. Sceptycyzm i życie u Hume’a i Nietzschego
HALINA WALENTOWICZ
Max Horkheimer a tradycja filozoficzna
BŁAŻEJ BASZCZAK
Paul Ricoeur – ku metaforze żywej
MARTA SZABAT
Problematyczność podmiotu wcielonego
BARTOSZ ŻUKOWSKI
Antropologia poststrukturalna
/Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 /
MARTA KASZTELAN
Znakowy poziom analizy wiedzy. M. Foucaulta archeologia nauk humanistycznych
/ Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 / /
MARTA KANIA
Piękna historia brzydoty
/Umberto Eco, , Historia piękna, tłum. A. Kuciak, Poznań 2005.i Eco, Umberto, Historia brzydoty, tłum. zbiorowe, Poznań 2007, s. 10/