Didaskalia 92-93 (2009): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Nowa strona: Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2009 <br /> ---- okładka numeru<br/> 92-93/2009 '''tanzth...) |
|||
Linia 7: | Linia 7: | ||
Anna Królica<br /> | Anna Królica<br /> | ||
− | + | jak mogliśmy zapamiętać pinę bausch? | |
Jadwiga Majewska<br /> | Jadwiga Majewska<br /> | ||
Linia 30: | Linia 30: | ||
z Magdaleną Cielecką rozmawiają Marta Bryś i Monika Kwaśniewska | z Magdaleną Cielecką rozmawiają Marta Bryś i Monika Kwaśniewska | ||
− | + | wytrącić z pewności<br /> | |
z Jackiem Poniedziałkiem rozmawiają Marta Bryś i Monika Kwaśniewska | z Jackiem Poniedziałkiem rozmawiają Marta Bryś i Monika Kwaśniewska | ||
Linia 76: | Linia 76: | ||
teatr suwerenny helmuta kajzara | teatr suwerenny helmuta kajzara | ||
− | + | performance<br /> | |
− | + | ||
− | + | ||
Katarzyna Fazan<br /> | Katarzyna Fazan<br /> | ||
między żywą wyobraźnią a martwym ciałem<br /> | między żywą wyobraźnią a martwym ciałem<br /> | ||
Linia 87: | Linia 85: | ||
Jadwiga Rożek-Sieraczyńska<br /> | Jadwiga Rożek-Sieraczyńska<br /> | ||
− | + | jerzy bereś – rycerz wiary | |
Joanna Jopek<br /> | Joanna Jopek<br /> | ||
Linia 100: | Linia 98: | ||
Maryla Zielińska<br /> | Maryla Zielińska<br /> | ||
− | + | gry terenowe<br /> | |
Festiwal Dialogu Czterech Kultur w Łodzi | Festiwal Dialogu Czterech Kultur w Łodzi | ||
Linia 131: | Linia 129: | ||
Dorota Semenowicz<br /> | Dorota Semenowicz<br /> | ||
− | + | sypialnia rogera<br /> | |
Opéra National de Paris, Opéra Bastille: Król Roger, reż. Krzysztof Warlikowski | Opéra National de Paris, Opéra Bastille: Król Roger, reż. Krzysztof Warlikowski | ||
Aktualna wersja na dzień 14:08, 27 paź 2009
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2009
tanztheater
Anna Królica
jak mogliśmy zapamiętać pinę bausch?
Jadwiga Majewska
raimunda hoghe taniec na krawędzi
Stary Browar Nowy Taniec na Malcie
Tadeusz Kornaś
totentanz
Schritte Verfolgen, choreogr. Susanne Linke
Jagoda Ignaczak
porządkowanie snów
Aleksandra Rembowska, Teatr tańca Piny Bausch
(a)pollonia
Marta Bryś
(d)ybuk w (a)pollonii. między dwoma światami
spektakl jak sztafeta
z Magdaleną Cielecką rozmawiają Marta Bryś i Monika Kwaśniewska
wytrącić z pewności
z Jackiem Poniedziałkiem rozmawiają Marta Bryś i Monika Kwaśniewska
repertuar
Maryla Zielińska
przebóstwienie
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Śmierć i dziewczyna. Dramaty księżniczek, reż. Suse Wächter, Dagmara Lutosławska, Agnieszka Korytkowska-Mazur, Maria Kwiecień, Małgosia Głuchowska
Monika Kwaśniewska
teatralna lista przebojów
Teatr Narodowy w Warszawie: Marat/Sade, reż. Maja Kleczewska
Paweł Schreiber
czechow bez końca
Teatr Polski w Bydgoszczy: Trzy siostry, reż. Paweł Łysak; Płatonow, reż. Maja Kleczewska
schlingensief
Anna R. Burzyńska
enfant terrible
christoph schlingensief o „eine kirche der angst”
Renata Derejczyk
ostatnia wieczerza – przez sztukę do życia
„Eine Kirche der Angst vor dem Frenden in mir”, reż. Christoph Schlingensief
Isabella Waszina
opus summum
Burgtheater w Wiedniu: Mea Culpa – ReadyMadeOper, reż. Christoph Schlingensief
teatr postdramatyczny
Hans-Thies Lehmann
just a word on page and there is the drama. uwagi o tekście w teatrze postdramatycznym
Bernd Stegemann
postdramat i co dalej?
Marcin Kościelniak
teatr suwerenny helmuta kajzara
performance
Katarzyna Fazan
między żywą wyobraźnią a martwym ciałem
(od kantora do innych teatrów śmierci)
Joanna Jopek
lekcja anatomii: od rembrandta do kantora
Jadwiga Rożek-Sieraczyńska
jerzy bereś – rycerz wiary
Joanna Jopek
kraków: DIY
festiwale
Julia Hoczyk
teatr mistrzów
Międzynarodowy Festiwal Teatralny Świat Miejscem Prawdy we Wrocławiu
Maryla Zielińska
gry terenowe
Festiwal Dialogu Czterech Kultur w Łodzi
Jarosław Wójtowicz
miłość w czasach kryzysu
Ziemia obiecana, reż. Jan Klata
Olga Katafiasz
po rewolucji mamy się dobrze
19. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu
Julia Kluzowicz
powstrzymać kłamstwa
19. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Malta w Poznaniu
Monika Muskała
w poszukiwaniu utraconej tożsamości
Wiener Festwochen
Marta Kurowska
w soczewce
Theatertreffen w Berlinie
Monika Blige
pomiędzy rytuałem a widowiskiem
Brave Festival we Wrocławiu
zagranica
Dorota Semenowicz
sypialnia rogera
Opéra National de Paris, Opéra Bastille: Król Roger, reż. Krzysztof Warlikowski
idea, która stała się ciałem
z Teresą Chylińską rozmawia Dorota Krzywicka-Kaindel
Anna Herbut
against the wall
Última Vez: NieuwZwart, reż.: Wim Vandekeybus
orient
Maria Szymańska
rodzaje tradycyjnego teatru jawajskiego (wayang)
teatr lalek
Marek Waszkiel
kukła – lalka – animowana forma. polski teatr lalek po 1945, część trzecia: 1949-1955
Alicja Rubczak
w cieniu legendy
Teatr Lalek Banialuka w Bielsku-Białej: Król umiera, reż. François Lazaro
teatr w książkach
Mateusz Antoniuk
dysonans, głuchy człowiek, arcydzieło błędu
Jacek Kopciński, Nasłuchiwanie. Sztuki na głosy Zbigniewa Herberta
Agnieszka Wanicka
czy historią teatru można się bawić?
Jan Michalik, Teatr w sejmie
noty o książkach