Kwartalnik Filmowy 18 (1997): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Misty Roxy (dyskusja | edycje) (Nowa strona: Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1997<br /> ---- okładka numeru<br /> 18/1997 <...) |
Misty Roxy (dyskusja | edycje) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
---- | ---- | ||
[[Image:Kwartalnik_filmowy_18_97.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 18/1997]] | [[Image:Kwartalnik_filmowy_18_97.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 18/1997]] | ||
− | <b>ŻYWOT MATEUSZA, Leszczyński, 1968 </b><br/> | + | <b><i>ŻYWOT MATEUSZA</i>, Leszczyński, 1968 </b><br/> |
<br/> | <br/> | ||
<b>Dariusz Czaja,</b><i> Dlaczego jest, tak jak jest? Poema naiwne.</i> <br/> | <b>Dariusz Czaja,</b><i> Dlaczego jest, tak jak jest? Poema naiwne.</i> <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
− | <b>STRUKTURA KRYSZTAŁU, Zanussi, 1969 </b><br/> | + | <b><i>STRUKTURA KRYSZTAŁU</i>, Zanussi, 1969 </b><br/> |
<br/> | <br/> | ||
<b>Małgorzata Hendrykowska,</b> <i>Sztuka wyboru. </i> <br/> | <b>Małgorzata Hendrykowska,</b> <i>Sztuka wyboru. </i> <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
− | <b>REJS, Piwowski, 1970</b> <br/> | + | <b><i>REJS</i>, Piwowski, 1970</b> <br/> |
<br/> | <br/> | ||
− | <b>Barbara Kosecka,</b> <i> Ciało i dyscyplina. Rejs jako próba pewnej strategii syntezy. </i> <br/> | + | <b>Barbara Kosecka,</b> <i> Ciało i dyscyplina. "Rejs" jako próba pewnej strategii syntezy. </i> <br/> |
<b>Karolina Dabert, </b><i> Świat chaosu czy chaos świata. </i> <br/> | <b>Karolina Dabert, </b><i> Świat chaosu czy chaos świata. </i> <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
− | <b>SÓL ZIEMI CZARNEJ, Kutz, 1970 </b><br/> | + | <b><i>SÓL ZIEMI CZARNEJ</i>, Kutz, 1970 </b><br/> |
− | <b>PERŁA W KORONIE, Kutz, 1972 </b> <br/> | + | <b><i>PERŁA W KORONIE</i>, Kutz, 1972 </b> <br/> |
<br/> | <br/> | ||
<b>Maria Lipok-Bierwiaczonek, </b><i> Śląsk według Kutza. </i> <br/> | <b>Maria Lipok-Bierwiaczonek, </b><i> Śląsk według Kutza. </i> <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
− | <b>WESELE, Wajda, 1973 </b> <br/> | + | <b><i>WESELE</i>, Wajda, 1973 </b> <br/> |
<br/> | <br/> | ||
<b>Tadeusz Miczka,</b> <i> Polskie czary. </i> <br/> | <b>Tadeusz Miczka,</b> <i> Polskie czary. </i> <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
− | <b>NA WYLOT, Królikiewicz, 1973 </b> <br/> | + | <b><i>NA WYLOT</i>, Królikiewicz, 1973 </b> <br/> |
<br/> | <br/> | ||
<b>Jerzy Uszyński,</b> <i> Wieczne kłopoty. </i> <br/> | <b>Jerzy Uszyński,</b> <i> Wieczne kłopoty. </i> <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
− | <b>ILUMINACJA, Zanussi, 1973 </b> <br/> | + | <b><i>ILUMINACJA</i>, Zanussi, 1973 </b> <br/> |
<br/> | <br/> | ||
<b>Ryszard Ciarka, </b><i> Wiedza, wiara i nadzieja. </i> <br/> | <b>Ryszard Ciarka, </b><i> Wiedza, wiara i nadzieja. </i> <br/> | ||
Linia 39: | Linia 39: | ||
<br/> | <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
− | <b>SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ, Has, 1973 </b> <br/> | + | <b><i>SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ,</i> Has, 1973 </b> <br/> |
<br/> | <br/> | ||
<b>Anne Guerin Castell, </b><i> Sztuka wierności własnej wierności.</i> <br/> | <b>Anne Guerin Castell, </b><i> Sztuka wierności własnej wierności.</i> <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
− | <b>ZIEMIA OBIECANA, Wajda, 1975 </b> <br/> | + | <b><i>ZIEMIA OBIECANA</i>, Wajda, 1975 </b> <br/> |
<br/> | <br/> | ||
<b>Tadeusz Lubelski,</b><i> Dwie ziemie jałowe: 1898 i 1974.</i> <br/> | <b>Tadeusz Lubelski,</b><i> Dwie ziemie jałowe: 1898 i 1974.</i> <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
− | <b>BARWY OCHRONNE, Zanussi, 1977 </b><br/> | + | <b><i>BARWY OCHRONNE</i>, Zanussi, 1977 </b><br/> |
<br/> | <br/> | ||
− | <b>Marek Radziwon,</b> <i> Barwy ochronne nie wyblakły. </i> <br/> | + | <b>Marek Radziwon,</b> <i> "Barwy ochronne" nie wyblakły. </i> <br/> |
<br/> | <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
− | <b>PANNY Z WILKA, Wajda, 1978 </b><br/> | + | <b><i>PANNY Z WILKA</i>, Wajda, 1978 </b><br/> |
<br/> | <br/> | ||
<b>Teresa Rutkowska,</b> <i> Pięć nieszczęśliwych kobiet z Wenus i zmęczony mężczyzna z Marsa.</i> <br/> | <b>Teresa Rutkowska,</b> <i> Pięć nieszczęśliwych kobiet z Wenus i zmęczony mężczyzna z Marsa.</i> <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
<br/> | <br/> | ||
− | <b>DEKALOG, Kieślowski, 1991 </b> <br/> | + | <b><i>DEKALOG</i>, Kieślowski, 1991 </b> <br/> |
<br/> | <br/> | ||
<b>Katarzyna Jabłońska, </b><i> Wariacje na temat dziesięciorga przykazań.</i> <br/> | <b>Katarzyna Jabłońska, </b><i> Wariacje na temat dziesięciorga przykazań.</i> <br/> |
Aktualna wersja na dzień 18:48, 7 kwi 2010
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1997
ŻYWOT MATEUSZA, Leszczyński, 1968
Dariusz Czaja, Dlaczego jest, tak jak jest? Poema naiwne.
STRUKTURA KRYSZTAŁU, Zanussi, 1969
Małgorzata Hendrykowska, Sztuka wyboru.
REJS, Piwowski, 1970
Barbara Kosecka, Ciało i dyscyplina. "Rejs" jako próba pewnej strategii syntezy.
Karolina Dabert, Świat chaosu czy chaos świata.
SÓL ZIEMI CZARNEJ, Kutz, 1970
PERŁA W KORONIE, Kutz, 1972
Maria Lipok-Bierwiaczonek, Śląsk według Kutza.
WESELE, Wajda, 1973
Tadeusz Miczka, Polskie czary.
NA WYLOT, Królikiewicz, 1973
Jerzy Uszyński, Wieczne kłopoty.
ILUMINACJA, Zanussi, 1973
Ryszard Ciarka, Wiedza, wiara i nadzieja.
Jerzy Uszyński, Poza dosłownością.
SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ, Has, 1973
Anne Guerin Castell, Sztuka wierności własnej wierności.
ZIEMIA OBIECANA, Wajda, 1975
Tadeusz Lubelski, Dwie ziemie jałowe: 1898 i 1974.
BARWY OCHRONNE, Zanussi, 1977
Marek Radziwon, "Barwy ochronne" nie wyblakły.
PANNY Z WILKA, Wajda, 1978
Teresa Rutkowska, Pięć nieszczęśliwych kobiet z Wenus i zmęczony mężczyzna z Marsa.
DEKALOG, Kieślowski, 1991
Katarzyna Jabłońska, Wariacje na temat dziesięciorga przykazań.
SZKICE HISTORYCZNE
Małgorzata Hendrykowska, Między wynalazkiem a sztuką. Film na ziemiach polskich (1896-1915).
Alina Madej, Jest źle, ale musi być lepiej.
Alina Madej, Kulisy socrealizmu: Zjazd w Wiśle, czyli dla każdego coś przykrego.
Nieuchwytny szyfr zdarzeń. Z Hubertem Drapellą rozmawia Alina Madej
VARIA
Miron Czernienko, Wiatr od dzikiego Zachodu czyli krótki kurs historii kina polskiego na ekranach radzieckich.