Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 18 (1997): Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Nowa strona: Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1997<br /> ---- okładka numeru<br /> 18/1997 <...)
 
 
Linia 2: Linia 2:
 
----
 
----
 
[[Image:Kwartalnik_filmowy_18_97.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 18/1997]]
 
[[Image:Kwartalnik_filmowy_18_97.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 18/1997]]
<b>ŻYWOT MATEUSZA, Leszczyński, 1968  </b><br/>
+
<b><i>ŻYWOT MATEUSZA</i>, Leszczyński, 1968  </b><br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<b>Dariusz Czaja,</b><i> Dlaczego jest, tak jak jest? Poema naiwne.</i>  <br/>
 
<b>Dariusz Czaja,</b><i> Dlaczego jest, tak jak jest? Poema naiwne.</i>  <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
<b>STRUKTURA KRYSZTAŁU, Zanussi, 1969  </b><br/>
+
<b><i>STRUKTURA KRYSZTAŁU</i>, Zanussi, 1969  </b><br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<b>Małgorzata Hendrykowska,</b> <i>Sztuka wyboru. </i> <br/>
 
<b>Małgorzata Hendrykowska,</b> <i>Sztuka wyboru. </i> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
<b>REJS, Piwowski, 1970</b> <br/>
+
<b><i>REJS</i>, Piwowski, 1970</b> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
<b>Barbara Kosecka,</b> <i> Ciało i dyscyplina. Rejs jako próba pewnej strategii syntezy. </i> <br/>
+
<b>Barbara Kosecka,</b> <i> Ciało i dyscyplina. "Rejs" jako próba pewnej strategii syntezy. </i> <br/>
 
<b>Karolina Dabert, </b><i> Świat chaosu czy chaos świata. </i> <br/>
 
<b>Karolina Dabert, </b><i> Świat chaosu czy chaos świata. </i> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
<b>SÓL ZIEMI CZARNEJ, Kutz, 1970  </b><br/>
+
<b><i>SÓL ZIEMI CZARNEJ</i>, Kutz, 1970  </b><br/>
<b>PERŁA W KORONIE, Kutz, 1972 </b> <br/>
+
<b><i>PERŁA W KORONIE</i>, Kutz, 1972 </b> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<b>Maria Lipok-Bierwiaczonek, </b><i> Śląsk według Kutza. </i> <br/>
 
<b>Maria Lipok-Bierwiaczonek, </b><i> Śląsk według Kutza. </i> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
<b>WESELE, Wajda, 1973 </b> <br/>
+
<b><i>WESELE</i>, Wajda, 1973 </b> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<b>Tadeusz Miczka,</b> <i> Polskie czary. </i> <br/>
 
<b>Tadeusz Miczka,</b> <i> Polskie czary. </i> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
<b>NA WYLOT, Królikiewicz, 1973 </b> <br/>
+
<b><i>NA WYLOT</i>, Królikiewicz, 1973 </b> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<b>Jerzy Uszyński,</b> <i> Wieczne kłopoty. </i> <br/>
 
<b>Jerzy Uszyński,</b> <i> Wieczne kłopoty. </i> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
<b>ILUMINACJA, Zanussi, 1973 </b> <br/>
+
<b><i>ILUMINACJA</i>, Zanussi, 1973 </b> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<b>Ryszard Ciarka, </b><i> Wiedza, wiara i nadzieja. </i> <br/>
 
<b>Ryszard Ciarka, </b><i> Wiedza, wiara i nadzieja. </i> <br/>
Linia 39: Linia 39:
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
<b>SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ, Has, 1973 </b> <br/>
+
<b><i>SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ,</i> Has, 1973 </b> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<b>Anne Guerin Castell, </b><i> Sztuka wierności własnej wierności.</i>  <br/>
 
<b>Anne Guerin Castell, </b><i> Sztuka wierności własnej wierności.</i>  <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
<b>ZIEMIA OBIECANA, Wajda, 1975 </b> <br/>
+
<b><i>ZIEMIA OBIECANA</i>, Wajda, 1975 </b> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<b>Tadeusz Lubelski,</b><i>  Dwie ziemie jałowe: 1898 i 1974.</i> <br/>
 
<b>Tadeusz Lubelski,</b><i>  Dwie ziemie jałowe: 1898 i 1974.</i> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
<b>BARWY OCHRONNE, Zanussi, 1977  </b><br/>
+
<b><i>BARWY OCHRONNE</i>, Zanussi, 1977  </b><br/>
 
<br/>
 
<br/>
<b>Marek Radziwon,</b> <i> Barwy ochronne nie wyblakły. </i> <br/>
+
<b>Marek Radziwon,</b> <i> "Barwy ochronne" nie wyblakły. </i> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
<b>PANNY Z WILKA, Wajda, 1978  </b><br/>
+
<b><i>PANNY Z WILKA</i>, Wajda, 1978  </b><br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<b>Teresa Rutkowska,</b> <i> Pięć nieszczęśliwych kobiet z Wenus i zmęczony mężczyzna z Marsa.</i>  <br/>
 
<b>Teresa Rutkowska,</b> <i> Pięć nieszczęśliwych kobiet z Wenus i zmęczony mężczyzna z Marsa.</i>  <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<br/>
<b>DEKALOG, Kieślowski, 1991 </b> <br/>
+
<b><i>DEKALOG</i>, Kieślowski, 1991 </b> <br/>
 
<br/>
 
<br/>
 
<b>Katarzyna Jabłońska, </b><i> Wariacje na temat dziesięciorga przykazań.</i>  <br/>
 
<b>Katarzyna Jabłońska, </b><i> Wariacje na temat dziesięciorga przykazań.</i>  <br/>

Aktualna wersja na dzień 18:48, 7 kwi 2010

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1997


okładka numeru
18/1997

ŻYWOT MATEUSZA, Leszczyński, 1968

Dariusz Czaja, Dlaczego jest, tak jak jest? Poema naiwne.


STRUKTURA KRYSZTAŁU, Zanussi, 1969

Małgorzata Hendrykowska, Sztuka wyboru.

REJS, Piwowski, 1970

Barbara Kosecka, Ciało i dyscyplina. "Rejs" jako próba pewnej strategii syntezy.
Karolina Dabert, Świat chaosu czy chaos świata.


SÓL ZIEMI CZARNEJ, Kutz, 1970
PERŁA W KORONIE, Kutz, 1972

Maria Lipok-Bierwiaczonek, Śląsk według Kutza.


WESELE, Wajda, 1973

Tadeusz Miczka, Polskie czary.


NA WYLOT, Królikiewicz, 1973

Jerzy Uszyński, Wieczne kłopoty.


ILUMINACJA, Zanussi, 1973

Ryszard Ciarka, Wiedza, wiara i nadzieja.
Jerzy Uszyński, Poza dosłownością.


SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ, Has, 1973

Anne Guerin Castell, Sztuka wierności własnej wierności.


ZIEMIA OBIECANA, Wajda, 1975

Tadeusz Lubelski, Dwie ziemie jałowe: 1898 i 1974.


BARWY OCHRONNE, Zanussi, 1977

Marek Radziwon, "Barwy ochronne" nie wyblakły.


PANNY Z WILKA, Wajda, 1978

Teresa Rutkowska, Pięć nieszczęśliwych kobiet z Wenus i zmęczony mężczyzna z Marsa.


DEKALOG, Kieślowski, 1991

Katarzyna Jabłońska, Wariacje na temat dziesięciorga przykazań.


SZKICE HISTORYCZNE

Małgorzata Hendrykowska, Między wynalazkiem a sztuką. Film na ziemiach polskich (1896-1915).
Alina Madej, Jest źle, ale musi być lepiej.
Alina Madej, Kulisy socrealizmu: Zjazd w Wiśle, czyli dla każdego coś przykrego.
Nieuchwytny szyfr zdarzeń. Z Hubertem Drapellą rozmawia Alina Madej


VARIA

Miron Czernienko, Wiatr od dzikiego Zachodu czyli krótki kurs historii kina polskiego na ekranach radzieckich.