Kwartalnik Filmowy 15-16 (1996): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Misty Roxy (dyskusja | edycje) (Nowa strona: Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1996<br /> ---- [[Image:Kwartalnik_filmowy_15-16_96.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 15-16/19...) |
Misty Roxy (dyskusja | edycje) |
||
Linia 34: | Linia 34: | ||
<br/> | <br/> | ||
<b>Jean-Luc Douin,</b> <i>Wajda, czyli polski los </i><br/> | <b>Jean-Luc Douin,</b> <i>Wajda, czyli polski los </i><br/> | ||
− | <b>Philippe Parrain,</b><i> Spazmy agonii: „Kanał” i „Popiół i | + | <b>Philippe Parrain,</b><i> Spazmy agonii: „Kanał” i „Popiół i diament”, czyli powrót ekspresjonizmu </i><br/> |
<b>Philippe Haudiquet,</b> <i>„Lotna”: kiedy film staje się malarstwem i ruchem </i><br/> | <b>Philippe Haudiquet,</b> <i>„Lotna”: kiedy film staje się malarstwem i ruchem </i><br/> | ||
<b>René Prédal,</b><i> „Lotna”, czyli bolesny obraz przemiany </i><br/> | <b>René Prédal,</b><i> „Lotna”, czyli bolesny obraz przemiany </i><br/> |
Aktualna wersja na dzień 21:06, 8 kwi 2010
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1996
Andrzej Wajda, Moje notatki z historii
Tadeusz Miczka, Andrzeja Wajdy powinności wobec widza
Bolesław Michałek, Jak powstawał „Człowiek z żelaza”
BOJĄ SIĘ ZASNĄĆ. NIEZNANE KSIĄŻKI O WAJDZIE
WOKÓŁ DANTONA:
Maria Janion, Znajdźcie ten punkt, gdzie zaczął się błąd
Dyskusja
WOKÓŁ MIŁOŚCI W NIEMCZECH:
Maria Janion, Podglądanie i zapatrzenie
Dyskusja
ZAGRANICZNE FILMY WAJDY
Bogusław Dopart, Uczestnictwo bez granic
Stanisław F. Ozimek, Filmy źle obecne – „Miłość w Niemczech”
INSPIRACJE MALARSKIE
Dariusz Chyb, Inspiracje malarskie w filmach Andrzeja Wajdy: „Pokolenie” (144), „Kanał”(150), „Lotna”(155), „Popiół i diament” (167), „Popioły” (173)
W OCZACH FRANCUZÓW
Jean-Luc Douin, Wajda, czyli polski los
Philippe Parrain, Spazmy agonii: „Kanał” i „Popiół i diament”, czyli powrót ekspresjonizmu
Philippe Haudiquet, „Lotna”: kiedy film staje się malarstwem i ruchem
René Prédal, „Lotna”, czyli bolesny obraz przemiany
Jacques Belmans, Od „Pokolenia” do „Miłości dwudziestolatków”, czyli kronikarz straconego pokolenia
René Prédal, Łączenie przeciwieństw – najważniejsza figura stylistyczna wajdowskiej architektury filmowej
Jean-Louis Manceau, „Niewinni czarodzieje”, czyli tragedia złudzeń
Barthélemy Amengual, Demaskowanie mitologii
Z PERSPEKTYWY WŁOCH
Giandomenico Curi, Wszystko na sprzedaż
Z PERSPEKTYWY KANADY
Janina Falkowska, Kino polityczne Andrzeja Wajdy: „Człowiek z marmuru”, „Człowiek z żelaza”, „Danton”
Z PERSPEKTYWY JAPONII
Rozmowa z Henrykiem Lipszycem - Ambasadorem RP w Japonii w latach 1991-1996
INTELEKTUALIŚCI JAPOŃSCY O WAJDZIE
Aiko Miyawaki, Wspomnienie bez początku i końca
Arata Isozaki, On mnie nauczył, co znaczy wytrwałość i wola
Etsuko Takano, Spotkanie z Panem Wajdą
Tamasaburo Bando, Precyzyjny i estetyczny świat Wajdy
Go Kato, Warszawskie spotkanie
Hotsuki Ozaki, Filmowy świat Andrzeja Wajdy
Kyushiro Kusakabe, Japończycy kochają Polskę i Wajdę
Kohei Oguri, Dzieła Wajdy należą do świata
Masato Hara, Andrzej Wajda i ja
Akira Matsuzaki, Zbiórka pieniędzy na ulicach Tokio
TEATR
Maria Prussak, Wajda wierny Wyspiańskiemu
Andrzej Wajda, Jan Nowicki, Wojciech Pszoniak, Jerzy Stuhr, Jerzy Radziwiłowicz, Dotknięcie Dostojewskiego (oprac. na podstawie ścieżki dźwiękowej filmu Dotknięcie Dostojewskiego Ireneusza Englera)
Krystyna Duniec, Teatr wielkiej psychologii....Współczesna literatura zachodnia w teatrze Wajdy
VARIA
Sir John Gielgud, Z warszawskiego dziennika... Warszawa, czerwiec 1979
BIBLIOGRAFIA
FILMOGRAFIA