Didaskalia 96 (2010): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Nowa strona: Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2010<br /> ---- okładka numeru<br /> 96/2010) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
---- | ---- | ||
[[Image:Didaskalia_96_10.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 96/2010]] | [[Image:Didaskalia_96_10.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 96/2010]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''persona''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Maryla Zielińska | ||
+ | |||
+ | narodziny i śmierć postaci | ||
+ | |||
+ | Teatr Dramatyczny w Warszawie: Persona. Ciało Simone, reż. Krystian Lupa | ||
+ | |||
+ | |||
+ | postać musi się zainstalować | ||
+ | |||
+ | z Małgorzatą Braunek rozmawia Julia Kluzowicz | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Marcin Kościelniak | ||
+ | |||
+ | obszary negocjacji. factory 2; persona. marilyn; persona. ciało simone | ||
+ | |||
+ | |||
+ | widzowie do zmiany | ||
+ | |||
+ | z Leszkiem Kolankiewiczem rozmawia Monika Kwaśniewska | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Anna Zalewska-Uberman | ||
+ | |||
+ | słownik krystiana lupy. perspektywa reżysera | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | '''witkacy. transhumancja''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | trupy, automaty, potwory | ||
+ | |||
+ | rozmawiają Paweł Dybel i Łucja Iwanczewska | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Łucja Iwanczewska | ||
+ | |||
+ | z niej i przeciw niej – matki wyobraźni witkacego i sade’a | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Andrzej Leder | ||
+ | |||
+ | szewcy: wy-łonienie podmiotu cynizmu | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Ewa Domańska | ||
+ | |||
+ | transhumanacja jako transhumancja, czyli przepędzanie prochów witkacego | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Monika Bakke | ||
+ | |||
+ | posthumanistyczne rekonfiguracje ciał | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''żmijewski''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | demokracje | ||
+ | |||
+ | z Arturem Żmijewskim rozmawia Piotr Kosiewski | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Karol Sienkiewicz | ||
+ | |||
+ | artur żmijewski w poszukiwaniu nagiego życia | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''libera''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | artysta nie wie wszystkiego ani o sobie, ani o swojej pracy | ||
+ | |||
+ | ze Zbigniewem Liberą rozmawia Piotr Kosiewski | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Katarzyna Fazan | ||
+ | |||
+ | artysta (nie) musi (się) tłumaczyć. zbigniew libera ze schizmą w tle | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''tramwaj''' | ||
+ | |||
+ | Georges Banu | ||
+ | |||
+ | elegia i horyzont | ||
+ | |||
+ | Odéon-Théâtre de l’Europe w Paryżu i Nowy Teatr w Warszawie: Tramwaj, reż. Krzysztof Warlikowski | ||
+ | |||
+ | |||
+ | na polach elizejskich | ||
+ | |||
+ | z Piotrem Gruszczyńskim rozmawia Renata Derejczyk | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''opera''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Tadeusz Kornaś | ||
+ | |||
+ | kantata polska | ||
+ | |||
+ | Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Oresteia, reż. Michał Zadara | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Joanna Targoń | ||
+ | |||
+ | violetta von teese | ||
+ | |||
+ | Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Traviata, reż. Mariusz Treliński | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''repertuar''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Monika Kwaśniewska | ||
+ | |||
+ | matki, żony, rzeźniczki i świnie | ||
+ | |||
+ | Teatr Współczesny w Szczecinie: Migrena, reż. Anna Augustynowicz | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Żelisław Żelisławski | ||
+ | |||
+ | w pułapce obrazu | ||
+ | |||
+ | Teatr Polski w Bydgoszczy: Babel, reż. Maja Kleczewska | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Monika Żółkoś | ||
+ | |||
+ | słowacki w teatrze wyobraźni | ||
+ | |||
+ | Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni: Fantazy, reż. Piotr Cieplak | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Paweł Schreiber | ||
+ | |||
+ | słowacki w kawałkach | ||
+ | |||
+ | Teatr Polski w Bydgoszczy: Słowacki. 5 dramatów. Rekonstrukcja historyczna, reż. Paweł Wodziński | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | '''zagranica''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Joanna Walaszek | ||
+ | |||
+ | przeciw naszym własnym słabościom | ||
+ | |||
+ | C.I.C.T./ Théâtre Bouffes du Nord, Paris, barbicanbite10, London, | ||
+ | Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław: 11 and 12, reż. Peter Brook | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Thomas Irmer | ||
+ | |||
+ | eksplodująca scena | ||
+ | |||
+ | Thalia Theater w Hamburgu: Po próbie, reż. Luk Perceval | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Renata Derejczyk | ||
+ | |||
+ | itaka, hades, all inclusive | ||
+ | |||
+ | Odyssee Europa, RUHR.2010 | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Friederike Felbeck | ||
+ | |||
+ | w sam środek mitu | ||
+ | |||
+ | Schauspiel Essen: Areteia, reż. Grzegorz Jarzyna; Düsseldorfer Schauspielhaus: | ||
+ | Shoot/Get Treasure/Repeat, reż. Jan Klata | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''historie teatru''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Jan Michalik | ||
+ | |||
+ | gawęda o szkole krakowskiej | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Krystyna Duniec, Joanna Krakowska | ||
+ | |||
+ | historia teatru polskiego. vademecum zdrowia i urody | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Agnieszka Marszałek | ||
+ | |||
+ | skromne racje montmorency’ego | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Grzegorz Niziołek | ||
+ | |||
+ | kantor i „żydzi | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''teatr w książkach''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Agnieszka Jakimiak | ||
+ | |||
+ | teatralność w przemianie | ||
+ | |||
+ | Samuel Weber, Teatralność jako medium | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Jarosław Wójtowicz | ||
+ | |||
+ | pochwała błędu | ||
+ | |||
+ | Jan Balbierz, Nowy kosmos. Strindberg, nauka i znaki | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Agnieszka Marszałek | ||
+ | |||
+ | próby z ostateczności | ||
+ | |||
+ | Katarzyna Fazan, Projekty intymnego teatru śmierci. Wyspiański, Leśmian, Kantor | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Joanna Jopek | ||
+ | |||
+ | nie idee rzeczy, ale sama rzecz | ||
+ | |||
+ | Ewa Krakowska, Szkice z pamięci | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | '''noty o książkach''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Spisy treści 2010]] |
Aktualna wersja na dzień 10:57, 9 maj 2010
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2010
persona
Maryla Zielińska
narodziny i śmierć postaci
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Persona. Ciało Simone, reż. Krystian Lupa
postać musi się zainstalować
z Małgorzatą Braunek rozmawia Julia Kluzowicz
Marcin Kościelniak
obszary negocjacji. factory 2; persona. marilyn; persona. ciało simone
widzowie do zmiany
z Leszkiem Kolankiewiczem rozmawia Monika Kwaśniewska
Anna Zalewska-Uberman
słownik krystiana lupy. perspektywa reżysera
witkacy. transhumancja
trupy, automaty, potwory
rozmawiają Paweł Dybel i Łucja Iwanczewska
Łucja Iwanczewska
z niej i przeciw niej – matki wyobraźni witkacego i sade’a
Andrzej Leder
szewcy: wy-łonienie podmiotu cynizmu
Ewa Domańska
transhumanacja jako transhumancja, czyli przepędzanie prochów witkacego
Monika Bakke
posthumanistyczne rekonfiguracje ciał
żmijewski
demokracje
z Arturem Żmijewskim rozmawia Piotr Kosiewski
Karol Sienkiewicz
artur żmijewski w poszukiwaniu nagiego życia
libera
artysta nie wie wszystkiego ani o sobie, ani o swojej pracy
ze Zbigniewem Liberą rozmawia Piotr Kosiewski
Katarzyna Fazan
artysta (nie) musi (się) tłumaczyć. zbigniew libera ze schizmą w tle
tramwaj
Georges Banu
elegia i horyzont
Odéon-Théâtre de l’Europe w Paryżu i Nowy Teatr w Warszawie: Tramwaj, reż. Krzysztof Warlikowski
na polach elizejskich
z Piotrem Gruszczyńskim rozmawia Renata Derejczyk
opera
Tadeusz Kornaś
kantata polska
Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Oresteia, reż. Michał Zadara
Joanna Targoń
violetta von teese
Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Traviata, reż. Mariusz Treliński
repertuar
Monika Kwaśniewska
matki, żony, rzeźniczki i świnie
Teatr Współczesny w Szczecinie: Migrena, reż. Anna Augustynowicz
Żelisław Żelisławski
w pułapce obrazu
Teatr Polski w Bydgoszczy: Babel, reż. Maja Kleczewska
Monika Żółkoś
słowacki w teatrze wyobraźni
Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni: Fantazy, reż. Piotr Cieplak
Paweł Schreiber
słowacki w kawałkach
Teatr Polski w Bydgoszczy: Słowacki. 5 dramatów. Rekonstrukcja historyczna, reż. Paweł Wodziński
zagranica
Joanna Walaszek
przeciw naszym własnym słabościom
C.I.C.T./ Théâtre Bouffes du Nord, Paris, barbicanbite10, London, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław: 11 and 12, reż. Peter Brook
Thomas Irmer
eksplodująca scena
Thalia Theater w Hamburgu: Po próbie, reż. Luk Perceval
Renata Derejczyk
itaka, hades, all inclusive
Odyssee Europa, RUHR.2010
Friederike Felbeck
w sam środek mitu
Schauspiel Essen: Areteia, reż. Grzegorz Jarzyna; Düsseldorfer Schauspielhaus: Shoot/Get Treasure/Repeat, reż. Jan Klata
historie teatru
Jan Michalik
gawęda o szkole krakowskiej
Krystyna Duniec, Joanna Krakowska
historia teatru polskiego. vademecum zdrowia i urody
Agnieszka Marszałek
skromne racje montmorency’ego
Grzegorz Niziołek
kantor i „żydzi
teatr w książkach
Agnieszka Jakimiak
teatralność w przemianie
Samuel Weber, Teatralność jako medium
Jarosław Wójtowicz
pochwała błędu
Jan Balbierz, Nowy kosmos. Strindberg, nauka i znaki
Agnieszka Marszałek
próby z ostateczności
Katarzyna Fazan, Projekty intymnego teatru śmierci. Wyspiański, Leśmian, Kantor
Joanna Jopek
nie idee rzeczy, ale sama rzecz
Ewa Krakowska, Szkice z pamięci
noty o książkach