Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 71-72 (2010): Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

 
Linia 1: Linia 1:
 
Przejdź do [[Kwartalnik Filmowy]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2010|Spisy treści 2010]]<br />
 
Przejdź do [[Kwartalnik Filmowy]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2010|Spisy treści 2010]]<br />
[[Image:Kwartalnik Filmowy 71-72 2010.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 71-72 2011 ]]
+
[[Image:Kwartalnik Filmowy 71-72 2010.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 71-72 2010]]
 
+
  
  
 
'''NARRACJA W FILMIE'''
 
'''NARRACJA W FILMIE'''
 
 
  
 
'''Z TEORII NARRACJI'''
 
'''Z TEORII NARRACJI'''
  
Narracja parametryczna
+
Narracja parametryczna<br />
 
DAVID BORDWELL
 
DAVID BORDWELL
  
Teoria opowiadania Ricka Aitmana
+
Teoria opowiadania Ricka Aitmana<br />
 
ALICJA HELMAN
 
ALICJA HELMAN
  
Narrator niewiarygodny w filmie fabularnym
+
Narrator niewiarygodny w filmie fabularnym<br />
 
JACEK OSTASZEWSKI
 
JACEK OSTASZEWSKI
  
Między słowem a obrazem. Dyskurs eseju filmowego
+
Między słowem a obrazem. Dyskurs eseju filmowego<br />
BARTOSZ ZAJAC
+
BARTOSZ ZAJĄC
 
+
  
 
'''REAKTYWACJE'''
 
'''REAKTYWACJE'''
  
Czarny kryminał i nieklasyczna narracja.
+
Czarny kryminał i nieklasyczna narracja.<br />
Wielki sen Howarda Hawksa, Zegnaj laleczko Edwarda Dmytryka
+
Wielki sen Howarda Hawksa, Zegnaj laleczko Edwarda Dmytryka i Tajemnica jeziora Roberta Montgomery'ego<br />
i Tajemnica jeziora Roberta Montgomery'ego
+
PATRYCJA WŁODEK
PATRYCJA WLODEK
+
  
Życie i śmierć.
+
Życie i śmierć.<br />
 
Moderate cantabile. Film Petera Brooka po półwieczu
 
Moderate cantabile. Film Petera Brooka po półwieczu
 
KRZYSZTOF LIPKA
 
KRZYSZTOF LIPKA
  
0 narracji Eroiki. Nowa technika - nowy język
+
0 narracji Eroiki. Nowa technika - nowy język<br />
 
MAREK HENDRYKOWSKI
 
MAREK HENDRYKOWSKI
 
  
 
'''PODKŁADY PAMIĘCI'''
 
'''PODKŁADY PAMIĘCI'''
  
Czasowe warstwy narracji.
+
Czasowe warstwy narracji.<br />
Sanatorium pod Klepsydrą Wojciecha Jerzego Hasa
+
Sanatorium pod Klepsydrą Wojciecha Jerzego Hasa<br />
 
MAŁGORZATA JAKUBOWSKA
 
MAŁGORZATA JAKUBOWSKA
  
Kod Zwierciadła
+
Kod Zwierciadła<br />
 
SEWERYN KUŚMIERCZYK
 
SEWERYN KUŚMIERCZYK
  
Piętno przeszłości albo tożsamość traumatyczna w Adoracji Atoma Egoyana
+
Piętno przeszłości albo tożsamość traumatyczna w Adoracji Atoma Egoyana<br />
 
KRZYSZTOF LOSKA
 
KRZYSZTOF LOSKA
 
  
 
'''ZAGADKI NARRACJI'''
 
'''ZAGADKI NARRACJI'''
  
Elipsa w narracji literackiej i filmowej (Piknik pod Wiszącą Skałą)
+
Elipsa w narracji literackiej i filmowej (Piknik pod Wiszącą Skałą)<br />
 
BRYGIDA PAWŁOWSKA-JĄDRZYK
 
BRYGIDA PAWŁOWSKA-JĄDRZYK
  
Interpretacja vv sukurs narracji.
+
Interpretacja vv sukurs narracji.<br />
Przypadek Mrocznego przedmiotu pożądania Luisa Bunuela
+
Przypadek Mrocznego przedmiotu pożądania Luisa Bunuela<br />
 
PIOTR JAKUBOWSKI
 
PIOTR JAKUBOWSKI
  
Let's Make a Meta-movie.
+
Let's Make a Meta-movie.<br />
Metalepsy i inne gry narracyjne Spike'a Jonze'a i Charliego Kaufmana
+
Metalepsy i inne gry narracyjne Spike'a Jonze'a i Charliego Kaufmana<br />
 
KATARZYNA STATKIEWICZ-ZAWADZKA
 
KATARZYNA STATKIEWICZ-ZAWADZKA
  
Scenarzysta i reżyser.
+
Scenarzysta i reżyser.<br />
Kaufman i Synekdocha, Nowy Jork
+
Kaufman i Synekdocha, Nowy Jork<br />
 
MONIKA FRANCZAK
 
MONIKA FRANCZAK
  
Doświadczyć wnętrza kina.
+
Doświadczyć wnętrza kina.<br />
Analiza narracyjna Inland Empire Davida Lyncha
+
Analiza narracyjna Inland Empire Davida Lyncha<br />
 
RAFAŁ SYSKA
 
RAFAŁ SYSKA
  
Narracja w deszczu.
+
Narracja w deszczu.<br />
0 Heavy Rain, przełomowej grze studia Quantic Dream
+
0 Heavy Rain, przełomowej grze studia Quantic Dream<br />
 
ANDRZEJ PITRUS
 
ANDRZEJ PITRUS
  
Linia 79: Linia 72:
 
'''VARIA - Z HISTORII KINA POLSKIEGO'''
 
'''VARIA - Z HISTORII KINA POLSKIEGO'''
  
Szczęśliwy filmowiec, czyli „Edison" znad Wisty
+
Szczęśliwy filmowiec, czyli „Edison” znad Wisty<br />
 
JOANNA STACEWICZ-PODLIPSKA
 
JOANNA STACEWICZ-PODLIPSKA
 
  
 
'''KRONIKA'''
 
'''KRONIKA'''
  
Raport o stanie polskiego filmoznawstwa
+
Raport o stanie polskiego filmoznawstwa<br />
 
TADEUSZ LUBELSKI
 
TADEUSZ LUBELSKI
  
Zmieniające się podmioty narracji etnograficznych. Sprawozdanie z festiwalu NAFA (2010)
+
Zmieniające się podmioty narracji etnograficznych. Sprawozdanie z festiwalu
 +
NAFA (2010)<br />
 
SŁAWOMIR SIKORA
 
SŁAWOMIR SIKORA
 
  
 
'''OKIEM I UCHEM'''
 
'''OKIEM I UCHEM'''
  
Patrick Bokanowski - enigma obrazów
+
Patrick Bokanowski - enigma obrazów<br />
 
MARCIN GIŻYCKI
 
MARCIN GIŻYCKI
 
  
 
'''KSIĄŻKI 0 FILMIE'''
 
'''KSIĄŻKI 0 FILMIE'''
  
Bilans pożytków i szkód, czyli o polskiej edycji Film Art An Introduction
+
Bilans pożytków i szkód, czyli o polskiej edycji Film Art An Introduction<br />
 
TOMASZ KŁYS
 
TOMASZ KŁYS
  
Polifoniczne Kino nieme
+
Polifoniczne Kino nieme<br />
 
MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK
 
MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK
  
Młodość i magia kina
+
Młodość i magia kina<br />
 
ALICJA HELMAN
 
ALICJA HELMAN
  
Sztuka interaktywna według Ryszarda Kluszczyńskiego
+
Sztuka interaktywna według Ryszarda Kluszczyńskiego<br />
 
ANDRZEJ PITRUS
 
ANDRZEJ PITRUS
 
  
 
'''NOTY O AUTORACH'''
 
'''NOTY O AUTORACH'''
Linia 118: Linia 108:
  
 
'''TABLE DES MATIERES'''
 
'''TABLE DES MATIERES'''
 
  
  
 
[[Kategoria:Spisy treści 2010]]
 
[[Kategoria:Spisy treści 2010]]

Aktualna wersja na dzień 17:26, 6 kwi 2011

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2010

okładka numeru
71-72 2010


NARRACJA W FILMIE

Z TEORII NARRACJI

Narracja parametryczna
DAVID BORDWELL

Teoria opowiadania Ricka Aitmana
ALICJA HELMAN

Narrator niewiarygodny w filmie fabularnym
JACEK OSTASZEWSKI

Między słowem a obrazem. Dyskurs eseju filmowego
BARTOSZ ZAJĄC

REAKTYWACJE

Czarny kryminał i nieklasyczna narracja.
Wielki sen Howarda Hawksa, Zegnaj laleczko Edwarda Dmytryka i Tajemnica jeziora Roberta Montgomery'ego
PATRYCJA WŁODEK

Życie i śmierć.
Moderate cantabile. Film Petera Brooka po półwieczu KRZYSZTOF LIPKA

0 narracji Eroiki. Nowa technika - nowy język
MAREK HENDRYKOWSKI

PODKŁADY PAMIĘCI

Czasowe warstwy narracji.
Sanatorium pod Klepsydrą Wojciecha Jerzego Hasa
MAŁGORZATA JAKUBOWSKA

Kod Zwierciadła
SEWERYN KUŚMIERCZYK

Piętno przeszłości albo tożsamość traumatyczna w Adoracji Atoma Egoyana
KRZYSZTOF LOSKA

ZAGADKI NARRACJI

Elipsa w narracji literackiej i filmowej (Piknik pod Wiszącą Skałą)
BRYGIDA PAWŁOWSKA-JĄDRZYK

Interpretacja vv sukurs narracji.
Przypadek Mrocznego przedmiotu pożądania Luisa Bunuela
PIOTR JAKUBOWSKI

Let's Make a Meta-movie.
Metalepsy i inne gry narracyjne Spike'a Jonze'a i Charliego Kaufmana
KATARZYNA STATKIEWICZ-ZAWADZKA

Scenarzysta i reżyser.
Kaufman i Synekdocha, Nowy Jork
MONIKA FRANCZAK

Doświadczyć wnętrza kina.
Analiza narracyjna Inland Empire Davida Lyncha
RAFAŁ SYSKA

Narracja w deszczu.
0 Heavy Rain, przełomowej grze studia Quantic Dream
ANDRZEJ PITRUS


VARIA - Z HISTORII KINA POLSKIEGO

Szczęśliwy filmowiec, czyli „Edison” znad Wisty
JOANNA STACEWICZ-PODLIPSKA

KRONIKA

Raport o stanie polskiego filmoznawstwa
TADEUSZ LUBELSKI

Zmieniające się podmioty narracji etnograficznych. Sprawozdanie z festiwalu NAFA (2010)
SŁAWOMIR SIKORA

OKIEM I UCHEM

Patrick Bokanowski - enigma obrazów
MARCIN GIŻYCKI

KSIĄŻKI 0 FILMIE

Bilans pożytków i szkód, czyli o polskiej edycji Film Art An Introduction
TOMASZ KŁYS

Polifoniczne Kino nieme
MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK

Młodość i magia kina
ALICJA HELMAN

Sztuka interaktywna według Ryszarda Kluszczyńskiego
ANDRZEJ PITRUS

NOTY O AUTORACH

SUMMARY

TABLE DES MATIERES