Kwartalnik Filmowy 71-72 (2010): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[Kwartalnik Filmowy]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2010|Spisy treści 2010]]<br /> | Przejdź do [[Kwartalnik Filmowy]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2010|Spisy treści 2010]]<br /> | ||
− | [[Image:Kwartalnik Filmowy 71-72 2010.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 71-72 | + | [[Image:Kwartalnik Filmowy 71-72 2010.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 71-72 2010]] |
− | + | ||
'''NARRACJA W FILMIE''' | '''NARRACJA W FILMIE''' | ||
− | |||
− | |||
'''Z TEORII NARRACJI''' | '''Z TEORII NARRACJI''' | ||
− | Narracja parametryczna | + | Narracja parametryczna<br /> |
DAVID BORDWELL | DAVID BORDWELL | ||
− | Teoria opowiadania Ricka Aitmana | + | Teoria opowiadania Ricka Aitmana<br /> |
ALICJA HELMAN | ALICJA HELMAN | ||
− | Narrator niewiarygodny w filmie fabularnym | + | Narrator niewiarygodny w filmie fabularnym<br /> |
JACEK OSTASZEWSKI | JACEK OSTASZEWSKI | ||
− | Między słowem a obrazem. Dyskurs eseju filmowego | + | Między słowem a obrazem. Dyskurs eseju filmowego<br /> |
− | BARTOSZ | + | BARTOSZ ZAJĄC |
− | + | ||
'''REAKTYWACJE''' | '''REAKTYWACJE''' | ||
− | Czarny kryminał i nieklasyczna narracja. | + | Czarny kryminał i nieklasyczna narracja.<br /> |
− | Wielki sen Howarda Hawksa, Zegnaj laleczko Edwarda Dmytryka | + | Wielki sen Howarda Hawksa, Zegnaj laleczko Edwarda Dmytryka i Tajemnica jeziora Roberta Montgomery'ego<br /> |
− | i Tajemnica jeziora Roberta Montgomery'ego | + | PATRYCJA WŁODEK |
− | PATRYCJA | + | |
− | Życie i śmierć. | + | Życie i śmierć.<br /> |
Moderate cantabile. Film Petera Brooka po półwieczu | Moderate cantabile. Film Petera Brooka po półwieczu | ||
KRZYSZTOF LIPKA | KRZYSZTOF LIPKA | ||
− | 0 narracji Eroiki. Nowa technika - nowy język | + | 0 narracji Eroiki. Nowa technika - nowy język<br /> |
MAREK HENDRYKOWSKI | MAREK HENDRYKOWSKI | ||
− | |||
'''PODKŁADY PAMIĘCI''' | '''PODKŁADY PAMIĘCI''' | ||
− | Czasowe warstwy narracji. | + | Czasowe warstwy narracji.<br /> |
− | Sanatorium pod Klepsydrą Wojciecha Jerzego Hasa | + | Sanatorium pod Klepsydrą Wojciecha Jerzego Hasa<br /> |
MAŁGORZATA JAKUBOWSKA | MAŁGORZATA JAKUBOWSKA | ||
− | Kod Zwierciadła | + | Kod Zwierciadła<br /> |
SEWERYN KUŚMIERCZYK | SEWERYN KUŚMIERCZYK | ||
− | Piętno przeszłości albo tożsamość traumatyczna w Adoracji Atoma Egoyana | + | Piętno przeszłości albo tożsamość traumatyczna w Adoracji Atoma Egoyana<br /> |
KRZYSZTOF LOSKA | KRZYSZTOF LOSKA | ||
− | |||
'''ZAGADKI NARRACJI''' | '''ZAGADKI NARRACJI''' | ||
− | Elipsa w narracji literackiej i filmowej (Piknik pod Wiszącą Skałą) | + | Elipsa w narracji literackiej i filmowej (Piknik pod Wiszącą Skałą)<br /> |
BRYGIDA PAWŁOWSKA-JĄDRZYK | BRYGIDA PAWŁOWSKA-JĄDRZYK | ||
− | Interpretacja vv sukurs narracji. | + | Interpretacja vv sukurs narracji.<br /> |
− | Przypadek Mrocznego przedmiotu pożądania Luisa Bunuela | + | Przypadek Mrocznego przedmiotu pożądania Luisa Bunuela<br /> |
PIOTR JAKUBOWSKI | PIOTR JAKUBOWSKI | ||
− | Let's Make a Meta-movie. | + | Let's Make a Meta-movie.<br /> |
− | Metalepsy i inne gry narracyjne Spike'a Jonze'a i Charliego Kaufmana | + | Metalepsy i inne gry narracyjne Spike'a Jonze'a i Charliego Kaufmana<br /> |
KATARZYNA STATKIEWICZ-ZAWADZKA | KATARZYNA STATKIEWICZ-ZAWADZKA | ||
− | Scenarzysta i reżyser. | + | Scenarzysta i reżyser.<br /> |
− | Kaufman i Synekdocha, Nowy Jork | + | Kaufman i Synekdocha, Nowy Jork<br /> |
MONIKA FRANCZAK | MONIKA FRANCZAK | ||
− | Doświadczyć wnętrza kina. | + | Doświadczyć wnętrza kina.<br /> |
− | Analiza narracyjna Inland Empire Davida Lyncha | + | Analiza narracyjna Inland Empire Davida Lyncha<br /> |
RAFAŁ SYSKA | RAFAŁ SYSKA | ||
− | Narracja w deszczu. | + | Narracja w deszczu.<br /> |
− | 0 Heavy Rain, przełomowej grze studia Quantic Dream | + | 0 Heavy Rain, przełomowej grze studia Quantic Dream<br /> |
ANDRZEJ PITRUS | ANDRZEJ PITRUS | ||
Linia 79: | Linia 72: | ||
'''VARIA - Z HISTORII KINA POLSKIEGO''' | '''VARIA - Z HISTORII KINA POLSKIEGO''' | ||
− | Szczęśliwy filmowiec, czyli | + | Szczęśliwy filmowiec, czyli „Edison” znad Wisty<br /> |
JOANNA STACEWICZ-PODLIPSKA | JOANNA STACEWICZ-PODLIPSKA | ||
− | |||
'''KRONIKA''' | '''KRONIKA''' | ||
− | Raport o stanie polskiego filmoznawstwa | + | Raport o stanie polskiego filmoznawstwa<br /> |
TADEUSZ LUBELSKI | TADEUSZ LUBELSKI | ||
− | Zmieniające się podmioty narracji etnograficznych. Sprawozdanie z festiwalu NAFA (2010) | + | Zmieniające się podmioty narracji etnograficznych. Sprawozdanie z festiwalu |
+ | NAFA (2010)<br /> | ||
SŁAWOMIR SIKORA | SŁAWOMIR SIKORA | ||
− | |||
'''OKIEM I UCHEM''' | '''OKIEM I UCHEM''' | ||
− | Patrick Bokanowski - enigma obrazów | + | Patrick Bokanowski - enigma obrazów<br /> |
MARCIN GIŻYCKI | MARCIN GIŻYCKI | ||
− | |||
'''KSIĄŻKI 0 FILMIE''' | '''KSIĄŻKI 0 FILMIE''' | ||
− | Bilans pożytków i szkód, czyli o polskiej edycji Film Art An Introduction | + | Bilans pożytków i szkód, czyli o polskiej edycji Film Art An Introduction<br /> |
TOMASZ KŁYS | TOMASZ KŁYS | ||
− | Polifoniczne Kino nieme | + | Polifoniczne Kino nieme<br /> |
MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK | MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK | ||
− | Młodość i magia kina | + | Młodość i magia kina<br /> |
ALICJA HELMAN | ALICJA HELMAN | ||
− | Sztuka interaktywna według Ryszarda Kluszczyńskiego | + | Sztuka interaktywna według Ryszarda Kluszczyńskiego<br /> |
ANDRZEJ PITRUS | ANDRZEJ PITRUS | ||
− | |||
'''NOTY O AUTORACH''' | '''NOTY O AUTORACH''' | ||
Linia 118: | Linia 108: | ||
'''TABLE DES MATIERES''' | '''TABLE DES MATIERES''' | ||
− | |||
[[Kategoria:Spisy treści 2010]] | [[Kategoria:Spisy treści 2010]] |
Aktualna wersja na dzień 17:26, 6 kwi 2011
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2010
NARRACJA W FILMIE
Z TEORII NARRACJI
Narracja parametryczna
DAVID BORDWELL
Teoria opowiadania Ricka Aitmana
ALICJA HELMAN
Narrator niewiarygodny w filmie fabularnym
JACEK OSTASZEWSKI
Między słowem a obrazem. Dyskurs eseju filmowego
BARTOSZ ZAJĄC
REAKTYWACJE
Czarny kryminał i nieklasyczna narracja.
Wielki sen Howarda Hawksa, Zegnaj laleczko Edwarda Dmytryka i Tajemnica jeziora Roberta Montgomery'ego
PATRYCJA WŁODEK
Życie i śmierć.
Moderate cantabile. Film Petera Brooka po półwieczu
KRZYSZTOF LIPKA
0 narracji Eroiki. Nowa technika - nowy język
MAREK HENDRYKOWSKI
PODKŁADY PAMIĘCI
Czasowe warstwy narracji.
Sanatorium pod Klepsydrą Wojciecha Jerzego Hasa
MAŁGORZATA JAKUBOWSKA
Kod Zwierciadła
SEWERYN KUŚMIERCZYK
Piętno przeszłości albo tożsamość traumatyczna w Adoracji Atoma Egoyana
KRZYSZTOF LOSKA
ZAGADKI NARRACJI
Elipsa w narracji literackiej i filmowej (Piknik pod Wiszącą Skałą)
BRYGIDA PAWŁOWSKA-JĄDRZYK
Interpretacja vv sukurs narracji.
Przypadek Mrocznego przedmiotu pożądania Luisa Bunuela
PIOTR JAKUBOWSKI
Let's Make a Meta-movie.
Metalepsy i inne gry narracyjne Spike'a Jonze'a i Charliego Kaufmana
KATARZYNA STATKIEWICZ-ZAWADZKA
Scenarzysta i reżyser.
Kaufman i Synekdocha, Nowy Jork
MONIKA FRANCZAK
Doświadczyć wnętrza kina.
Analiza narracyjna Inland Empire Davida Lyncha
RAFAŁ SYSKA
Narracja w deszczu.
0 Heavy Rain, przełomowej grze studia Quantic Dream
ANDRZEJ PITRUS
VARIA - Z HISTORII KINA POLSKIEGO
Szczęśliwy filmowiec, czyli „Edison” znad Wisty
JOANNA STACEWICZ-PODLIPSKA
KRONIKA
Raport o stanie polskiego filmoznawstwa
TADEUSZ LUBELSKI
Zmieniające się podmioty narracji etnograficznych. Sprawozdanie z festiwalu
NAFA (2010)
SŁAWOMIR SIKORA
OKIEM I UCHEM
Patrick Bokanowski - enigma obrazów
MARCIN GIŻYCKI
KSIĄŻKI 0 FILMIE
Bilans pożytków i szkód, czyli o polskiej edycji Film Art An Introduction
TOMASZ KŁYS
Polifoniczne Kino nieme
MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK
Młodość i magia kina
ALICJA HELMAN
Sztuka interaktywna według Ryszarda Kluszczyńskiego
ANDRZEJ PITRUS
NOTY O AUTORACH
SUMMARY
TABLE DES MATIERES