Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Sztuka i Filozofia 37/2010: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Od redakcji Perspektywy Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki Cheryl Foster: Bezinteresowność i pogarda a recepcja głównych koncepcji Berleanta Che...”)
 
Linia 1: Linia 1:
 
Od redakcji
 
Od redakcji
Perspektywy
+
 
 +
=Perspektywy=
 +
 
 
Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki
 
Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki
 +
 
Cheryl Foster: Bezinteresowność i pogarda a recepcja głównych koncepcji Berleanta
 
Cheryl Foster: Bezinteresowność i pogarda a recepcja głównych koncepcji Berleanta
 +
 
Cheng Xiangzhan: Estetyka środowiskowa a estetyka ekologiczna: wpływ Arnolda Berleanta na estetykę ekologiczną w Chinach
 
Cheng Xiangzhan: Estetyka środowiskowa a estetyka ekologiczna: wpływ Arnolda Berleanta na estetykę ekologiczną w Chinach
 +
 
Krystyna Wilkoszewska: Arnolda Berleanta projekt estetyki postkantowskiej
 
Krystyna Wilkoszewska: Arnolda Berleanta projekt estetyki postkantowskiej
 +
 
Crispin Sartwell: Otwarcie Berleanta
 
Crispin Sartwell: Otwarcie Berleanta
 +
 
Arnold Berleant: Notatka na temat ontologii
 
Arnold Berleant: Notatka na temat ontologii
Wędrówki
+
 
 +
=Wędrówki=
 +
 
 
Arnold Berleant: Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki
 
Arnold Berleant: Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki
 +
 
Yuriko Saito: Rola estetyki w kształtowaniu świata
 
Yuriko Saito: Rola estetyki w kształtowaniu świata
 +
 
Mara Miller: Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo
 
Mara Miller: Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo
Ucieleśnienia
+
 
 +
=Ucieleśnienia=
 +
 
 
Arnold Berleant: O czym milczą tytuły
 
Arnold Berleant: O czym milczą tytuły
 +
 
Alicja Kuczyńska: Falowanie materii w sztuce. Brancusi
 
Alicja Kuczyńska: Falowanie materii w sztuce. Brancusi
 +
 
Lilianna Bieszczad: „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej?
 
Lilianna Bieszczad: „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej?
Recenzje i sprawozdania
+
 
 +
==Recenzje i sprawozdania==
 +
 
 
Anna Chęćka Gotkowicz: Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta
 
Anna Chęćka Gotkowicz: Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta
 +
 
Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma non troppo
 
Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma non troppo
 +
 
Noty o autorach
 
Noty o autorach
 +
 
Informacje dla autorów
 
Informacje dla autorów
 
   
 
   
Table of contents
+
==== Table of contents ====
 +
 
 
Editorial
 
Editorial
Perspectives
+
 
 +
=Perspectives=
 +
 
 
Arnold Berleant: Sensibility: The Growth of an Aesthetic
 
Arnold Berleant: Sensibility: The Growth of an Aesthetic
 +
 
Cheryl Foster: Disinterestedness, Disdain and the Reception of Berleant’s Major Ideas
 
Cheryl Foster: Disinterestedness, Disdain and the Reception of Berleant’s Major Ideas
 +
 
Cheng Xiangzhan: Environmental Aesthetics and Ecological Aesthetics: Arnold Berleant’s Impact on Ecological Aesthetics in China
 
Cheng Xiangzhan: Environmental Aesthetics and Ecological Aesthetics: Arnold Berleant’s Impact on Ecological Aesthetics in China
 +
 
Krystyna Wilkoszewska: Arnold Berleant’s Project of Post-kantian Aesthetics
 
Krystyna Wilkoszewska: Arnold Berleant’s Project of Post-kantian Aesthetics
 +
 
Crispin Sartwell: Berleant’s Opening
 
Crispin Sartwell: Berleant’s Opening
 +
 
Arnold Berleant: A Note on Ontology
 
Arnold Berleant: A Note on Ontology
Peregrinations
+
 
 +
=Peregrinations=
 +
 
 
Arnold Berleant: Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics
 
Arnold Berleant: Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics
 +
 
Yuriko Saito: The Role of Aesthetics in World-Making
 
Yuriko Saito: The Role of Aesthetics in World-Making
 +
 
Mara Miller: Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo
 
Mara Miller: Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo
Embodiments
+
 
 +
=Embodiments=
 +
 
 
Arnold Berleant: What Titles Don’t Tell
 
Arnold Berleant: What Titles Don’t Tell
 +
 
Alicja Kuczyńska: Heave of Matter in Art. Brancusi
 
Alicja Kuczyńska: Heave of Matter in Art. Brancusi
 +
 
Lilianna Bieszczad: Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance?
 
Lilianna Bieszczad: Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance?
Reviews and reports
+
 
 +
==Reviews and reports==
 +
 
 
Anna Gotkowska-Chęćka: Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World
 
Anna Gotkowska-Chęćka: Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World
 +
 
Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma Non Troppo
 
Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma Non Troppo
 +
 
Authors‘ Information
 
Authors‘ Information
 +
 
Notes for Contributors
 
Notes for Contributors

Wersja z 20:45, 26 maj 2011

Od redakcji

Spis treści

Perspektywy

Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki

Cheryl Foster: Bezinteresowność i pogarda a recepcja głównych koncepcji Berleanta

Cheng Xiangzhan: Estetyka środowiskowa a estetyka ekologiczna: wpływ Arnolda Berleanta na estetykę ekologiczną w Chinach

Krystyna Wilkoszewska: Arnolda Berleanta projekt estetyki postkantowskiej

Crispin Sartwell: Otwarcie Berleanta

Arnold Berleant: Notatka na temat ontologii

Wędrówki

Arnold Berleant: Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki

Yuriko Saito: Rola estetyki w kształtowaniu świata

Mara Miller: Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo

Ucieleśnienia

Arnold Berleant: O czym milczą tytuły

Alicja Kuczyńska: Falowanie materii w sztuce. Brancusi

Lilianna Bieszczad: „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej?

Recenzje i sprawozdania

Anna Chęćka Gotkowicz: Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta

Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma non troppo

Noty o autorach

Informacje dla autorów

Table of contents

Editorial

Perspectives

Arnold Berleant: Sensibility: The Growth of an Aesthetic

Cheryl Foster: Disinterestedness, Disdain and the Reception of Berleant’s Major Ideas

Cheng Xiangzhan: Environmental Aesthetics and Ecological Aesthetics: Arnold Berleant’s Impact on Ecological Aesthetics in China

Krystyna Wilkoszewska: Arnold Berleant’s Project of Post-kantian Aesthetics

Crispin Sartwell: Berleant’s Opening

Arnold Berleant: A Note on Ontology

Peregrinations

Arnold Berleant: Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics

Yuriko Saito: The Role of Aesthetics in World-Making

Mara Miller: Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo

Embodiments

Arnold Berleant: What Titles Don’t Tell

Alicja Kuczyńska: Heave of Matter in Art. Brancusi

Lilianna Bieszczad: Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance?

Reviews and reports

Anna Gotkowska-Chęćka: Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World

Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma Non Troppo

Authors‘ Information

Notes for Contributors