Sztuka i Filozofia 37/2010: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Od redakcji Perspektywy Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki Cheryl Foster: Bezinteresowność i pogarda a recepcja głównych koncepcji Berleanta Che...”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Od redakcji | Od redakcji | ||
− | Perspektywy | + | |
+ | =Perspektywy= | ||
+ | |||
Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki | Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki | ||
+ | |||
Cheryl Foster: Bezinteresowność i pogarda a recepcja głównych koncepcji Berleanta | Cheryl Foster: Bezinteresowność i pogarda a recepcja głównych koncepcji Berleanta | ||
+ | |||
Cheng Xiangzhan: Estetyka środowiskowa a estetyka ekologiczna: wpływ Arnolda Berleanta na estetykę ekologiczną w Chinach | Cheng Xiangzhan: Estetyka środowiskowa a estetyka ekologiczna: wpływ Arnolda Berleanta na estetykę ekologiczną w Chinach | ||
+ | |||
Krystyna Wilkoszewska: Arnolda Berleanta projekt estetyki postkantowskiej | Krystyna Wilkoszewska: Arnolda Berleanta projekt estetyki postkantowskiej | ||
+ | |||
Crispin Sartwell: Otwarcie Berleanta | Crispin Sartwell: Otwarcie Berleanta | ||
+ | |||
Arnold Berleant: Notatka na temat ontologii | Arnold Berleant: Notatka na temat ontologii | ||
− | Wędrówki | + | |
+ | =Wędrówki= | ||
+ | |||
Arnold Berleant: Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki | Arnold Berleant: Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki | ||
+ | |||
Yuriko Saito: Rola estetyki w kształtowaniu świata | Yuriko Saito: Rola estetyki w kształtowaniu świata | ||
+ | |||
Mara Miller: Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo | Mara Miller: Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo | ||
− | Ucieleśnienia | + | |
+ | =Ucieleśnienia= | ||
+ | |||
Arnold Berleant: O czym milczą tytuły | Arnold Berleant: O czym milczą tytuły | ||
+ | |||
Alicja Kuczyńska: Falowanie materii w sztuce. Brancusi | Alicja Kuczyńska: Falowanie materii w sztuce. Brancusi | ||
+ | |||
Lilianna Bieszczad: „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej? | Lilianna Bieszczad: „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej? | ||
− | Recenzje i sprawozdania | + | |
+ | ==Recenzje i sprawozdania== | ||
+ | |||
Anna Chęćka Gotkowicz: Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta | Anna Chęćka Gotkowicz: Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta | ||
+ | |||
Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma non troppo | Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma non troppo | ||
+ | |||
Noty o autorach | Noty o autorach | ||
+ | |||
Informacje dla autorów | Informacje dla autorów | ||
− | Table of contents | + | ==== Table of contents ==== |
+ | |||
Editorial | Editorial | ||
− | Perspectives | + | |
+ | =Perspectives= | ||
+ | |||
Arnold Berleant: Sensibility: The Growth of an Aesthetic | Arnold Berleant: Sensibility: The Growth of an Aesthetic | ||
+ | |||
Cheryl Foster: Disinterestedness, Disdain and the Reception of Berleant’s Major Ideas | Cheryl Foster: Disinterestedness, Disdain and the Reception of Berleant’s Major Ideas | ||
+ | |||
Cheng Xiangzhan: Environmental Aesthetics and Ecological Aesthetics: Arnold Berleant’s Impact on Ecological Aesthetics in China | Cheng Xiangzhan: Environmental Aesthetics and Ecological Aesthetics: Arnold Berleant’s Impact on Ecological Aesthetics in China | ||
+ | |||
Krystyna Wilkoszewska: Arnold Berleant’s Project of Post-kantian Aesthetics | Krystyna Wilkoszewska: Arnold Berleant’s Project of Post-kantian Aesthetics | ||
+ | |||
Crispin Sartwell: Berleant’s Opening | Crispin Sartwell: Berleant’s Opening | ||
+ | |||
Arnold Berleant: A Note on Ontology | Arnold Berleant: A Note on Ontology | ||
− | Peregrinations | + | |
+ | =Peregrinations= | ||
+ | |||
Arnold Berleant: Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics | Arnold Berleant: Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics | ||
+ | |||
Yuriko Saito: The Role of Aesthetics in World-Making | Yuriko Saito: The Role of Aesthetics in World-Making | ||
+ | |||
Mara Miller: Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo | Mara Miller: Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo | ||
− | Embodiments | + | |
+ | =Embodiments= | ||
+ | |||
Arnold Berleant: What Titles Don’t Tell | Arnold Berleant: What Titles Don’t Tell | ||
+ | |||
Alicja Kuczyńska: Heave of Matter in Art. Brancusi | Alicja Kuczyńska: Heave of Matter in Art. Brancusi | ||
+ | |||
Lilianna Bieszczad: Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance? | Lilianna Bieszczad: Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance? | ||
− | Reviews and reports | + | |
+ | ==Reviews and reports== | ||
+ | |||
Anna Gotkowska-Chęćka: Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World | Anna Gotkowska-Chęćka: Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World | ||
+ | |||
Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma Non Troppo | Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma Non Troppo | ||
+ | |||
Authors‘ Information | Authors‘ Information | ||
+ | |||
Notes for Contributors | Notes for Contributors |
Wersja z 20:45, 26 maj 2011
Od redakcji
Spis treści |
Perspektywy
Arnold Berleant: Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki
Cheryl Foster: Bezinteresowność i pogarda a recepcja głównych koncepcji Berleanta
Cheng Xiangzhan: Estetyka środowiskowa a estetyka ekologiczna: wpływ Arnolda Berleanta na estetykę ekologiczną w Chinach
Krystyna Wilkoszewska: Arnolda Berleanta projekt estetyki postkantowskiej
Crispin Sartwell: Otwarcie Berleanta
Arnold Berleant: Notatka na temat ontologii
Wędrówki
Arnold Berleant: Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki
Yuriko Saito: Rola estetyki w kształtowaniu świata
Mara Miller: Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo
Ucieleśnienia
Arnold Berleant: O czym milczą tytuły
Alicja Kuczyńska: Falowanie materii w sztuce. Brancusi
Lilianna Bieszczad: „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej?
Recenzje i sprawozdania
Anna Chęćka Gotkowicz: Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta
Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma non troppo
Noty o autorach
Informacje dla autorów
Table of contents
Editorial
Perspectives
Arnold Berleant: Sensibility: The Growth of an Aesthetic
Cheryl Foster: Disinterestedness, Disdain and the Reception of Berleant’s Major Ideas
Cheng Xiangzhan: Environmental Aesthetics and Ecological Aesthetics: Arnold Berleant’s Impact on Ecological Aesthetics in China
Krystyna Wilkoszewska: Arnold Berleant’s Project of Post-kantian Aesthetics
Crispin Sartwell: Berleant’s Opening
Arnold Berleant: A Note on Ontology
Peregrinations
Arnold Berleant: Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics
Yuriko Saito: The Role of Aesthetics in World-Making
Mara Miller: Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo
Embodiments
Arnold Berleant: What Titles Don’t Tell
Alicja Kuczyńska: Heave of Matter in Art. Brancusi
Lilianna Bieszczad: Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance?
Reviews and reports
Anna Gotkowska-Chęćka: Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World
Bogna J. Obidzińska: Allegro. Ma Non Troppo
Authors‘ Information
Notes for Contributors