Sztuka i Filozofia 37/2010: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 7: | Linia 7: | ||
'''Perspektywy''' | '''Perspektywy''' | ||
− | Arnold Berleant | + | Arnold Berleant, Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki |
− | Cheryl Foster | + | Cheryl Foster, Bezinteresowność i pogarda a recepcja głównych koncepcji Berleanta |
− | Cheng Xiangzhan | + | Cheng Xiangzhan, Estetyka środowiskowa a estetyka ekologiczna: wpływ Arnolda Berleanta na estetykę ekologiczną w Chinach |
− | Krystyna Wilkoszewska | + | Krystyna Wilkoszewska, Arnolda Berleanta projekt estetyki postkantowskiej |
− | Crispin Sartwell | + | Crispin Sartwell, Otwarcie Berleanta |
− | Arnold Berleant | + | Arnold Berleant, Notatka na temat ontologii |
'''Wędrówki''' | '''Wędrówki''' | ||
− | Arnold Berleant | + | Arnold Berleant, Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki |
− | Yuriko Saito | + | Yuriko Saito, Rola estetyki w kształtowaniu świata |
− | Mara Miller | + | Mara Miller, Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo |
'''Ucieleśnienia''' | '''Ucieleśnienia''' | ||
− | Arnold Berleant | + | Arnold Berleant, O czym milczą tytuły |
− | Alicja Kuczyńska | + | Alicja Kuczyńska, Falowanie materii w sztuce. Brancusi |
− | Lilianna Bieszczad | + | Lilianna Bieszczad, „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej? |
'''Recenzje i sprawozdania''' | '''Recenzje i sprawozdania''' | ||
− | Anna Chęćka Gotkowicz | + | Anna Chęćka Gotkowicz, Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta |
− | Bogna J. Obidzińska | + | Bogna J. Obidzińska, Allegro. Ma non troppo |
Noty o autorach | Noty o autorach | ||
Linia 51: | Linia 51: | ||
'''Perspectives''' | '''Perspectives''' | ||
− | Arnold Berleant | + | Arnold Berleant, Sensibility: The Growth of an Aesthetic |
− | Cheryl Foster | + | Cheryl Foster, Disinterestedness, Disdain and the Reception of Berleant’s Major Ideas |
− | Cheng Xiangzhan | + | Cheng Xiangzhan, Environmental Aesthetics and Ecological Aesthetics: Arnold Berleant’s Impact on Ecological Aesthetics in China |
− | Krystyna Wilkoszewska | + | Krystyna Wilkoszewska, Arnold Berleant’s Project of Post-kantian Aesthetics |
− | Crispin Sartwell | + | Crispin Sartwell, Berleant’s Opening |
− | Arnold Berleant | + | Arnold Berleant, A Note on Ontology |
'''Peregrinations''' | '''Peregrinations''' | ||
− | Arnold Berleant | + | Arnold Berleant, Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics |
− | Yuriko Saito | + | Yuriko Saito, The Role of Aesthetics in World-Making |
− | Mara Miller | + | Mara Miller, Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo |
'''Embodiments''' | '''Embodiments''' | ||
− | Arnold Berleant | + | Arnold Berleant, What Titles Don’t Tell |
− | Alicja Kuczyńska | + | Alicja Kuczyńska, Heave of Matter in Art. Brancusi |
− | Lilianna Bieszczad | + | Lilianna Bieszczad, Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance? |
'''Reviews and reports''' | '''Reviews and reports''' | ||
− | Anna Gotkowska-Chęćka | + | Anna Gotkowska-Chęćka, Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World |
− | Bogna J. Obidzińska | + | Bogna J. Obidzińska, Allegro. Ma Non Troppo |
Authors‘ Information | Authors‘ Information |
Aktualna wersja na dzień 12:50, 28 maj 2011
Przejdź do Sztuka i Filozofia lub Spisy treści 2010
Od redakcji
Perspektywy
Arnold Berleant, Wrażliwość: wzrost pewnej estetyki
Cheryl Foster, Bezinteresowność i pogarda a recepcja głównych koncepcji Berleanta
Cheng Xiangzhan, Estetyka środowiskowa a estetyka ekologiczna: wpływ Arnolda Berleanta na estetykę ekologiczną w Chinach
Krystyna Wilkoszewska, Arnolda Berleanta projekt estetyki postkantowskiej
Crispin Sartwell, Otwarcie Berleanta
Arnold Berleant, Notatka na temat ontologii
Wędrówki
Arnold Berleant, Zajmujący Dewey: Spuścizna Deweyowskiej estetyki
Yuriko Saito, Rola estetyki w kształtowaniu świata
Mara Miller, Estetyka negatywna w sztuce, środowisku i życiu codziennym: teoria Arnolda Berleanta a powieści Kirino Natsuo
Ucieleśnienia
Arnold Berleant, O czym milczą tytuły
Alicja Kuczyńska, Falowanie materii w sztuce. Brancusi
Lilianna Bieszczad, „Ciało w ruchu” materią improwizacji tanecznej?
Recenzje i sprawozdania
Anna Chęćka Gotkowicz, Estetyczna transformacja świata w ujęciu Arnolda Berleanta
Bogna J. Obidzińska, Allegro. Ma non troppo
Noty o autorach
Informacje dla autorów
Table of contents
Editorial
Perspectives
Arnold Berleant, Sensibility: The Growth of an Aesthetic
Cheryl Foster, Disinterestedness, Disdain and the Reception of Berleant’s Major Ideas
Cheng Xiangzhan, Environmental Aesthetics and Ecological Aesthetics: Arnold Berleant’s Impact on Ecological Aesthetics in China
Krystyna Wilkoszewska, Arnold Berleant’s Project of Post-kantian Aesthetics
Crispin Sartwell, Berleant’s Opening
Arnold Berleant, A Note on Ontology
Peregrinations
Arnold Berleant, Engaging Dewey – The Legacy of Dewey’s Aesthetics
Yuriko Saito, The Role of Aesthetics in World-Making
Mara Miller, Negative Aesthetics in Art, Environment, and Everyday Life: Arnold Berleant‘s Theory and the Novels of Kirino Natsuo
Embodiments
Arnold Berleant, What Titles Don’t Tell
Alicja Kuczyńska, Heave of Matter in Art. Brancusi
Lilianna Bieszczad, Is Body in Motion Matter of Improvisation in Dance?
Reviews and reports
Anna Gotkowska-Chęćka, Arnold Berleant’s Aesthetic Transformation of the World
Bogna J. Obidzińska, Allegro. Ma Non Troppo
Authors‘ Information
Notes for Contributors