Teksty Drugie 4 (124) 2010: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Teksty Drugie lub Spisy treści 2010<br /> ---- [[Image:okladka_teksty_drugie_4_2010.jpg|thumb|160px|okładka nume...”) |
|||
Linia 8: | Linia 8: | ||
'''Wstęp'''<br /> | '''Wstęp'''<br /> | ||
Grzegorz GROCHOWSKI<br /> | Grzegorz GROCHOWSKI<br /> | ||
− | Literackie tworzenie | + | Literackie tworzenie rzeczywistości |
'''Szkice''' <br /> | '''Szkice''' <br /> | ||
− | Erazm | + | Erazm KUŹMA <br /> |
Sztuka w perspektywie operacyjnego konstruktywizmu Niklasa Luhmanna | Sztuka w perspektywie operacyjnego konstruktywizmu Niklasa Luhmanna | ||
Linia 22: | Linia 22: | ||
Jarosław PŁUCIENNIK <br /> | Jarosław PŁUCIENNIK <br /> | ||
− | Czy istnieje | + | Czy istnieje jakaś literacka kategoryzacja świata? |
Magdalena REMBOWSKA-PŁUCIENNIK <br /> | Magdalena REMBOWSKA-PŁUCIENNIK <br /> | ||
− | Narracyjne modele | + | Narracyjne modele intersubiektywności |
Piotr SOBOLCZYK<br /> | Piotr SOBOLCZYK<br /> | ||
Linia 39: | Linia 39: | ||
Jerzy FRANCZAK <br /> | Jerzy FRANCZAK <br /> | ||
− | Awangarda | + | Awangarda – niedokończony projekt |
Grzegorz MARZEC <br /> | Grzegorz MARZEC <br /> | ||
Linia 47: | Linia 47: | ||
'''Prezentacje'''<br /> | '''Prezentacje'''<br /> | ||
Mark TURNER <br /> | Mark TURNER <br /> | ||
− | + | Opowieści amalgamatyczne<br /> | |
Przeł. Jarosław Płuciennik | Przeł. Jarosław Płuciennik | ||
Linia 62: | Linia 62: | ||
'''Opinie'''<br /> | '''Opinie'''<br /> | ||
Andrzej SKRENDO <br /> | Andrzej SKRENDO <br /> | ||
− | Szczególny rodzaj | + | Szczególny rodzaj nieprzekładalności. O pewnym kłopocie z zakresu teorii przekładu z nieustannym odwołaniem do hermeneutyki |
Maciej ADAMSKI <br /> | Maciej ADAMSKI <br /> | ||
Linia 75: | Linia 75: | ||
'''Komentarze'''<br /> | '''Komentarze'''<br /> | ||
Justyna TABASZEWSKA <br /> | Justyna TABASZEWSKA <br /> | ||
− | Trauma jako estetyczne, afektywne | + | Trauma jako estetyczne, afektywne doświadczenie. Próba analizy empatycznej wizji |
− | + | ||
'''Świadectwa'''<br /> | '''Świadectwa'''<br /> | ||
Jacek KOPCIŃSKI<br /> | Jacek KOPCIŃSKI<br /> | ||
− | Gdy żadna ulica nie ma sensu. Wojna w | + | Gdy żadna ulica nie ma sensu. Wojna w twórczości młodych reżyserów i dramaturgów |
'''Przechadzki''' <br /> | '''Przechadzki''' <br /> | ||
Štěpán BALÍK <br /> | Štěpán BALÍK <br /> | ||
− | Czeska tradycja humoru i | + | Czeska tradycja humoru i „mistyfikacji” |
Aktualna wersja na dzień 10:13, 1 paź 2011
Przejdź do Teksty Drugie lub Spisy treści 2010
Kongnitywizm, konstruktywizm, literatura
Wstęp
Grzegorz GROCHOWSKI
Literackie tworzenie rzeczywistości
Szkice
Erazm KUŹMA
Sztuka w perspektywie operacyjnego konstruktywizmu Niklasa Luhmanna
Bogdan BALICKI
Empiryczna Nauka o Literaturze – kierunek w badaniach literackich i szkoła naukowa
Bartosz RYŻ
Granica literaturoznawstwa. Analiza systemowa
Jarosław PŁUCIENNIK
Czy istnieje jakaś literacka kategoryzacja świata?
Magdalena REMBOWSKA-PŁUCIENNIK
Narracyjne modele intersubiektywności
Piotr SOBOLCZYK
Kognitywna vs. Kognicyjna? Poetyka vs. Poietyka?
Roztrząsania i rozbiory
Paweł WOLSKI
Jak spostrzegawczy jest beobachter? Metateoretyczne problemy literaturoznawcze Międzyinstytutowego Koła Naukowego Teoretyków Literatury obserwator/beobachter jako przykład polskiego konstruktywizmu
Marek BERNACKI
Kognitywizm w poetyce i stylistyce
Jerzy FRANCZAK
Awangarda – niedokończony projekt
Grzegorz MARZEC
Literatura, głupcze?
Prezentacje
Mark TURNER
Opowieści amalgamatyczne
Przeł. Jarosław Płuciennik
Siegfried J. SCHMIDT
Literaturoznawstwo jako projekt interdyscyplinarny
Przeł. Bogdan Balicki
Rozmowy
Konstruktywizm, komparatystyka, tożsamość
Ze Stevenem Tötösym de Zepetnekiem rozmawiają Agata Zawiszewska i Andrzej Skrendo
Opinie
Andrzej SKRENDO
Szczególny rodzaj nieprzekładalności. O pewnym kłopocie z zakresu teorii przekładu z nieustannym odwołaniem do hermeneutyki
Maciej ADAMSKI
Nowy prototyp genologii
Przyczynki
Cezary ZALEWSKI
Niemożliwa katharsis. Roman Ingarden i Paul Ricoeur czytają Poetykę Arystotelesa
Komentarze
Justyna TABASZEWSKA
Trauma jako estetyczne, afektywne doświadczenie. Próba analizy empatycznej wizji
Świadectwa
Jacek KOPCIŃSKI
Gdy żadna ulica nie ma sensu. Wojna w twórczości młodych reżyserów i dramaturgów
Przechadzki
Štěpán BALÍK
Czeska tradycja humoru i „mistyfikacji”
Noty o autorach