Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kultura Współczesna 3 (69) 2011: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Kultura Współczesna lub Spisy treści 2011<br /> ---- [[Image:okladka_kw_3_2011.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /...”)
 

Aktualna wersja na dzień 11:36, 24 sty 2012

Przejdź do Kultura Współczesna lub Spisy treści 2011


okładka numeru
3 (69) 2011

Ciało tańczące

Lilianna Bieszczad
Wstęp

Magdalena Kempna-Pieniążek
Taniec Ducha w kontekście problemów tożsamości i filmowego wizerunku Indian Ameryki Północnej

Joanna Szymajda
Ciało tańczące – źródła estetycznej heterogeniczności

Julia Hoczyk
Cielesne interpretacje podmiotowości we współczesnym tańcu

Anna Królica
O dyktacie ciała nad choreografią we współczesnym tańcu

Lilianna Bieszczad
Ciało tancerza: od wzrokocentryzmu do pluralizmu

Anna Wańtuch
Taniec jako sztuka somaestetyczna par excellence. Rekonstrukcja filozofii Richarda Shustermana w kontekście tańca

Agnieszka Gralińska-Taborek
Starożytność jako droga ku nowoczesności. Duncan, Dalcroze, Niżyński u greckiego źródła

Karolina Charewicz-Jakubowska
Nimfa post/post/moderna. Ciałoobraz tańcem poruszony

Magdalena Zamorska
Taniec Okrucieństwa. Butō jako realizacja projektu Antonina Artaud

Sandra Kmieciak
Performatywny wymiar spektaklu nowomedialnego na przykładzie grupy Troika Ranch

Sandra Frydrysiak
Emancypacyjny potencjał ruchu tanecznego


Obserwatorium kultury

Aleksandra Teresińska
Wybrane aspekty kultury warszawskiego środowiska tancerzy tanga argentyńskiego


Z warsztatów kulturoznawców

Wiktor Marzec
Ideologiczna „nowoczesność” – mobilne media w przestrzeni polskich miast jako wyobrażeniowa modernizacja


Omówienia i dyskusje

Justyna Budzik
Scena, widownia i ekran w tańcu: Pina Wima Wendersa

Domink Porczyński
O granicach… bez granic

Anna Jaroszuk
Walizka Gombrowicza