Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Notes.na.6.tygodni 74 (2012): Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

 
Linia 64: Linia 64:
  
  
Gdy artyści wkraczają do naukowych laboratoriów, a granica pomiędzy nauką a naukową fantastyką jest trudna do określenia, dialog na temat wpływu nowej nauki na szerszy krąg społeczny rozszerza się — rozmowa z Victorią Vesną, artystką multimedialną, współzałożycielką kalifornijskiego centrum artystyczno-naukowego UCLA Art/Sci Center oraz kuratorką wystawy Czwarty stan skupienia wody. Od  
+
Gdy artyści wkraczają do naukowych laboratoriów, a granica pomiędzy nauką a naukową fantastyką jest trudna do określenia, dialog na temat wpływu nowej nauki na szerszy krąg społeczny rozszerza się — rozmowa z Victorią Vesną, artystką multimedialną, współzałożycielką kalifornijskiego centrum artystyczno-naukowego UCLA Art/Sci Center oraz kuratorką wystawy ''Czwarty stan skupienia wody. Od mikro do makro''
  
  

Aktualna wersja na dzień 22:31, 11 maj 2012

Przejdź do notes.na.6.tygodni lub Spisy treści 2012


okładka numeru
74/2012


WASZE KAWIARNIE, NASZE ULICE


W czasie kiedy w klubokawiarniach organizacje pozarządowe zajmujące się kulturą, dyskutują o tym, jaki realny skutek może mieć kultura i sztuka, organizacje prawicowe tworzą projekty ustaw, ekspertyzy dla sejmu i propozycje nowych regulacji prawnych. I wygrywają plebiscyty popularności. O Fundacji Republikańskiej, która zdobyła najwięcej głosów w organizowanym przez portal ngo.pl plebiscycie na najbardziej Stołeczne-Społeczne miejsce w Warszawie, z reprezentującym ją Piotrem Trudnowskim


SPRZECZNOŚCI JEST WIELE


Prezentujemy wiele projektów, które są wobec siebie antagonistyczne, ideologicznie sprzeczne, reprezentują ideowe opozycje i pokazują, że sztukę rozdziera ten sam spór, jaki rozdziera całe społeczeństwo. Że sztuka jest polem gry interesów, które jest częścią szerokiego pola walk ideowych i gdzie po prostu dzieje się też polityka — rozmowa z Joanną Warszą, współkuratorującą to wydarzenie wraz z artystą Arturem Żmijewskim tuż przed oficjalnym otwarciem 7. Biennale Sztuki Współczesnej w Berlinie


CO BERLIN MA, A CZEGO POTRZEBUJE


W Berlinie przyciągającym artystów z całego świata, postrzeganym jako miasto idealne dla środowisk kreatywnych, toczy się dyskusja inicjowana przez lokalnych twórców, krytycznie analizujących rzeczywistą sytuację mieszkających tam środowisk twórczych. Haben und Brauchen (Mieć i potrzebować) skupia berlińskich artystów, teoretyków i producentów kultury. Przedmiotem ich krytyki jest m.in. prowadzona obecnie przez miasto Berlin polityka wielkich inwestycji i wydarzeń kulturalnych


SPRAWY MIEJSKIE W PARLAMENCIE


Jesteśmy świadkami fenomenu miasta. Obserwujemy duży, pozytywny ruch aktywistów miejskich i inicjatyw obywatelskich. Natomiast brakuje krajowej polityki miejskiej, która powinna dostarczać bodźców do innowacyjnych rozwiązań — rozmowa z posłem Michałem Szczerbą, przewodniczącym nowo powstałego Zespołu Parlamentarnego ds. Polityki Miejskiej


ZAMNIJ SIĘ I PO PROSTU TO ZRÓB


Często mawiam, że jeśli za dużo planujesz, nie możesz liczyć na szczęśliwy przypadek — rozmowa z z JoiIto, przewodniczącym zarządu Creative Commons i dyrektorem Media Lab, działającego od 25 lat laboratorium designu, multimediów i technologii w MIT School of Architecture and Planning o skutecznym działaniu w epoce multimediów


TRUDNOŚĆ POMIARU JAKOŚCI DÓBR I USŁUG KULTURALNYCH


W takiej sferze jak twórczość teatralna, którą trudno jest wyrazić w liczbach, poddać normom i standardom, postępowanie zgodnie „z matematycznym wzorem”, jedynym słusznym dla wszystkich teatrów, jest moim zdaniem utopią — rozmowa z dr Hanną Trzeciak, główną księgową Teatru Wielkiego–Opery Narodowej, autorką książki Ekonomika teatru


DLA NAS


Muzeum to kolekcja. Oczywiście można, a nawet trzeba budować relacje z publicznością za pomocą różnych środków i formatów, ale jeżeli wyłącza się z tego kolekcję, jeżeli robi się to jakby obok kolekcji, to moim zdaniem jest to nieporozumienie — rozmowa z Jarosławem Suchanem, dyrektorem Muzeum Sztuki w Łodzi, gdzie można oglądać wystawę prezentującą najnowsze zakupy do kolekcji tej instytucji


CZWARTY STAN SKUPIENIA


Gdy artyści wkraczają do naukowych laboratoriów, a granica pomiędzy nauką a naukową fantastyką jest trudna do określenia, dialog na temat wpływu nowej nauki na szerszy krąg społeczny rozszerza się — rozmowa z Victorią Vesną, artystką multimedialną, współzałożycielką kalifornijskiego centrum artystyczno-naukowego UCLA Art/Sci Center oraz kuratorką wystawy Czwarty stan skupienia wody. Od mikro do makro


WYCHADZANIE JAKO TECHNIKA TWÓRCZA


W mieście potrafię znaleźć drogę, a w lesie łatwo się zgubię. Nasza cywilizacja i kultura są obecnie cywilizacją i kulturą miejską. To jest mój życiowy ekosystem — rozmowa z artystką wizualną Karoliną Freino


PRZEKROJE WARSTW MATERIALNEJ PRZECZYWISTOŚCI


Intrygujące są dla niej materiały najbardziej banalne: linoleum, sztuczna okleina, panele podłogowe, wykładzina. Te, jak mówi o nich, półprodukty, prawie przedmioty, które dopiero we wnętrzu, między ścianami i meblami, nabierają konkretnej formy, pozwalają budować nowe formy i burzyć porządek, do którego jesteśmy przyzwyczajeni. Rozmowa z Alicją Bielawską


NIE DŁUBAĆ PO CICHU


We dwóch postanowili założyć na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych samozwańczą pracownię, która ma zapewnić im dyplom końcowy. Pracownia Struktur Mentalnych to działanie totalne, w zamiarze angażujące szerokie pole odbiorców, szerokiego pola kultury w myślenie, nie tylko o sztuce, ale o sprawach pozornie zwykłych i przyziemnych. Rozmowa z pomysłodawcami Pracowni Struktur Mentalnych, Łukaszem Izertem i Kubą Marią Mazurkiewiczem