Kwartalnik Filmowy 79 (2012): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 3: | Linia 3: | ||
[[Image:okladka_kf_77-78_2012.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 79 (2012)]] | [[Image:okladka_kf_77-78_2012.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 79 (2012)]] | ||
'''Wnętrza. O filmowej przestrzeni zamkniętej''' | '''Wnętrza. O filmowej przestrzeni zamkniętej''' | ||
− | Od redakcji | + | Od redakcji<br /> |
Wersja z 12:19, 30 kwi 2013
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2012
Wnętrza. O filmowej przestrzeni zamkniętej
Od redakcji
SYMBOLIKA PRZESTRZENI ZAMKNIĘTEJ
Wesele Andrzeja Wajdy jako mandala
SEWERYN KUŚMIERCZYK
Wnętrze salonu - wnętrze piekieł?
Anioł zagłady Luisa Buñuela (1962)
KRZYSZTOF LIPKA
Estetyka fragmentu. Przestrzenne alegorie w filmie Kucharz, jego żona i jej kochanek Petera Greenawaya
ELŻBIETA OSTROWSKA-CHMURA
Nieludzkie, arcyludzkie. Wnętrze ciała w twórczości Davida Cronenberga
KLAUDIA RACHUBIŃSKA
PRZESTRZEŃ KOBIECA
Hollywódzki gotyk i zamknięta przestrzeń ogniska domowego
PATRYCJA WŁODEK
Zza zamkniętych drzwi. Spektakl kobiecości Petry von Kant
JOANNA CHLUDZIŃSKA
Wewnętrzny świat kobiet. Wczesna twórczość Chantal Akerman
RAFAŁ SYSKA
UWIĘZIENI
Projekt przerwanej inskrypcji. Relacje przestrzeni i jej aktorów w Listach z Fontainhas Pedra Costy
MACIEJ STASIOWSKI
Postindustrialny soul, czyli przestrzeń afroamerykańskiego getta w filmie
EWA DRYGALSKA
WNĘTRZA FILMOWE, WNĘTRZA KULTURY
Lubię moment przybycia do miasta i moment jego opuszczenia, wszystko pomiędzy nimi jest parszywe. O reorganizacji przestrzeni wewnętrznej w antywesternie
MATEUSZ SKOMOROWSKI
Zamknięte przestrzenie Billa Violi
ANDREJ PITRUS
Przestrzeń zamknięta w tym, co widzialne
AGATA CIASTOŃ
Wnętrze średniowiecznego klasztoru jako miejsce mrocznych tajemnic
IWONA KOLASIŃSKA-PASTERCZYK
Prostota i naturalność. Przestrzeń prywatna i przestrzeń publiczna w filmach Mizoguchiego i Ozu
KRZYSZTOF LOSKA
Tajemnice i pułapki chińskiego domu
ALICJA HELMAN
OKIEM I UCHEM
Genialna niemota
MARCIN GIŻYCKI
KSIĄŻKI O FILMIE
Obok kanonu, ale w centrum sprawy
ALICJA HELMAN
Wojna mile widziana
BARBARA LENA GIERSZEWSKA
Tak zwane kino klasyczne
MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK
NOTY O AUTORACH
SUMMARY
TABLE DES MATIÈRES