Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 79 (2012): Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

Linia 1: Linia 1:
 
Przejdź do [[Kwartalnik Filmowy]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2012|Spisy treści 2012]]<br />
 
Przejdź do [[Kwartalnik Filmowy]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2012|Spisy treści 2012]]<br />
 
----
 
----
[[Image:okladka_kf_77-78_2012.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 79 (2012)]]
 
 
'''Wnętrza. O filmowej przestrzeni zamkniętej'''<br />
 
'''Wnętrza. O filmowej przestrzeni zamkniętej'''<br />
 
Od redakcji<br />
 
Od redakcji<br />

Wersja z 12:36, 30 kwi 2013

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2012


Wnętrza. O filmowej przestrzeni zamkniętej
Od redakcji


SYMBOLIKA PRZESTRZENI ZAMKNIĘTEJ
Wesele Andrzeja Wajdy jako mandala
SEWERYN KUŚMIERCZYK

Wnętrze salonu - wnętrze piekieł? Anioł zagłady Luisa Buñuela (1962)
KRZYSZTOF LIPKA

Estetyka fragmentu. Przestrzenne alegorie w filmie Kucharz, jego żona i jej kochanek Petera Greenawaya
ELŻBIETA OSTROWSKA-CHMURA

Nieludzkie, arcyludzkie. Wnętrze ciała w twórczości Davida Cronenberga
KLAUDIA RACHUBIŃSKA

PRZESTRZEŃ KOBIECA
Hollywódzki gotyk i zamknięta przestrzeń ogniska domowego
PATRYCJA WŁODEK

Zza zamkniętych drzwi. Spektakl kobiecości Petry von Kant
JOANNA CHLUDZIŃSKA

Wewnętrzny świat kobiet. Wczesna twórczość Chantal Akerman
RAFAŁ SYSKA

UWIĘZIENI
Projekt przerwanej inskrypcji. Relacje przestrzeni i jej aktorów w Listach z Fontainhas Pedra Costy
MACIEJ STASIOWSKI

Postindustrialny soul, czyli przestrzeń afroamerykańskiego getta w filmie
EWA DRYGALSKA

WNĘTRZA FILMOWE, WNĘTRZA KULTURY
Lubię moment przybycia do miasta i moment jego opuszczenia, wszystko pomiędzy nimi jest parszywe. O reorganizacji przestrzeni wewnętrznej w antywesternie
MATEUSZ SKOMOROWSKI

Zamknięte przestrzenie Billa Violi
ANDREJ PITRUS

Przestrzeń zamknięta w tym, co widzialne
AGATA CIASTOŃ

Wnętrze średniowiecznego klasztoru jako miejsce mrocznych tajemnic
IWONA KOLASIŃSKA-PASTERCZYK

Prostota i naturalność. Przestrzeń prywatna i przestrzeń publiczna w filmach Mizoguchiego i Ozu
KRZYSZTOF LOSKA

Tajemnice i pułapki chińskiego domu
ALICJA HELMAN

OKIEM I UCHEM
Genialna niemota
MARCIN GIŻYCKI

KSIĄŻKI O FILMIE
Obok kanonu, ale w centrum sprawy
ALICJA HELMAN

Wojna mile widziana
BARBARA LENA GIERSZEWSKA

Tak zwane kino klasyczne
MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK

NOTY O AUTORACH
SUMMARY
TABLE DES MATIÈRES