Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kultura Współczesna 4 (79) 2013: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „'''Z warsztatu kulturoznawców'''<br/> Szymon Wawrzyniak<br/> Samopoznanie a świat współczesny<br/> Urška Zabukovec<br/> Ciało w Biesach – ciało biesów. K...”)
 
Linia 18: Linia 18:
 
Maciej Kowalewski<br/>
 
Maciej Kowalewski<br/>
 
Wandalizm jako forma oporu wobec współczesnej sztuki ulicy<br/>
 
Wandalizm jako forma oporu wobec współczesnej sztuki ulicy<br/>
 +
 +
'''Moda. Historia, teoria, praktyki'''<br/>
 +
 +
Karolina Sulej, Susan Yelavich<br/>
 +
Człowiek jako zwierzę projektujące<br/>
 +
 +
Justyna Jaworska<br/>
 +
Między modą a habitusem. Mieszkania polskiej inteligencji z lat 60. w magazynie „Ty i Ja”<br/>
 +
 +
Anna Konieczyńska<br/>
 +
Moda okresu transformacji w magazynie „Twój Styl”: konstruowanie klasy średniej<br/>
 +
 +
Joanna Jaworska, Agata Zborowska<br/>
 +
Wstęp<br/>
 +
 +
Lucyna Marzec<br/>
 +
Kobiecy kostium i męskie przebranie w feministycznym pisarstwie historycznym Jadwigi Żylińskiej<br/>
 +
 +
Małgorzata Szpakowska<br/>
 +
"Krawiec" i Operetka<br/>
 +
 +
Tomasz Majewski<br/>
 +
Hedonizm, purytanizm i fashion studies<br/>
 +
 +
Artur Szarecki<br/>
 +
Antynomie późnego kapitalizmu, czyli po co hipsterowi moda?<br/>
 +
 +
Alicja Raciniewska<br/>
 +
Luksus w czasie kryzysu<br/>
 +
 +
Weronika Pérez Borjas<br/>
 +
Zombie Boy: moda a ciało modela<br/>
 +
 +
Karolina Sulej<br/>
 +
Ciało za kratami. Uniform więźnia Guantanamo jako współczesny kostium opresji<br/>
 +
 +
Agata Zborowska<br/>
 +
Dekonstrukcyjne praktyki projektantów mody<br/>
 +
 +
Wojtek Moćko<br/>
 +
O kłopotliwych konsekwencjach sojuszu mody i architektury<br/>
 +
 +
'''Recenzje'''<br/>
 +
 +
Anna Nacher<br/>
 +
Spojrzenie przez wirtualne okno<br/>
 +
 +
Roman Chymkowski<br/>
 +
Naprawianie kapitalizmu<br/>
 +
 +
Anna Śliwińska<br/>
 +
Filmowa garderoba<br/>

Wersja z 11:24, 9 lut 2014

Z warsztatu kulturoznawców

Szymon Wawrzyniak
Samopoznanie a świat współczesny

Urška Zabukovec
Ciało w Biesach – ciało biesów. Komunikacja niewerbalna w powieści Fiodora Dostojewskiego

Ilona Copik
Przestrzeń kulturowa Gliwic w pisarstwie Horsta Bienka

Marek Hendrykowski
Semiotyka mody

Malina Barcikowska
Aparat

Maciej Kowalewski
Wandalizm jako forma oporu wobec współczesnej sztuki ulicy

Moda. Historia, teoria, praktyki

Karolina Sulej, Susan Yelavich
Człowiek jako zwierzę projektujące

Justyna Jaworska
Między modą a habitusem. Mieszkania polskiej inteligencji z lat 60. w magazynie „Ty i Ja”

Anna Konieczyńska
Moda okresu transformacji w magazynie „Twój Styl”: konstruowanie klasy średniej

Joanna Jaworska, Agata Zborowska
Wstęp

Lucyna Marzec
Kobiecy kostium i męskie przebranie w feministycznym pisarstwie historycznym Jadwigi Żylińskiej

Małgorzata Szpakowska
"Krawiec" i Operetka

Tomasz Majewski
Hedonizm, purytanizm i fashion studies

Artur Szarecki
Antynomie późnego kapitalizmu, czyli po co hipsterowi moda?

Alicja Raciniewska
Luksus w czasie kryzysu

Weronika Pérez Borjas
Zombie Boy: moda a ciało modela

Karolina Sulej
Ciało za kratami. Uniform więźnia Guantanamo jako współczesny kostium opresji

Agata Zborowska
Dekonstrukcyjne praktyki projektantów mody

Wojtek Moćko
O kłopotliwych konsekwencjach sojuszu mody i architektury

Recenzje

Anna Nacher
Spojrzenie przez wirtualne okno

Roman Chymkowski
Naprawianie kapitalizmu

Anna Śliwińska
Filmowa garderoba