Kultura Współczesna 4 (79) 2013: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „'''Z warsztatu kulturoznawców'''<br/> Szymon Wawrzyniak<br/> Samopoznanie a świat współczesny<br/> Urška Zabukovec<br/> Ciało w Biesach – ciało biesów. K...”) |
|||
Linia 18: | Linia 18: | ||
Maciej Kowalewski<br/> | Maciej Kowalewski<br/> | ||
Wandalizm jako forma oporu wobec współczesnej sztuki ulicy<br/> | Wandalizm jako forma oporu wobec współczesnej sztuki ulicy<br/> | ||
+ | |||
+ | '''Moda. Historia, teoria, praktyki'''<br/> | ||
+ | |||
+ | Karolina Sulej, Susan Yelavich<br/> | ||
+ | Człowiek jako zwierzę projektujące<br/> | ||
+ | |||
+ | Justyna Jaworska<br/> | ||
+ | Między modą a habitusem. Mieszkania polskiej inteligencji z lat 60. w magazynie „Ty i Ja”<br/> | ||
+ | |||
+ | Anna Konieczyńska<br/> | ||
+ | Moda okresu transformacji w magazynie „Twój Styl”: konstruowanie klasy średniej<br/> | ||
+ | |||
+ | Joanna Jaworska, Agata Zborowska<br/> | ||
+ | Wstęp<br/> | ||
+ | |||
+ | Lucyna Marzec<br/> | ||
+ | Kobiecy kostium i męskie przebranie w feministycznym pisarstwie historycznym Jadwigi Żylińskiej<br/> | ||
+ | |||
+ | Małgorzata Szpakowska<br/> | ||
+ | "Krawiec" i Operetka<br/> | ||
+ | |||
+ | Tomasz Majewski<br/> | ||
+ | Hedonizm, purytanizm i fashion studies<br/> | ||
+ | |||
+ | Artur Szarecki<br/> | ||
+ | Antynomie późnego kapitalizmu, czyli po co hipsterowi moda?<br/> | ||
+ | |||
+ | Alicja Raciniewska<br/> | ||
+ | Luksus w czasie kryzysu<br/> | ||
+ | |||
+ | Weronika Pérez Borjas<br/> | ||
+ | Zombie Boy: moda a ciało modela<br/> | ||
+ | |||
+ | Karolina Sulej<br/> | ||
+ | Ciało za kratami. Uniform więźnia Guantanamo jako współczesny kostium opresji<br/> | ||
+ | |||
+ | Agata Zborowska<br/> | ||
+ | Dekonstrukcyjne praktyki projektantów mody<br/> | ||
+ | |||
+ | Wojtek Moćko<br/> | ||
+ | O kłopotliwych konsekwencjach sojuszu mody i architektury<br/> | ||
+ | |||
+ | '''Recenzje'''<br/> | ||
+ | |||
+ | Anna Nacher<br/> | ||
+ | Spojrzenie przez wirtualne okno<br/> | ||
+ | |||
+ | Roman Chymkowski<br/> | ||
+ | Naprawianie kapitalizmu<br/> | ||
+ | |||
+ | Anna Śliwińska<br/> | ||
+ | Filmowa garderoba<br/> |
Wersja z 11:24, 9 lut 2014
Z warsztatu kulturoznawców
Szymon Wawrzyniak
Samopoznanie a świat współczesny
Urška Zabukovec
Ciało w Biesach – ciało biesów. Komunikacja niewerbalna w powieści Fiodora Dostojewskiego
Ilona Copik
Przestrzeń kulturowa Gliwic w pisarstwie Horsta Bienka
Marek Hendrykowski
Semiotyka mody
Malina Barcikowska
Aparat
Maciej Kowalewski
Wandalizm jako forma oporu wobec współczesnej sztuki ulicy
Moda. Historia, teoria, praktyki
Karolina Sulej, Susan Yelavich
Człowiek jako zwierzę projektujące
Justyna Jaworska
Między modą a habitusem. Mieszkania polskiej inteligencji z lat 60. w magazynie „Ty i Ja”
Anna Konieczyńska
Moda okresu transformacji w magazynie „Twój Styl”: konstruowanie klasy średniej
Joanna Jaworska, Agata Zborowska
Wstęp
Lucyna Marzec
Kobiecy kostium i męskie przebranie w feministycznym pisarstwie historycznym Jadwigi Żylińskiej
Małgorzata Szpakowska
"Krawiec" i Operetka
Tomasz Majewski
Hedonizm, purytanizm i fashion studies
Artur Szarecki
Antynomie późnego kapitalizmu, czyli po co hipsterowi moda?
Alicja Raciniewska
Luksus w czasie kryzysu
Weronika Pérez Borjas
Zombie Boy: moda a ciało modela
Karolina Sulej
Ciało za kratami. Uniform więźnia Guantanamo jako współczesny kostium opresji
Agata Zborowska
Dekonstrukcyjne praktyki projektantów mody
Wojtek Moćko
O kłopotliwych konsekwencjach sojuszu mody i architektury
Recenzje
Anna Nacher
Spojrzenie przez wirtualne okno
Roman Chymkowski
Naprawianie kapitalizmu
Anna Śliwińska
Filmowa garderoba