Opcje 4 (93) 2013: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
| Linia 2: | Linia 2: | ||
---- | ---- | ||
[[Image:Opcje_04_13.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 4 (93) 2013]] | [[Image:Opcje_04_13.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 4 (93) 2013]] | ||
| + | |||
| + | Proza<br /> | ||
| + | Monika Gnieciak Oddział | ||
| + | |||
| + | '''ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI'''<br /> | ||
| + | Piotr Mierzwa:<br /> | ||
| + | Dom, odmienny stan świadomości: ustalenia wstępne | ||
| + | |||
| + | Małgorzata Sugiera:<br /> | ||
| + | Fabryka cielesności i znaków | ||
| + | |||
| + | Łukasz Białkowski:<br /> | ||
| + | Psychopatologia myślenia | ||
| + | |||
| + | Dariusz Nowacki:<br /> | ||
| + | Uczesać Shutego | ||
| + | |||
| + | Jarosław Fazan:<br /> | ||
| + | „Szaleństwo jest zaraźliwe”. Motyw obłędu w 2666 Roberta Bolaña | ||
| + | |||
| + | Piotr Zawojski:<br /> | ||
| + | Twarz Innej. Marina Abramović w MoMA | ||
| + | |||
| + | Bartosz Kłoda-Staniecko:<br /> | ||
| + | Odmienne stany cielesności | ||
| + | |||
| + | Jarosław Nowosad:<br /> | ||
| + | Śnij, Alicjo | ||
| + | |||
| + | Piotr Gorliński-Kucik:<br /> | ||
| + | Drone-medytacje | ||
| + | |||
| + | Martyna Ludwig:<br /> | ||
| + | (Nie)rzeczywistość w perspektywie socjologicznej. Wariacje na temat Don Kichota i problemu rzeczywistości Alfreda Schütza | ||
| + | |||
| + | Anna Wróblewska:<br /> | ||
| + | Ja (on) i on (ja). Dr Jackell i Mr Hyde | ||
| + | |||
| + | Jacek Szerszenowicz:<br /> | ||
| + | Dźwiękowidztwo i światłosłyszenie | ||
| + | |||
| + | Gabriel Kaczmarek:<br /> | ||
| + | Czy te nuty mogą kłamać? | ||
| + | |||
| + | Piotr Kulas:<br /> | ||
| + | Postinteligencja | ||
| + | |||
| + | '''LITERATURA'''<br /> | ||
| + | Monika Glosowitz:<br /> | ||
| + | Realizm i glamour | ||
| + | |||
| + | Marek Olszewski:<br /> | ||
| + | In translation (Jacek Dehnel, „Języki obce”) | ||
| + | |||
| + | Dawid Kujawa:<br /> | ||
| + | Pascal i Kot w butach (Jacques Jouet, „Mój piękny autobus. Powieść”) | ||
| + | |||
| + | Hanna Ratuszna:<br /> | ||
| + | „I żyć będziemy pięknie, tak jak każdy człowiek” (Angelika Kuźniak, Papusza) | ||
| + | |||
| + | '''FILM'''<br /> | ||
| + | Tomasz Rabsztyn:<br /> | ||
| + | Wenus w futrze — nierówny pojedynek? („Wenus w futrze”, reż. Roman Polański) | ||
| + | |||
| + | Wojciech Sitek:<br /> | ||
| + | Społeczne fantasmagorie („Elizjum”, reż. Neill Blomkamp) | ||
| + | |||
| + | Sidey Myoo:<br /> | ||
| + | execute: „Total Recall”. Ars Electronica 2013 | ||
| + | |||
| + | Eliza Szybowicz:<br /> | ||
| + | Powrót kobiet z kamerą (Monika Talarczyk-Gubała, „Wszystko o Ewie. Filmy | ||
| + | Barbary Sass a kino kobiet w drugiej połowie XX wieku”, „Biały mazur. Kino kobiet w polskiej kinematografii”) | ||
| + | |||
| + | Justyna Budzik:<br /> | ||
| + | Pytanie o Sens: w dialogu między tradycją a postmodernizmem (Magdalena Kempna-Pieniążek, „Formuły duchowości w kinie najnowszym”) | ||
| + | |||
| + | '''TEATR'''<br /> | ||
| + | Pola Sobaś-Mikołajczyk:<br /> | ||
| + | Lewa ręka lokalnej tożsamości (Ursula Le Guin, „Lewa ręka ciemności”, reż. Jonathan Walters) | ||
| + | |||
| + | Aneta Głowacka:<br /> | ||
| + | Co po gwałcie? (Dialog — Wrocław. Międzynarodowy Festiwal Teatralny) | ||
| + | Pola Sobaś-Mikołajczyk: Nazizm jako śmiertelna choroba blokująca drogę płciową („Kabaret warszawski”, reż. Krzysztof Warlikowski) | ||
| + | |||
| + | Magdalena Figzał:<br /> | ||
| + | Bez iluminacji (August Strindberg, „Do Damaszku”, reż. Jan Klata) | ||
| + | |||
| + | Jakub Derbisz:<br /> | ||
| + | Zamknięty margines (Bernard-Marie Koltes, „Zachodnie wybrzeże. Powrót na pustynię”, reż. Michał Borczuch) | ||
| + | |||
| + | '''JAZZ'''<br /> | ||
| + | Mateusz Heinze:<br /> | ||
| + | Biały na czarnym (Sokół i Marysia Starosta, „Czarna biała magia”) | ||
| + | |||
| + | Przemysław Pieniążek:<br /> | ||
| + | Wierność samemu sobie (Tricky, „False Idols”) | ||
| + | |||
| + | Michał Koziołek:<br /> | ||
| + | Wygasanie (Bill Callahan, Dream River) | ||
| + | |||
| + | |||
| + | '''MUZYKA POWAŻNA'''<br /> | ||
| + | Magdalena Dziadek:<br /> | ||
| + | Opera pod szkiełkiem socjologa (Marcin Bogucki, „Teatr operowy Petera Sellarsa. Inscenizacje Händla i Mozarta z lat 80. XX wieku”) | ||
| + | |||
| + | Dominika Stopczyńska:<br /> | ||
| + | Nowe oblicza bel canto (Simone Kermes, „Bel canto, from Monteverdi to Verdi”) | ||
| + | |||
| + | Krzysztof Stefański:<br /> | ||
| + | Odchudzone diabły („Diabły z Loudun”, dyr. Lionel Friend, reż. Keith Warner) | ||
| + | |||
| + | '''POEZJA'''<br /> | ||
| + | Pełnia.<br /> | ||
| + | Z Edą Ostrowską rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak | ||
| + | |||
| + | Eda Ostrowska: wiersze | ||
| + | |||
| + | '''STREFA DEBIUTU'''<br /> | ||
| + | Justyna Kałuża: wiersze | ||
| + | |||
| + | '''FELIETON'''<br /> | ||
| + | Krzysztof Łęcki:<br /> | ||
| + | Inaczej | ||
| + | Marek K.E. Baczewski:<br /> | ||
| + | Spacery filozofa | ||
| + | |||
| + | Andrzej Gwóźdź:<br /> | ||
| + | Co ich kręci? | ||
| + | |||
| + | [[Spisy treści 2013]] | ||
Wersja z 20:54, 14 paź 2015
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2013
Proza
Monika Gnieciak Oddział
ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI
Piotr Mierzwa:
Dom, odmienny stan świadomości: ustalenia wstępne
Małgorzata Sugiera:
Fabryka cielesności i znaków
Łukasz Białkowski:
Psychopatologia myślenia
Dariusz Nowacki:
Uczesać Shutego
Jarosław Fazan:
„Szaleństwo jest zaraźliwe”. Motyw obłędu w 2666 Roberta Bolaña
Piotr Zawojski:
Twarz Innej. Marina Abramović w MoMA
Bartosz Kłoda-Staniecko:
Odmienne stany cielesności
Jarosław Nowosad:
Śnij, Alicjo
Piotr Gorliński-Kucik:
Drone-medytacje
Martyna Ludwig:
(Nie)rzeczywistość w perspektywie socjologicznej. Wariacje na temat Don Kichota i problemu rzeczywistości Alfreda Schütza
Anna Wróblewska:
Ja (on) i on (ja). Dr Jackell i Mr Hyde
Jacek Szerszenowicz:
Dźwiękowidztwo i światłosłyszenie
Gabriel Kaczmarek:
Czy te nuty mogą kłamać?
Piotr Kulas:
Postinteligencja
LITERATURA
Monika Glosowitz:
Realizm i glamour
Marek Olszewski:
In translation (Jacek Dehnel, „Języki obce”)
Dawid Kujawa:
Pascal i Kot w butach (Jacques Jouet, „Mój piękny autobus. Powieść”)
Hanna Ratuszna:
„I żyć będziemy pięknie, tak jak każdy człowiek” (Angelika Kuźniak, Papusza)
FILM
Tomasz Rabsztyn:
Wenus w futrze — nierówny pojedynek? („Wenus w futrze”, reż. Roman Polański)
Wojciech Sitek:
Społeczne fantasmagorie („Elizjum”, reż. Neill Blomkamp)
Sidey Myoo:
execute: „Total Recall”. Ars Electronica 2013
Eliza Szybowicz:
Powrót kobiet z kamerą (Monika Talarczyk-Gubała, „Wszystko o Ewie. Filmy
Barbary Sass a kino kobiet w drugiej połowie XX wieku”, „Biały mazur. Kino kobiet w polskiej kinematografii”)
Justyna Budzik:
Pytanie o Sens: w dialogu między tradycją a postmodernizmem (Magdalena Kempna-Pieniążek, „Formuły duchowości w kinie najnowszym”)
TEATR
Pola Sobaś-Mikołajczyk:
Lewa ręka lokalnej tożsamości (Ursula Le Guin, „Lewa ręka ciemności”, reż. Jonathan Walters)
Aneta Głowacka:
Co po gwałcie? (Dialog — Wrocław. Międzynarodowy Festiwal Teatralny)
Pola Sobaś-Mikołajczyk: Nazizm jako śmiertelna choroba blokująca drogę płciową („Kabaret warszawski”, reż. Krzysztof Warlikowski)
Magdalena Figzał:
Bez iluminacji (August Strindberg, „Do Damaszku”, reż. Jan Klata)
Jakub Derbisz:
Zamknięty margines (Bernard-Marie Koltes, „Zachodnie wybrzeże. Powrót na pustynię”, reż. Michał Borczuch)
JAZZ
Mateusz Heinze:
Biały na czarnym (Sokół i Marysia Starosta, „Czarna biała magia”)
Przemysław Pieniążek:
Wierność samemu sobie (Tricky, „False Idols”)
Michał Koziołek:
Wygasanie (Bill Callahan, Dream River)
MUZYKA POWAŻNA
Magdalena Dziadek:
Opera pod szkiełkiem socjologa (Marcin Bogucki, „Teatr operowy Petera Sellarsa. Inscenizacje Händla i Mozarta z lat 80. XX wieku”)
Dominika Stopczyńska:
Nowe oblicza bel canto (Simone Kermes, „Bel canto, from Monteverdi to Verdi”)
Krzysztof Stefański:
Odchudzone diabły („Diabły z Loudun”, dyr. Lionel Friend, reż. Keith Warner)
POEZJA
Pełnia.
Z Edą Ostrowską rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Eda Ostrowska: wiersze
STREFA DEBIUTU
Justyna Kałuża: wiersze
FELIETON
Krzysztof Łęcki:
Inaczej
Marek K.E. Baczewski:
Spacery filozofa
Andrzej Gwóźdź:
Co ich kręci?
