Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 4 (93) 2013: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

 
Linia 132: Linia 132:
 
Co ich kręci?
 
Co ich kręci?
  
[[Spisy treści 2013]]
+
[[Kategoria:Spisy treści 2013]]

Aktualna wersja na dzień 20:55, 14 paź 2015

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2013


okładka numeru
4 (93) 2013

Proza
Monika Gnieciak Oddział

ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI
Piotr Mierzwa:
Dom, odmienny stan świadomości: ustalenia wstępne

Małgorzata Sugiera:
Fabryka cielesności i znaków

Łukasz Białkowski:
Psychopatologia myślenia

Dariusz Nowacki:
Uczesać Shutego

Jarosław Fazan:
„Szaleństwo jest zaraźliwe”. Motyw obłędu w 2666 Roberta Bolaña

Piotr Zawojski:
Twarz Innej. Marina Abramović w MoMA

Bartosz Kłoda-Staniecko:
Odmienne stany cielesności

Jarosław Nowosad:
Śnij, Alicjo

Piotr Gorliński-Kucik:
Drone-medytacje

Martyna Ludwig:
(Nie)rzeczywistość w perspektywie socjologicznej. Wariacje na temat Don Kichota i problemu rzeczywistości Alfreda Schütza

Anna Wróblewska:
Ja (on) i on (ja). Dr Jackell i Mr Hyde

Jacek Szerszenowicz:
Dźwiękowidztwo i światłosłyszenie

Gabriel Kaczmarek:
Czy te nuty mogą kłamać?

Piotr Kulas:
Postinteligencja

LITERATURA
Monika Glosowitz:
Realizm i glamour

Marek Olszewski:
In translation (Jacek Dehnel, „Języki obce”)

Dawid Kujawa:
Pascal i Kot w butach (Jacques Jouet, „Mój piękny autobus. Powieść”)

Hanna Ratuszna:
„I żyć będziemy pięknie, tak jak każdy człowiek” (Angelika Kuźniak, Papusza)

FILM
Tomasz Rabsztyn:
Wenus w futrze — nierówny pojedynek? („Wenus w futrze”, reż. Roman Polański)

Wojciech Sitek:
Społeczne fantasmagorie („Elizjum”, reż. Neill Blomkamp)

Sidey Myoo:
execute: „Total Recall”. Ars Electronica 2013

Eliza Szybowicz:
Powrót kobiet z kamerą (Monika Talarczyk-Gubała, „Wszystko o Ewie. Filmy Barbary Sass a kino kobiet w drugiej połowie XX wieku”, „Biały mazur. Kino kobiet w polskiej kinematografii”)

Justyna Budzik:
Pytanie o Sens: w dialogu między tradycją a postmodernizmem (Magdalena Kempna-Pieniążek, „Formuły duchowości w kinie najnowszym”)

TEATR
Pola Sobaś-Mikołajczyk:
Lewa ręka lokalnej tożsamości (Ursula Le Guin, „Lewa ręka ciemności”, reż. Jonathan Walters)

Aneta Głowacka:
Co po gwałcie? (Dialog — Wrocław. Międzynarodowy Festiwal Teatralny) Pola Sobaś-Mikołajczyk: Nazizm jako śmiertelna choroba blokująca drogę płciową („Kabaret warszawski”, reż. Krzysztof Warlikowski)

Magdalena Figzał:
Bez iluminacji (August Strindberg, „Do Damaszku”, reż. Jan Klata)

Jakub Derbisz:
Zamknięty margines (Bernard-Marie Koltes, „Zachodnie wybrzeże. Powrót na pustynię”, reż. Michał Borczuch)

JAZZ
Mateusz Heinze:
Biały na czarnym (Sokół i Marysia Starosta, „Czarna biała magia”)

Przemysław Pieniążek:
Wierność samemu sobie (Tricky, „False Idols”)

Michał Koziołek:
Wygasanie (Bill Callahan, Dream River)


MUZYKA POWAŻNA
Magdalena Dziadek:
Opera pod szkiełkiem socjologa (Marcin Bogucki, „Teatr operowy Petera Sellarsa. Inscenizacje Händla i Mozarta z lat 80. XX wieku”)

Dominika Stopczyńska:
Nowe oblicza bel canto (Simone Kermes, „Bel canto, from Monteverdi to Verdi”)

Krzysztof Stefański:
Odchudzone diabły („Diabły z Loudun”, dyr. Lionel Friend, reż. Keith Warner)

POEZJA
Pełnia.
Z Edą Ostrowską rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak

Eda Ostrowska: wiersze

STREFA DEBIUTU
Justyna Kałuża: wiersze

FELIETON
Krzysztof Łęcki:
Inaczej Marek K.E. Baczewski:
Spacery filozofa

Andrzej Gwóźdź:
Co ich kręci?