Opcje 4 (93) 2013: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
Linia 132: | Linia 132: | ||
Co ich kręci? | Co ich kręci? | ||
− | [[Spisy treści 2013]] | + | [[Kategoria:Spisy treści 2013]] |
Aktualna wersja na dzień 20:55, 14 paź 2015
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2013
Proza
Monika Gnieciak Oddział
ODMIENNE STANY ŚWIADOMOŚCI
Piotr Mierzwa:
Dom, odmienny stan świadomości: ustalenia wstępne
Małgorzata Sugiera:
Fabryka cielesności i znaków
Łukasz Białkowski:
Psychopatologia myślenia
Dariusz Nowacki:
Uczesać Shutego
Jarosław Fazan:
„Szaleństwo jest zaraźliwe”. Motyw obłędu w 2666 Roberta Bolaña
Piotr Zawojski:
Twarz Innej. Marina Abramović w MoMA
Bartosz Kłoda-Staniecko:
Odmienne stany cielesności
Jarosław Nowosad:
Śnij, Alicjo
Piotr Gorliński-Kucik:
Drone-medytacje
Martyna Ludwig:
(Nie)rzeczywistość w perspektywie socjologicznej. Wariacje na temat Don Kichota i problemu rzeczywistości Alfreda Schütza
Anna Wróblewska:
Ja (on) i on (ja). Dr Jackell i Mr Hyde
Jacek Szerszenowicz:
Dźwiękowidztwo i światłosłyszenie
Gabriel Kaczmarek:
Czy te nuty mogą kłamać?
Piotr Kulas:
Postinteligencja
LITERATURA
Monika Glosowitz:
Realizm i glamour
Marek Olszewski:
In translation (Jacek Dehnel, „Języki obce”)
Dawid Kujawa:
Pascal i Kot w butach (Jacques Jouet, „Mój piękny autobus. Powieść”)
Hanna Ratuszna:
„I żyć będziemy pięknie, tak jak każdy człowiek” (Angelika Kuźniak, Papusza)
FILM
Tomasz Rabsztyn:
Wenus w futrze — nierówny pojedynek? („Wenus w futrze”, reż. Roman Polański)
Wojciech Sitek:
Społeczne fantasmagorie („Elizjum”, reż. Neill Blomkamp)
Sidey Myoo:
execute: „Total Recall”. Ars Electronica 2013
Eliza Szybowicz:
Powrót kobiet z kamerą (Monika Talarczyk-Gubała, „Wszystko o Ewie. Filmy
Barbary Sass a kino kobiet w drugiej połowie XX wieku”, „Biały mazur. Kino kobiet w polskiej kinematografii”)
Justyna Budzik:
Pytanie o Sens: w dialogu między tradycją a postmodernizmem (Magdalena Kempna-Pieniążek, „Formuły duchowości w kinie najnowszym”)
TEATR
Pola Sobaś-Mikołajczyk:
Lewa ręka lokalnej tożsamości (Ursula Le Guin, „Lewa ręka ciemności”, reż. Jonathan Walters)
Aneta Głowacka:
Co po gwałcie? (Dialog — Wrocław. Międzynarodowy Festiwal Teatralny)
Pola Sobaś-Mikołajczyk: Nazizm jako śmiertelna choroba blokująca drogę płciową („Kabaret warszawski”, reż. Krzysztof Warlikowski)
Magdalena Figzał:
Bez iluminacji (August Strindberg, „Do Damaszku”, reż. Jan Klata)
Jakub Derbisz:
Zamknięty margines (Bernard-Marie Koltes, „Zachodnie wybrzeże. Powrót na pustynię”, reż. Michał Borczuch)
JAZZ
Mateusz Heinze:
Biały na czarnym (Sokół i Marysia Starosta, „Czarna biała magia”)
Przemysław Pieniążek:
Wierność samemu sobie (Tricky, „False Idols”)
Michał Koziołek:
Wygasanie (Bill Callahan, Dream River)
MUZYKA POWAŻNA
Magdalena Dziadek:
Opera pod szkiełkiem socjologa (Marcin Bogucki, „Teatr operowy Petera Sellarsa. Inscenizacje Händla i Mozarta z lat 80. XX wieku”)
Dominika Stopczyńska:
Nowe oblicza bel canto (Simone Kermes, „Bel canto, from Monteverdi to Verdi”)
Krzysztof Stefański:
Odchudzone diabły („Diabły z Loudun”, dyr. Lionel Friend, reż. Keith Warner)
POEZJA
Pełnia.
Z Edą Ostrowską rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Eda Ostrowska: wiersze
STREFA DEBIUTU
Justyna Kałuża: wiersze
FELIETON
Krzysztof Łęcki:
Inaczej
Marek K.E. Baczewski:
Spacery filozofa
Andrzej Gwóźdź:
Co ich kręci?