Opcje 1-2 (102-103) 2016: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2016<br /> ---- [[Image:Opcje_1-2(102-103)_2016.jpg|thumb|160px|okładka numeru 1-2 (102-10...”) |
|||
Linia 5: | Linia 5: | ||
'''BIO-'''<br /> | '''BIO-'''<br /> | ||
+ | |||
Piotr Zawojski| Bio Life versus Artificial Life<br /> | Piotr Zawojski| Bio Life versus Artificial Life<br /> | ||
Linia 38: | Linia 39: | ||
Dariusz Nowacki | Dreszcz co się zowie (Tomasz Białkowski, „Rausz”)<br /> | Dariusz Nowacki | Dreszcz co się zowie (Tomasz Białkowski, „Rausz”)<br /> | ||
+ | |||
Dawid Kujawa | „Niewątpliwie wielce gładko” (Michał Pranke, „b”)<br /> | Dawid Kujawa | „Niewątpliwie wielce gładko” (Michał Pranke, „b”)<br /> | ||
Linia 74: | Linia 76: | ||
Magdalena Dziadek | Forum operowe i konkurs wokalny w Mińsku<br /> | Magdalena Dziadek | Forum operowe i konkurs wokalny w Mińsku<br /> | ||
− | ''' | + | |
− | SOCJOLOGIA'''<br /> | + | '''SOCJOLOGIA'''<br /> |
Marcin Gacek | Historia (kom)paktowa, czyli jak Zychowicz zdobył Moskwę (Piotr Zychowicz, „Pakt Piłsudski–Lenin. Czyli jak Polacy uratowali bolszewizm i zmarnowali szansę na budowę imperium”)<br /> | Marcin Gacek | Historia (kom)paktowa, czyli jak Zychowicz zdobył Moskwę (Piotr Zychowicz, „Pakt Piłsudski–Lenin. Czyli jak Polacy uratowali bolszewizm i zmarnowali szansę na budowę imperium”)<br /> | ||
Linia 84: | Linia 86: | ||
Julia Fiedorczuk | wiesze<br /> | Julia Fiedorczuk | wiesze<br /> | ||
+ | |||
Wywrotowość jest kwestią poetyki. Z Julią Fiedorczuk rozmawia Monika Glosowitz | Wywrotowość jest kwestią poetyki. Z Julią Fiedorczuk rozmawia Monika Glosowitz | ||
Aktualna wersja na dzień 21:52, 28 lut 2018
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2016
BIO-
Piotr Zawojski| Bio Life versus Artificial Life
Hubert Gromny | Sztuka jako produkcja biopolityczna — od awangardy do kultury popularnej
Grzegorz Stępniak | Biomedyczne i kulturowe performanse wokół HIV/AIDS: czy choroba to wciąż metafora?
Andrzej Juchniewicz | Biosfera Zagłady
Piotr Sobolczyk| Kopnąć, całować, dać. O powieści Michała Witkowskiego Fynf und cwancyś
Jacek Kurek | Spadkobiercy zdziczenia
AMATORZY
Danuta Gwizdalanka | Amatorzy a sztuka kompozycji
Michał Bruliński | Gest pianisty a społeczeństwo spektaklu
Piotr Policht | Profanka z wyboru. Strategie artystyczne Camille Henrot
Bernadetta Darska | Złudzenia tworzenia. O tzw. popularnej prozie kobiecej
Maria Banaś | Margaret Atwood jako socjolog amator
Dorota Fox,| Teatr amatorski jako doświadczenie wspólnotowe
Dominik Gac | Miłośnicy religii czarnej
Wojciech Szwiec | Wolność własna w punkcie wyjścia. Amator w służbie kinematografii
LITERATURA
Dariusz Nowacki | Dreszcz co się zowie (Tomasz Białkowski, „Rausz”)
Dawid Kujawa | „Niewątpliwie wielce gładko” (Michał Pranke, „b”)
FILM
Przemysław Pieniążek | Strzelając cytatem („Nienawistna ósemka”, reż. Q. Tarantino)
Tomasz Rabsztyn | Mosty braci Coen („Ave, Cezar!”, reż. J. Coen, E. Coen)
Piotr Zawojski | Filmoteka w Muzeum Sztuki Nowoczesnej
Barbara Kita | Zanurzony w Violi (Andrzej Pitrus, „Zanurzony. O sztuce Billa Violi”)
TEATR
Magdalena Tarnowska | Taniec z klasyką (Stanisław Wyspiański, „Wesele”, reż. R. Rychcik)
Lesław Czapliński | Melpomena znad Dniepru(August Strindberg, „Eryk XIV”, reż. S. Mojsejew; Natalia Worożbit | „Dzienniki Majdanu”, reż. A. Maj)
Marta Bryś | „Świat, którego już nie można zrozumieć” (Kontrapunkt 51. Przegląd Teatrów Małych Form)
Dominika Łarionow, Karolina Prykowska-Michalak | Zagotowane w Ostrawie (19. Ročník Festivalu Ostravských Činoherních Divadel „Ost-ra-var”)
JAZZ
Przemysław Pieniążek | Blask Czarnej Gwiazdy (David Bowie, „Blackstar”)
Martyna Kula | Brodzenie we śnie (Błażej Król, „Przez sen”)
Ilona Chylińska | Czy to błąd? (Łona i Webber, „Nawiasem mówiąc”)
MUZYKA
Michał Bruliński| Schubert, Chopin, Brahms Marii Gabryś (Maria Gabryś, „Schubert — Chopin — Brahms. Late piano works”)
Dominika Stopczańska | Nowa wizja starego pomysłu (H.Ch. Andersen, „Królowa Śniegu”, reż. A. Niedźwiedź)
Magdalena Dziadek | Forum operowe i konkurs wokalny w Mińsku
SOCJOLOGIA
Marcin Gacek | Historia (kom)paktowa, czyli jak Zychowicz zdobył Moskwę (Piotr Zychowicz, „Pakt Piłsudski–Lenin. Czyli jak Polacy uratowali bolszewizm i zmarnowali szansę na budowę imperium”)
Monika Gnieciak | Ich teraźniejszość jest naszą przyszłością (Krzysztof Łęcki, „Pre-teksty i kon-teksty. Krótkie szkice z ‘socjologii obyczajów i komunikacji społecznej’”)
POEZJA
Julia Fiedorczuk | wiesze
Wywrotowość jest kwestią poetyki. Z Julią Fiedorczuk rozmawia Monika Glosowitz
FELIETON
Marek K.E. Baczewski | Filozoficzne filozofowanie filozofujących filozofów
Karolina Lewestam | Lekcje biologii
Krzysztof Łęcki | Z dziejów głupoty
Andrzej Gwóźdź | Zamiast selffoci
Piotr Zaczkowski | Drapanie flagi