Czas Kultury 2/2016: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Czas Kultury lub Spisy treści 2016<br /> okładka numeru<br /> 1/2016 Bo „...”) |
|||
Linia 3: | Linia 3: | ||
[[Image:CzK_2_16.jpg|thumb|290px|okładka numeru<br /> 1/2016]] | [[Image:CzK_2_16.jpg|thumb|290px|okładka numeru<br /> 1/2016]] | ||
+ | „Podejrzewaj, podejrzewaj nieustannie”, | ||
+ | bo teorie spiskowe wcale nie są takie złe.<br /> | ||
+ | |||
+ | Bo teorie spiskowe to formy interpretacji, | ||
+ | które modelują rzeczywistość | ||
+ | w kontrze do oficjalnych stanowisk.<br /> | ||
Bo „teorie spiskowe są popularną i wewnętrznie zróżnicowaną | Bo „teorie spiskowe są popularną i wewnętrznie zróżnicowaną |
Aktualna wersja na dzień 20:46, 1 mar 2018
Przejdź do Czas Kultury lub Spisy treści 2016
„Podejrzewaj, podejrzewaj nieustannie”,
bo teorie spiskowe wcale nie są takie złe.
Bo teorie spiskowe to formy interpretacji,
które modelują rzeczywistość
w kontrze do oficjalnych stanowisk.
Bo „teorie spiskowe są popularną i wewnętrznie zróżnicowaną
formą myślenia o władzy, której coraz mniej osób ufa”,
o czym przeczytacie w rozmowie z Franciszkiem Czechem.
Bo zrozumienie mechanizmów działania teorii spiskowych jest pomocne
w diagnozie dominującego dziś w humanistyce paradygmatu „cultural studies”,
o czym przekonuje Clare Birchall.
Bo konspiracjonizm to próba przywrócenia
poczucia kontroli nad Historią, na co wskazuje Jan Molina, poszukując uzasadnień
dla teorii spiskowych w projekcie oświecenia.
Bo nawet najbardziej zwariowane teorie spiskowe mają swoją wewnętrzną prawdę. Opowieści o zombie wyrażają lęk przed władzą koncernów, czego dowodzi Ksenia Olkusz, a fantazje o imperialnej potędze pogańskich Słowian zaspokajają głód wielkich narracji, jak przekonują Konrad Kośnik i Justyna Filipiuk.
Bo ostatecznie „wszyscy jesteśmy zwolennikami teorii spiskowych”.