Kultura Współczesna 4 (83) 2014: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Kultura Współczesna lub Spisy treści 2014<br /> [[Image:KW_3_2014.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 4 (83) ...”) |
|||
Linia 6: | Linia 6: | ||
Daniel Brzostek, '''Perwersyjne rozkosze audiofila. Między retromanią a obiektoseksualnością'''<br /> | Daniel Brzostek, '''Perwersyjne rozkosze audiofila. Między retromanią a obiektoseksualnością'''<br /> | ||
− | Mateusz Curyło, '''Nigdy nie byliśmy cyfrowi''' | + | |
+ | Mateusz Curyło, '''Nigdy nie byliśmy cyfrowi'''<br /> | ||
+ | |||
Magdalena Zdrodowska, '''#occupywallstreet. Z twittera na ulice - analogowe formy protestu'''<br /> | Magdalena Zdrodowska, '''#occupywallstreet. Z twittera na ulice - analogowe formy protestu'''<br /> | ||
+ | |||
Ewa Wójtowicz, '''Emulacja jako metoda i metafora. (Neo)analogowe konteksty kultury postcyfrowej'''<br /> | Ewa Wójtowicz, '''Emulacja jako metoda i metafora. (Neo)analogowe konteksty kultury postcyfrowej'''<br /> | ||
+ | |||
Karolina Zawadzka, Izabela Majos, Izabela Porębska, Iwona Jeszka | Karolina Zawadzka, Izabela Majos, Izabela Porębska, Iwona Jeszka | ||
'''Retro-nostalgia, czyli o postcrossingu'''<br /> | '''Retro-nostalgia, czyli o postcrossingu'''<br /> | ||
− | Konrad Wojnowski, '''Katastrofa jako komunikat w świecie fizycznej teorii informacji''' | + | |
− | Monika Górska-Olesińska, '''Nostalgia za piszącą dłonią. Pismo odręczne w analogowo-cyfrowym kontinuum''' | + | Konrad Wojnowski, '''Katastrofa jako komunikat w świecie fizycznej teorii informacji'''<br /> |
+ | |||
+ | Monika Górska-Olesińska, '''Nostalgia za piszącą dłonią. Pismo odręczne w analogowo-cyfrowym kontinuum'''<br /> | ||
+ | |||
Michał Choptiany, Joanna Walewska, '''Miłosierdzie historii i cyfrowe samobójstwo. Archiwum na skrzyżowaniu analogu i cyfry'''<br /> | Michał Choptiany, Joanna Walewska, '''Miłosierdzie historii i cyfrowe samobójstwo. Archiwum na skrzyżowaniu analogu i cyfry'''<br /> | ||
− | Karolina Robaczek, '''Triumf retronaiwności? O powrocie płyty winylowej w cyfrowej rzeczywistości''' | + | |
− | Michał Żmuda, '''Skrecz na winylu jako źródło poetyki hip-hopu''' | + | Karolina Robaczek, '''Triumf retronaiwności? O powrocie płyty winylowej w cyfrowej rzeczywistości'''<br /> |
+ | |||
+ | Michał Żmuda, '''Skrecz na winylu jako źródło poetyki hip-hopu'''<br /> | ||
+ | |||
Anna Mazela, '''Pozytywy negatywu – fotografia analogowa według Andrzeja Różyckiego. Kwestia ontologii. Biblioteka "Kultury Współczesnej"'''<br /> | Anna Mazela, '''Pozytywy negatywu – fotografia analogowa według Andrzeja Różyckiego. Kwestia ontologii. Biblioteka "Kultury Współczesnej"'''<br /> | ||
Wersja z 12:50, 10 mar 2018
Przejdź do Kultura Współczesna lub Spisy treści 2014
Uroki analogu
Daniel Brzostek, Perwersyjne rozkosze audiofila. Między retromanią a obiektoseksualnością
Mateusz Curyło, Nigdy nie byliśmy cyfrowi
Magdalena Zdrodowska, #occupywallstreet. Z twittera na ulice - analogowe formy protestu
Ewa Wójtowicz, Emulacja jako metoda i metafora. (Neo)analogowe konteksty kultury postcyfrowej
Karolina Zawadzka, Izabela Majos, Izabela Porębska, Iwona Jeszka
Retro-nostalgia, czyli o postcrossingu
Konrad Wojnowski, Katastrofa jako komunikat w świecie fizycznej teorii informacji
Monika Górska-Olesińska, Nostalgia za piszącą dłonią. Pismo odręczne w analogowo-cyfrowym kontinuum
Michał Choptiany, Joanna Walewska, Miłosierdzie historii i cyfrowe samobójstwo. Archiwum na skrzyżowaniu analogu i cyfry
Karolina Robaczek, Triumf retronaiwności? O powrocie płyty winylowej w cyfrowej rzeczywistości
Michał Żmuda, Skrecz na winylu jako źródło poetyki hip-hopu
Anna Mazela, Pozytywy negatywu – fotografia analogowa według Andrzeja Różyckiego. Kwestia ontologii. Biblioteka "Kultury Współczesnej"
Ewa Rewers, Kulturowe studia miejskie. Wstęp
Andrzej Gwóźdź, Sierek : Warburg – ekspedycja do granic obrazu
Bogumił Jewsiewicki, Kornelia Konczal
Porównawcza historia pamięci. Z profesorem Bogumiłem Jewsiewickim rozmawia Kornelia Kończal
Omówienia
Jan Potkański,Kino bez widzów? „Oblicza kina queer” Małgorzaty Radkiewicz
Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska, Zrozumieć ludzi i zwierzęta
Małgorzata Radkiewicz, „SportsMENi” i „sportsMENki” czyli o Grach ciałem w sporcie
Roch Sulima, Kultura popularna: w kabarecie, na estradzie i feministycznych narracjach
Z warsztatów kulturoznawców
Ewa Domańska, Humanistyka afirmatywna: władza i płeć po Butler i Foucaulcie