Glissando 32/2017: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
FilipG1995 (dyskusja | edycje) (Utworzył nową stronę „# 3 2 Z A P I S 3 ADRIANA BOROWSKA about:blank ZAPISYWANIE – ZAPAMIĘTYWANIE – ZANIKANIE 6 '''JUSTYNA STASIOWSKA''' Drowning by Numbers – naukowe uchwycenie ...”) |
FilipG1995 (dyskusja | edycje) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | Przejdź do [[Glissando]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2017|Spisy treści 2017]]<br /> | |
+ | ---- | ||
+ | [[Image:Glissando_32_2016.jpg|thumb|160px|]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Z A P I S''' | ||
3 | 3 | ||
ADRIANA BOROWSKA | ADRIANA BOROWSKA | ||
Linia 8: | Linia 13: | ||
6 | 6 | ||
− | + | JUSTYNA STASIOWSKA | |
Drowning by Numbers – naukowe | Drowning by Numbers – naukowe | ||
uchwycenie dźwięku w formie zapisu | uchwycenie dźwięku w formie zapisu | ||
wykresu częstotliwości | wykresu częstotliwości | ||
11 | 11 | ||
− | + | BENIAMIN GŁUSZEK | |
Muzyka zapisana w pracy mózgu | Muzyka zapisana w pracy mózgu | ||
16 | 16 | ||
− | + | ANTONI MICHNIK | |
„If You Get Cut, You Better Bandage the | „If You Get Cut, You Better Bandage the | ||
Knife” – zapis w sztuce dźwięku tworzonej | Knife” – zapis w sztuce dźwięku tworzonej | ||
przez kobiety w latach 1950–80 | przez kobiety w latach 1950–80 | ||
30 | 30 | ||
− | + | MAKSYMILIAN KAPELAŃSKI | |
Glenn Gould: cisza, fonosfera i muzyka | Glenn Gould: cisza, fonosfera i muzyka | ||
w odległym zapisie | w odległym zapisie | ||
35 | 35 | ||
− | + | ANONIM | |
Po upadku nagrywania albo zapiski bez | Po upadku nagrywania albo zapiski bez | ||
tytułu i słowa bez autora | tytułu i słowa bez autora | ||
38 | 38 | ||
− | + | ROMAN BROMBOSZCZ | |
ludzie^pszczoły::klastery&drony. | ludzie^pszczoły::klastery&drony. | ||
Utwór cyberpoetycki. | Utwór cyberpoetycki. | ||
+ | |||
[Z]UŻYCIE MEDIUM/NOŚNIKA | [Z]UŻYCIE MEDIUM/NOŚNIKA | ||
+ | |||
44 | 44 | ||
− | + | KRZYSZTOF PIETRASZEWSKI | |
Muzyka nośnika | Muzyka nośnika | ||
51 | 51 | ||
− | + | WIOLETA ŻOCHOWSKA | |
Wpływ streamingu na współczesną kulturę | Wpływ streamingu na współczesną kulturę | ||
muzyczną. Trzy spojrzenia na nowomedialne | muzyczną. Trzy spojrzenia na nowomedialne | ||
przemiany | przemiany | ||
59 | 59 | ||
− | + | PIOTR TKACZ | |
Osobiste historie słuchania | Osobiste historie słuchania | ||
62 | 62 | ||
− | + | PAUL MARGREE, | |
TŁUM.SZYMON OZIMEK | TŁUM.SZYMON OZIMEK | ||
Baba Vanga nie przewiduje żadnych granic | Baba Vanga nie przewiduje żadnych granic | ||
66 | 66 | ||
− | + | MACIEJ WIRMAŃSKI | |
Przewrotny pragmatyzm Audile Snow | Przewrotny pragmatyzm Audile Snow | ||
70 | 70 | ||
− | + | KRZYSZTOF PIETRASZEWSKI | |
Kierując się uchem. O Chmafu Nocords | Kierując się uchem. O Chmafu Nocords | ||
75 | 75 | ||
− | + | DOMINIKA KLIMEK | |
„Wszystko po to, żeby dostarczyć ludziom | „Wszystko po to, żeby dostarczyć ludziom | ||
super brzmiącą rzecz”. O Pionierska Records | super brzmiącą rzecz”. O Pionierska Records | ||
+ | |||
+ | UWOLNIENIE NOTACJI? | ||
+ | |||
80 | 80 | ||
− | + | HENDRIK FOLKERTS | |
TŁUM. MAŁGORZATA HANUSZKIEWICZCNOTA, | TŁUM. MAŁGORZATA HANUSZKIEWICZCNOTA, | ||
LECH DZIERŻANOWSKI, ANTONI | LECH DZIERŻANOWSKI, ANTONI | ||
− | + | MICHNIK | |
Pilnując wyniku: notacja, ucieleśnienie, | Pilnując wyniku: notacja, ucieleśnienie, | ||
nażywość | nażywość | ||
88 | 88 | ||
− | + | MAGDALENA KRYSZTOFORSKA | |
TŁUM. AGATA KLICHOWSKA | TŁUM. AGATA KLICHOWSKA | ||
Deterytorializując notację: o diagramatycznej | Deterytorializując notację: o diagramatycznej | ||
naturze parytur graficznych | naturze parytur graficznych | ||
96 | 96 | ||
− | + | ONDREJ VESELÝ | |
TŁUM. AGNIESZKA SŁOWIKOWSKA | TŁUM. AGNIESZKA SŁOWIKOWSKA | ||
Wspomnienia o Milanie Adamčiaku | Wspomnienia o Milanie Adamčiaku | ||
99 | 99 | ||
− | + | ALEKSANDER WNUK | |
Komunikatywność partytury Mani. Gonxha | Komunikatywność partytury Mani. Gonxha | ||
Pierluigiego Billonego | Pierluigiego Billonego | ||
102 | 102 | ||
− | + | BARBARA KINGA MAJEWSKA | |
Po Maulwerke Dietera Schnebla | Po Maulwerke Dietera Schnebla | ||
106 | 106 | ||
− | + | MAŁGORZATA GRESZTA | |
Grr! Fzz! Fsst!!! Esej wizualny | Grr! Fzz! Fsst!!! Esej wizualny | ||
+ | |||
(POST)CYFROWE PRAKTYKI | (POST)CYFROWE PRAKTYKI | ||
PARTYTURY | PARTYTURY | ||
112 | 112 | ||
− | + | PIOTR PESZAT | |
Kompozycja na komputer i cd | Kompozycja na komputer i cd | ||
122 | 122 | ||
− | + | EWA CICHOŃ | |
Nowy sens partytury. Interaktywność zapisu | Nowy sens partytury. Interaktywność zapisu | ||
i wykonania na przykładzie Spectral Score | i wykonania na przykładzie Spectral Score | ||
oraz Wiatrofal | oraz Wiatrofal | ||
129 | 129 | ||
− | + | IWONA LINDSTEDT | |
Notacja – reprezentacja – analiza. | Notacja – reprezentacja – analiza. | ||
O współczesnych perspektywach wizualizacji | O współczesnych perspektywach wizualizacji | ||
muzyki | muzyki | ||
138 | 138 | ||
− | + | MICHAŁ GÓRCZYŃSKI | |
Partytury codzienności – o zapisywaniu | Partytury codzienności – o zapisywaniu | ||
141 | 141 | ||
− | + | JOSEPH KUDIRKA | |
TŁUM. ANDŻELIKA KACZOROWSKA | TŁUM. ANDŻELIKA KACZOROWSKA | ||
Kartka | Kartka | ||
150 | 150 | ||
− | + | TOMASZ BIERNACKI | |
− | + | [[Kategoria:Spisy treści 2017]] |
Wersja z 10:49, 23 mar 2018
Przejdź do Glissando lub Spisy treści 2017
Z A P I S
3
ADRIANA BOROWSKA
about:blank
ZAPISYWANIE – ZAPAMIĘTYWANIE – ZANIKANIE
6 JUSTYNA STASIOWSKA Drowning by Numbers – naukowe uchwycenie dźwięku w formie zapisu wykresu częstotliwości 11 BENIAMIN GŁUSZEK Muzyka zapisana w pracy mózgu 16 ANTONI MICHNIK „If You Get Cut, You Better Bandage the Knife” – zapis w sztuce dźwięku tworzonej przez kobiety w latach 1950–80 30 MAKSYMILIAN KAPELAŃSKI Glenn Gould: cisza, fonosfera i muzyka w odległym zapisie 35 ANONIM Po upadku nagrywania albo zapiski bez tytułu i słowa bez autora 38 ROMAN BROMBOSZCZ ludzie^pszczoły::klastery&drony. Utwór cyberpoetycki.
[Z]UŻYCIE MEDIUM/NOŚNIKA
44 KRZYSZTOF PIETRASZEWSKI Muzyka nośnika 51 WIOLETA ŻOCHOWSKA Wpływ streamingu na współczesną kulturę muzyczną. Trzy spojrzenia na nowomedialne przemiany 59 PIOTR TKACZ Osobiste historie słuchania 62 PAUL MARGREE, TŁUM.SZYMON OZIMEK Baba Vanga nie przewiduje żadnych granic 66 MACIEJ WIRMAŃSKI Przewrotny pragmatyzm Audile Snow 70 KRZYSZTOF PIETRASZEWSKI Kierując się uchem. O Chmafu Nocords 75 DOMINIKA KLIMEK „Wszystko po to, żeby dostarczyć ludziom super brzmiącą rzecz”. O Pionierska Records
UWOLNIENIE NOTACJI?
80 HENDRIK FOLKERTS TŁUM. MAŁGORZATA HANUSZKIEWICZCNOTA, LECH DZIERŻANOWSKI, ANTONI MICHNIK Pilnując wyniku: notacja, ucieleśnienie, nażywość 88 MAGDALENA KRYSZTOFORSKA TŁUM. AGATA KLICHOWSKA Deterytorializując notację: o diagramatycznej naturze parytur graficznych 96 ONDREJ VESELÝ TŁUM. AGNIESZKA SŁOWIKOWSKA Wspomnienia o Milanie Adamčiaku 99 ALEKSANDER WNUK Komunikatywność partytury Mani. Gonxha Pierluigiego Billonego 102 BARBARA KINGA MAJEWSKA Po Maulwerke Dietera Schnebla 106 MAŁGORZATA GRESZTA Grr! Fzz! Fsst!!! Esej wizualny
(POST)CYFROWE PRAKTYKI PARTYTURY
112 PIOTR PESZAT Kompozycja na komputer i cd 122 EWA CICHOŃ Nowy sens partytury. Interaktywność zapisu i wykonania na przykładzie Spectral Score oraz Wiatrofal 129 IWONA LINDSTEDT Notacja – reprezentacja – analiza. O współczesnych perspektywach wizualizacji muzyki 138 MICHAŁ GÓRCZYŃSKI Partytury codzienności – o zapisywaniu 141 JOSEPH KUDIRKA TŁUM. ANDŻELIKA KACZOROWSKA Kartka 150 TOMASZ BIERNACKI