Twoja Muza 6 (25) 2007
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Twoja Muza lub Spisy treści 2007
LISTY DO REDAKCJI
PŁYTA „TWOJEJ MUZY”
Cudowne dzieci w Sandomierzu
WTAJEMNICZENIA
WYBITNI
Dom przy ulicy Ravela – miejsce, w którym kompozytor spędził ostatnie 15 lat życia
Bartoli zazdrości Malibran – rozmowa z Cecilią Bartoli
Złote Berło dla Marii Fołtyn – benefis wybitnej śpiewaczki
ISTOTA I RANGA SZTUKI
Muzyka wyrazem rozumienia świata – wykład Jin-Woo Lee w AM im. F. Chopina
Na granicy klasyki i rozrywki – sylwetka Waldemara Malickiego
Najnowocześniejsza na wschód od Wisły – Opera i Filharmonia Podlaska
Dobroczyńca czy zły duch – afera finansowa w Teatrze Wielkim w Łodzi
Miłość – felieton Bohdana Pocieja
DOBRZE ZAPOWIADAJĄCY SIĘ
Najlepiej w studiu nagrań – opowieść o Oskarze Jeziorze
Tylko trzech mistrzów – wywiad z flecistą Łukaszem Długoszem
Żeby akompaniować mamie – rozmowa z Justyną Danczowską
Stypendia dla 49 uczniów – wyróżnienia z okazji Dnia Edukacji dla uczniów i nauczycieli
Z ŻYCIA SZKOŁY
Wzorem najlepszych szkół brytyjskich – pierwsza w Polsce szkoła muzyczna z programem nauczania i systemem egzaminów ABRSM
Nowa sala koncertowa – jedna z najnowocześniejszych sal koncertowych otwarta w AM w Gdańsku
U kogo studiować flet w Niemczech?
WYDARZENIA
Jubileuszowa „Warszawska Jesień” – pofestiwalowe refleksje stałego obserwatora
Czar pięćdziesięciolatki – o historii „Warszawskiej Jesieni”
Zubin Mehta w Operze Narodowej – jeden z najwybitniejszych dyrygentów - w Warszawie
Inny Szymanowski („Mandragora”) – zapomniane dzieło kompozytora w Operze Narodowej
Wielki narodowy dramat – premiera „Borysa Godunowa” we Wrocławiu
Verdiego zabawa z Leszczyńskim – wczesna opera Verdiego w Warszawskiej Operze Kameralnej
Autentyzm za wszelką cenę – cykl koncertów muzyki dawnej w Filharmonii Narodowej
Konterfekt w antyramie – premiera opery „Stiffelio” Verdiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu
Jeden z najciekawszych kompozytorów polskich – „Krakowiacy i górale” w Operze Narodowej
Chopin klasycznie i na jazzowo – wspólne tourneé Adama Makowicza i Krzysztofa Jabłońskiego
Niepowtarzalny język ciała – nowy balet Borysa Eifmana
PROBLEMY METODYCZNO-WYKONAWCZE
Strategie czytania nut – jak nauczyć się grać a vista
Jak siedzieć przy harfie – rady dla początkujących
Metoda Feldenkraisa – treningi rozluźniające dla uczniów
Rozwijanie pamięci muzycznej dziecka – sposoby zapamiętywania
JAKI INSTRUMENT KUPIĆ?
Gdy drewno zyska nowy wymiar – jak powstają instrumenty firmy Petrof
Bösendorfer – tradycja i nowoczesność – historia słynnej fabryki fortepianów
FESTIWALE, KURSY I KONKURSY
Musicae Antique CollegiumVarsoviense – wywiad ze Stefanem Sutkowskim
Szokowanie widza – Festiwal Wagnerowski Bayreuth 2007
Jak odkryć magiczny świat przeżyć kompozytora – rozmowa z Olgą Rusiną
Artystyczna aura Inowrocławia – Szkoła mistrzów fortepianu – wywiady z Józefem Henke i Marią Juraszek
Festiwal osobowości – „Wratislavia Cantans”
Wzajemne podglądanie siebie – Krajowy Fundusz na Rzecz Dzieci w Szwajcarii Kaszubskiej
Wielkie spotkanie wielkiej rodziny – Festiwal Muzyki Dawnej w Warszawie
Największy sukces pedagogiczny – rozmowa z prof. Bartoszem Bryłą, którego uczennica wygrała ostatni konkurs Wieniawskiego
45 Bydgoski Festiwal Muzyczny – relacja
Bardziej ludzki głos – Warsztaty Muzyczne w Głuchołazach
LEKTURY NADOBOWIĄZKOWE
Muzyka Warszawskich Jesieni
Tańczyć Szymanowskiego
JAKĄ PŁYTĘ KUPIĆ?
Recenzje dobrych płyt