Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 61-62 (2004)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Skrypt importujący tekst (dyskusja) z dnia 14:31, 6 maj 2007

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2004


okładka numeru 61-62 (2004)


elektra

Grzegorz Niziołek
„Sen miałem taki...”

Ośrodek Praktyk Teatralnych „Gardzienice”: Eurypides Elektra, reż. Włodzimierz Staniewski

Krzysztof Globisz, Andrzej Stasiuk
po premierze

port: grecja
Z Włodzimierzem Staniewskim rozmawia Tadeusz Kornaś

w drodze do grecji
Z Leszkiem Kolankiewiczem rozmawia Jadwiga Rożek-Sieraczyńska

gombrowicz

Olga Katafiasz
błądzenie ku przemijaniu

Teatr Narodowy w Warszawie: Błądzenie według Witolda Gombrowicza, reż. Jerzy Jarocki

Jerzy Jarzębski
po premierze

błądzenie po peryferiach, czyli balansowanie na linie
Z Mariuszem Bonaszewskim i Janem Englertem rozmawia Marta Uszyńska

Jarosław Fazan
konferencja „gombrowicz – nasz współczesny”

biografie

Katarzyna Łęcka
wypędzeni z raju

repertuar

Joanna Walaszek
ćwiczenia z życia

Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. Ludwika Solskiego w Krakowie: Ćwiczenia z Czechowa według Trzech sióstr Antoniego Czechowa, reż. Paweł Miśkiewicz

Agnieszka Marszałek
wola w poszukiwaniu kierunku

Stary Teatr w Krakowie: Stanisław Wyspiański Wyzwolenie, reż. Mikołaj Grabowski

Agnieszka Wójtowicz
a słowa padają jak kamienie

Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Stanisław Wyspiański Klątwa, reż. Paweł Passini

Dorota Jarząbek
z piaskownicy do piachu

Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Michał Walczak Piaskownica, reż. Piotr Kruszczyński: Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Krzysztof Bizio Toksyny, reż. Wiesław Saniewski

Krystyna Duniec
odlot i staroświecczyzna w teatrze

Teatr Narodowy w Warszawie: Arthur Miller Śmierć komiwojażera, reż. Kazimierz Kutz

rozmaitości

Bartosz Frąckowiak
rozmaitości potrzebują tlenu

zakłócenia
Z Aleksandrą Konieczną rozmawia Piotr Gruszczyński

Joanna Targoń
film o kurze

plusy i minusy
Anna R. Burzyńska, Agnieszka Fryz-Więcek, Tadeusz Kornaś, Agnieszka Marszałek

sonda: co wiedzieli państwo ostatnio w teatrze
Piotr Bikont, Krzysztof Bizio, Bartłomiej Dobroczyński, Józefa Hennelowa

koltes

Iga Gańczarczyk
o podwójnej względności

Teatr Powszechny w Warszawie: Bernard-Marie Koltes Powrót na pustynię, reż. Anna Augustynowicz

Thomas Irmer
w starciu projekcji

Volksbuhne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie: Bernard-Marie Koltes Walka czarnucha z psami, reż. Dimiter Gotscheff

Patrice Pavis
samotność pól bawełnianych bernard-marie koltesa albo świat dealu

scenografia

czy scenograf musi to wszystko wiedzieć?
Z Krystyną Zachwatowicz rozmawia Joanna Walaszek

inny teatr

Magda Podsiadły
dialogi z buszu

festiwale

Beata Guczalska
kolaże i stare fotografie

XIV Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu

Ewa Wieczorek
młodzi w Kaliszu

44. Kaliskie Spotkania Teatralne

Olga Katafiasz
pokonać lalkę

XXI Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku-Białej

barwa ruchu
Ze Stephenem Mottramem rozmawia Zuzanna Głowacka

grotowski

Zbigniew Osiński
grotowski i jego teatr laboratorium wobec kultury orientu – po dwudziestu pięciu latach (część II)

zagranica

Thomas Irmer
miłość. chłód. redukcja

Agnieszka Zgieb
za sprawą kawałka jedwabiu...

Theatre du Nord w Lille: William Shakespeare Otello, reż. Declan Donnellan

Declan Donnellan
tekst i jego tajemnica

Mari-Mai Corbel
obsesja otella

Magdalena Hasiuk
wschodni dywan

Theatre du Soleil: Le dernier Caravanserail. Odyssees, reż. Ariane Mnouchkine

Marcin Zawada
zestrzelę dla ciebie księżyc

Barbican Centre w Londynie: The Black Rider, reż. Robert Wilson

kino

Kazimierz Bardzik
kogo wybierasz? kim jesteś? wokół filmów ferzana ozpeteka

opera

Katarzyna Osińska
campowy moralitet

Teatr Bolszoj w Moskwie: Igor Strawiński The Rake&39;s Progress, reż. Dmitrij Czerniakow

Daniel Cichy
dwie namiętności

Staatsoper Unter den Linden w Berlinie: Piotr Czajkowski Dama pikowa, reż. Mariusz Treliński

taniec

Mateusz Borowski
anatomia czasu

Ballet Frankfurt: Eidos: Telos: We Live Here, chor. William Forsythe

teatr telewizji

Agnieszka Fryz-Więcek
czemu mama nie płacze

Teatr Telewizji: Lars Noren Noc jest matką dnia, reż. Henryk Baranowski

teatr w książkach

Agnieszka Marszałek
inspiracja

Susan Sontag W Ameryce

Tadeusz Kornaś
drabina reduty

Zbigniew Osiński Pamięć Reduty

Katarzyna Fazan
oswajanie maski

Estera Żeromska Maska na japońskiej scenie. Od pradziejów do powstania teatru no

noty o książkach
Agnieszka Marszałek