Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kultura Współczesna 4 (50) 2006

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Skrypt importujący tekst (dyskusja) z dnia 18:58, 13 mar 2007

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Kultura Współczesna lub Spisy treści 2006


Plik:256 2006-12-01.jpg
okładka numeru 4 (50) 2006


OBRAZY W KULTURZE

Obrazy w naszym życiu

• Obrazy w naszym życiu – wprowadzenie – Anna Zeidler-Janiszewska

Część I

• Między picture a image. Obrazy w kulturze współczesnej
– Elżbieta Łubowicz

• Obrazy i widoki rzeczy – Andrzej P. Bator

• Czwarty wymiar perspektywy – Mateusz Salwa

• Psychoanaliza i obrazy – Ewa Kobylińska

Część II

• Antropologia obrazu: anamnesis – fotografia i pamięć – Marek Śnieciński

• Filmowe obrazy pamięci zbiorowej – perspektywa teoretyczna
– Magdalena Saryusz-Wolska

• Obraz przeszłości, kultura ikoniczna a niemieckie rozliczenia
z nazizmem – Bartosz Korzeniewski

Część III

• Przedmiot – światło – powierzchnia. O estetycznych aspektach „wydarzeń wizualnych” – Konrad Chmielecki

• Trzy portrety Lizbony. Lizbon Story Wima Wendersa i Księga niepokoju Fernanda Pessoi – Blanka Brzozowska

• Obrazy w The Pillow Book Petera Greenawaya – Karolina Pruchniewska

• Matka Joanna od Aniołów Jerzego Kawalerowicza. Jak „szkoła polska” stała się ciężarem – Jan Rek

Omówienia, recenzje, dyskusje

• Refleksyjność, dyscyplina i dobry gust, czyli praktykowania filozofii w postmodernizmie (Richard Shusterman, Polityka filozofii, filozofia polityki. Pragmatyzm a życie filozoficzne,
przeł. A. Mitek, Kraków 2005) – Dagmara Jaszewska

• Społeczeństwo w obiektywie fotograficznym. Fotografia w naukach społecznych. Stare pytania nowe odpowiedzi (Piotr Sztompka, Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza, Warszawa 2005) – Iza Franckiewicz

• Ojczyzna z supermarketu? (Gordon Mathews, Supermarket kultury. Globalna kultura a tożsamość jednostki, przeł. E. Klekot, Warszawa 2005) – Kazimierz Krzysztofek

• Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o nowych mediach (Lev Manovich, Język nowych mediów, przeł. P. Cypryański, Warszawa 2006)

• Media, miasto, maszyna (z Wrocławiem w tle) (Leszek Pułka, Kultura mediów i jej spektakle na tle przemian komunikacji społecznej i literatury popularnej, Wrocław 2004)

Autorytety polskiej humanistyki

• Oskar Kolberg (1814-1890) – Sław Krzemień-Ojak