Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 51 (2005)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Skrypt importujący tekst (dyskusja) z dnia 01:34, 18 paź 2005

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2005


okładka numeru 51 (2005)


OD REDAKCJI

NOWE KINO W KRAJU ŚRODKA
Dzieci melodramatu: nie-dramat, pseudo-dramat, melodramatyczna maskarada i dramat dekonstrukcyjny (cz. I)
JEROME SILBERGELD

Wiejskie kino Zhanga Yimou
ALICJA HELMAN

Wieloznaczność sensów, sens wieloznaczności
Analiza przemian stylu Chena Kaige na tle rozwoju Piątej Generacji
ANNA MICHALAK

Ciało i płeć w filmach sztuk walki na przykładzie Śmiertelnego pojedynku Ching Siu-tunga
GRZEGORZ P. KOWALSKI

BOLLYWOOD
Bollywood. Indyjskie kino komercyjne
TATIANA SZURLEJ

Autorstwo i powab romansu
VIJAY MISHRA

KINO JAPOŃSKIE. TRADYCJA I NOWOCZESNOŚĆ
Sfilmować duszę – wstęp do historii kina japońskiego
Cz. 1: I. Okres pierwotny (1895-1923); II. Okres klasyczny (1923-1945)
PIOTR KLETOWSKI

Człowiek zurbanizowany. Shinya Tsukamoto i jego filmy
AGNIESZKA KAMROWSKA

Społeczne szkodniki
Filmowe portrety współczesnej japońskiej młodzieży
JOANNA MAZIA

Akira Katsuhiro Otomo. Animacja japońska, animacja globalna
MIROSŁAW FILICIAK

Puste miejsca
Kino Kiyoshi Kurosawy
ANDRZEJ PITRUS

Główne tematy w kinie Takashi Miike
TOM MES

Japońskie duchy
ANETA PIERZCHAŁA

Na marginesie Późnej jesieni Ozu
Spostrzeżenia na temat czasu
MACIEJ JANICKI

Á cause du soleil
AGATA WĄGIEL

INNE MIEJSCA, INNE KLIMATY
Tokio, Ga, czyli Tokio według Wima Wendersa
OLGA RAINKA

Pokrewieństwo smutku i ostentacji: 2046
EMILIA OLECHNOWICZ

Słyszę hałasujące dzieci, czyli o smutku i czułości w Vive l&039;amour Tsai Ming-lianga
KAROLINA KOSIŃSKA

W imię Boga litościwego, miłosiernego. Kinu, na jego stulecie
Autotematyczne filmy Mohsena Makhmalbafa
ANNA CHLEBDA

OKIEM I UCHEM
Zen w kinie
MARCIN GIŻYCKI

KSIĄŻKI O FILMIE
Fotografia w Indiach
SŁAWOMIR SIKORA

Uwiedziona przez obraz
EWA MAZIERSKA

Wyemancypowana technika, zniewolony człowiek
Ku filozofii fotografii Vilema Flussera nareszcie po polsku
ADAM MAZUR

Śląska kuchnia kinematograficzna
ALINA MADEJ

WYDARZENIA
Andrzej Wajda. Pasja opowiadania kamerą
MARYLA HOPFINGER

NOTY O AUTORACH

SUMMARY

TABLE DE MATIERE