Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Tygiel Kultury 7-9/2005

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Skrypt importujący tekst (dyskusja) z dnia 16:46, 13 maj 2006

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Tygiel Kultury lub Spisy treści 2005


okładka numeru 7-9/2005


Granice Europy

Olga Nadskakuła
Niewygodny świat uprzedzeń

Czesław Płusa
My, Niemcy. Skrzyżowanie pokoleń

Joanna Jabłkowska
Dlaczego powinniśmy czytać Güntera Grassa?

Günter Grass
Willy Brandt w getcie warszawskim

Günter Grass
Moje marzenie o Europie

Günter Grass
Mowa o tym, co utraciłem

Martin Walser
Doświadczenia podczas układania mowy niedzielnej

Magdalena Saryusz-Wolska
Ostalgia

Poezja

Matthias Kneip
Warszawa, Morskie Oko, New Silesia, (Dla granicznej rzeki...), Ojczyzna (Heimat)

Anne Weber
Dzień Zamkniętych Drzwi, Dialog z gwiazdą, Ida wymyśla proch, Wielkie porządki, Dzielenie słowa na czworo, La dolce vita, Kiedy się pomyśli, Skandal, Umrzeć?

Felieton

Lucyna Skompska
Od róż do liter

Proza

Wolfgang Hilbig
Ja

Helmut Degner
Raport z celi śmierci

Georg-Arthur Goldschmidt
Odosobnienie
Thomas Brussig
Bohaterowie jak my

Kurt Oesterle
Stammheim

Wladimir Kaminer
Rosyjska narzeczona

Jacob Hein
Dlaczego zostałem antykomunistą?

Florian Illies
Generacja golfa

Birgit Vanderbeke
Małże na kolację

Matthias Kneip
Kamień węgielny w plecaku. Spotkania z Polską

Pogranicza

Peter Lachmann
Sens w wielości

Rafał Żytyniec
Literackie zawłaszczanie polskiego Zachodu

Wojciech Browarny
Na tropach Frankensteina

Krystyna Radziszewska
Łódź w niemieckojęzycznych tekstach autobiograficznych

Andrzej Kempa
Księgozbiory Niemców łódzkich

Caroline Desirée Rupprecht
Co pani robi w Niemczech?

Kino

Konrad Klejsa
Tłuste lata już minęły?

Magdalena Saryusz-Wolska
Filmowy obraz Berlina

Sztuka

Kalina Kupczyńska
Kakofonia wielkiego miasta

Katarzyna Bojarska
Artystyczny dokument Zagłady

Manfred Wolff
Mekka świata sztuki

Teatr

Karolina Prykowska-Michalak
Postdramatyczny teatr na sposób giesseński

Artur Pełka
Rewolucja według Dei Loher

Fotografia

Izabela Łapińska
Wolne miejsce skandalisty

Łódź teatralna

Witold Jabłoński
Sceny letnie

Z prostowania

Krystyna Stołecka
Pan od historii

Eklektyczna Etażerka

Joanna Jabłkowska
Prusy, kraina nieznana

Artur Pełka
Trudny dialog

Lesław Gruszczyński
Ojców jezuitów uczone przypadki

Piotr Sobolczyk
My queendom is my pride

Tomasz Cieślak-Sokołowski
Poezja doświadczenia mistycznego

Przemysław Dakowicz
Potrzeba całości

Barbara Biskupska
Zacznij od róży

Lidia Irena Węglarz
Tao i czas

Kronika

Tomasz Glomb i Michał Stołecki
Z miesiąca na miesiąc

Tematyka niemiecka w „Tyglu Kultury”

Korespondencja

Książki nadesłane

Czasopisma nadesłane

Komunikaty

poza debiutem

Grzegorz Korba
Jest jak dziecko, Wietrzna ewangelia

Robert Czop
Zachód słońca, Kobieta i mężczyzna, Cerkiew, Syzyf

Kuba Gortat
Złote runo, Bez tytułu, Prawda

Adam Wiśniewski
* * * (Zostałem wspomnieniem)

Z galerii wyobrażonej

Dariusz Kacprzak
Hanuš Schwaiger, Powstanie anabaptystów w Münster w 1534 roku

Muzeum Sztuki w Łodzi

Ekspresjonizm niemiecki